معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین با بیان اینکه 30 درصد آسیب های اجتماعی در حوزه جوانان در قزوین ناشی از نبود اوقات فراغت مناسب است، عنوان کرد: قزوین جزو عقب مانده ترین استان ها در حوزه اوقات فراغت جوانان است.
کد خبر: ۲۳۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 17 May 2016
 مهران قاسمی در گفتگو با تابناک استان قزوین با بیان اینکه جوان امروز دارای مشکلات مشخصی است، مشکلات نسل جوان در استان قزوین را به دو حزوه سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم و اظهار کرد: اشتغال، ازدواج و مسکن مشکلات سخت افزاری حوزه جوانان است و مشکلاتی همچون تفریح و اوقات فراغت و شادابی ، مشکلات نرم افزاری در حوزه جوان به شمار می‌آید.
وی افزود: باید بپذیریم که در طول سالیان متمادی در هیچ کدام از حوزه‌ها برای حل مشکلات جوانان نتوانسته ایم موفق باشیم و نتوانسته ایم شرایطی را برای نسل جوان فراهم کنیم که دستاوردهای مثبتی را در این زمینه ها به همراه داشته باشد.
قاسمی با بیان اینکه در بحث اوقات فراغت، تفریح و نشاط اجتماعی برای جوانان برنامه نداریم، بیان کرد: قزوین استانی است که به دلیل دارا بودن از یک فضای غبارآلود و همچنین به دلیل موضع‌گیری‌های متفاوتی که در استان وجود دارد چالش های بیشتری نسبت به سایر استان ها دارد.
معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین تأکید کرد: ما تصمیم گیران و تصمیم سازان در حوزه جوانان تا به امروز نتوانسته ایم کنار یکدیگر بنشینیم و ر این باره با یکدیگر صحبت کنیم.
این مسئول با بیان اینکه هر جوان در قزوین در هفته 28 ساعت وقت برای تفریح و اوقافت فراغت دارد بیان کرد: در سال 12 میلیون ساعت اوقات فراغت جوانان استان قزوین است و حال باید این سوال را پرسید که برای 12 میلیون ساعت اوقات فراغت جوانان در استان قزوین چه برنامه ای داشته ایم؟
وی با اشاره به اینکه همیشه نباید به بعد سخت موضوع مانند مسکن، اشتغال و ازدواج را ببینیم، تأکید کرد: تحقیقات ما نشان می‌دهد که آسیب های اجتماعی در حوزه جوانان متاهل کمتر از جوانان مجرد نیست و باید برای آن فکری کرد.
قاسمی تأکید کرد: متاسفانه ما بسترهای تفریح و نشاط اجتماعی را در قزوین نداریم و این بسترها فراهم نشده است.
وی با بیان اینکه تفرجگاه ویزه جوانان نداریم، عنوان کرد: قزوین جزو عقب مانده ترین استان ها در حوزه اوقات فراغت جوانان است.
این مسئول با اشاره به اینکه هنوز خانه جوان در استان راه اندازی نشده است، گفت: اگر مشکل خانه جوان در قزوین حل شود برخی از مسایل حوزه فراغتی جوانان نیز قابل حل خواهد بود.
معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اظهار کرد: اگر افراد موثر و تصمیم گیر در قزوین که مرجع و محل رجوع جوانان هستند بدون در نظر گرفتن تنش ها و اختلاف های سیاسی عمیقی که در استان وجود دارد در کنار یکدیگر بنشینند و برای جوانان تصمیم بگیرند حداقل میتوانیم اقداماتی را در حوزه اوقات فراغت جوانان انجام دهیم.
وی افزود: متأسفانه تریبون های ما در همه جا بر علیه یکدیگر است و هیج کدام به دنبال قانع کردن یکدیگر و جوانان نیستیم بلکه به دنبال پاسخ دادن بر علیه یکدیگر هستیم.
قاسمی در پایان با بیان اینکه 30 درصد آسیب های اجتماعی در حوزه جوانان در قزوین ناشی از نبود اوقات فراغت مناسب است، یادآور شد: اگر بتوانیم یک خرد جمعی در استان ایجاد کنیم مشکلات زیادی را حل کرده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار