سوال بی جوابی که پاسخ داده شد:
اطعام هر ساله روزه داران در بقاع متبرکه شهر از مسائلی است که هر ساله اما و اگر های فراوانی را با خود به همراه داشته است، از یک سو این سنت حسنه سبب شده است تا بسیاری از روزه داران در امامزاگان افطار کنند و از سوی دیگر محل تامین این هزینه ها برای عده زیادی نامعلوم است.
کد خبر: ۲۴۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 06 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف قزوین در گفت و گو با خبرنگار تابناک تصریح کرد: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد از پول ضریح امامزادگان برای اطعام روزه داران هزینه شود.
وی افزود: همه هزینه های اطعام افطار و سحر که در امامزادگان شاخص استان قزوین انجام می شود از محل نیات واقفین و یا موقوفاتی است که با نیات خیرات و مبرات وقف شده است.
حجت الاسلام نوروزی افزود: همچنین خیرین فراوانی در این حوزه اقدام به کمک کرده اند و مردم از این بابت مطمئن باشند که هیچ پول مسئله دار و یا مشکل داری در تهیه این اطعام هزینه نمی شود.
مدیر کل اوقاف قزوین همچنین با اشاره به این که ماه مبارک رمضان استقبال مردم از طرح های اداره کل اوقاف به بیشترین حد خود می رسد افزود: برای این که بتوان بهترین و بیشترین استفاده از این شرایط را داشت غرفه هایی در مدت ماه مبارک رمضان در آستان مبارک امامزادگان قزوین برپا می شود که مشاوره مذهبی، مشاوره وقف، پاسخ به شبهات ، مشاوره خانواده، تصحیح قرائت نماز و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و مذهبی از اهم این غرفه هاست.
نوروزی بیان کرد: هم چنین طرح نشاط معنوی مخصوص تابستان نیز با آغاز این فصل آغاز خواهد شد و تلاش شده است تا در این طرح نیز دوره های آموزشی مفید و متناسب با فضای امامزادگان برای قشر نوجوان و جوان تدارک دیده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار