نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تقدیر از حضور استاندار نماز جمعه گفت: از استاندار میخواهیم از ما انتقاد کند تا فضای معنوی، تقوایی، و تذکر وجود داشته باشد.
کد خبر: ۲۴۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 10 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی برگزار می‌شود، با اشاره به فرمایشات رهبری در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در خصوص شاخصه‌های انقلابی بودن، اظهار کرد: همه ما برای انقلابی بودن نیازمند عمل به شاخصه‌های مد نظر رهبر معظم انقلاب هستیم.
وی به تشریح شاخصه‌های انقلابی بودن پرداخت و پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلامی را به عنوان شاخصه نخست معرفی و تصریح کرد: آن‌هایی که به دین، پیام های قرآنی، سیره و سنت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) اهمیت می‌دهند، افرادی انقلابی هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در این خصوص ادامه داد: اصولاً این معانی برای مسئولان، مردم و شخصیت‌های علمی و اثرگذار جامعه ما اهمیت داشته و مورد توجه است و باید به پاس این نعمت الهی خدای متعال را سپاسگزار باشیم.
امام‌جمعه قزوین به اظهارات وزیر کشور که گفته بود "سه فوق لیسانس بیکار در خانه دارم" اشاره و خاطرنشان کرد: وزیر کشور اخیراً در خصوص بیکاری آماری را ارائه دادند تا مسئولان به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند و انشاءالله این مشکل نیز برطرف خواهد شد.
وی گفت: وزیر کشور با وجود این که عمری در مسئولیات‌های مختلفی بوده، سه فرزند فوق لیسانس بیکار در خانه دارد، و این موضوع نشان می‌دهد که مسئولان متقی هیچ گاه از جایگاهی که دارند برای در رأس قرار دادن خانواده خود استفاده نمی‌کنند و به بیکاری و مشکلات مردم توجه ویژه دارند.
پایبندی استاندار به نماز جمعه بسیار ارزشمند است
وی به حضور استاندار قزوین در بیشتر نمازهای جمعه اشاره و بیان کرد: بنده گاهی به ایشان جدی‌ترین انتقادها را گفته‌ام اما می‌بینیم که ایشان به حضور در نماز جمعه پایبند هستند و این مهم مصداق بارز محیط دینی است. همانطور که ما از استاندار انتقاد می‌کنیم از ایشان هم می‌خواهیم از ما انتقاد کنند تا فضای معنوی، تقوایی، و تذکر وجود داشته باشد و حقایق را بدون نگرانی و دلخوری با یکدیگر در میان بگذاریم.
آیت‌الله عابدینی با بیان این که رعایت تقوا این است که با دلسوزی همه کارها انجام شود، افزود: اگر در سیاست بازی‌های رایج بیفتیم، آن موقع از سیاست توأم با صداقت دینی فاصله می‌گیریم و ضررهای جبران ناپذیری بر فرهنگ و ارزش‌های انسانی ما وارد خواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب را به عنوان دومین شاخصه انقلابی بودن که مورد تأکید رهبری است، معرفی و اضافه کرد: باید مبانی و ریشه ها را مورد توجه قرار دهیم. هدف ما صدور انقلاب و فراهم کردن زمینه ظهور منجی عالم بشریت است تا جهان پر از عدل و داد شود.
وی پایبندی به استقلال همه جانبه کشور را سومین شاخصه انقلابی بودن برشمرد و اظهار کرد: باید از منظر نظامی، کشاورزی، بهداشت و درمان و به ویژه از منظر فرهنگی به استقلال دست پیدا کنیم و استقلال در این معانی و همه ابعاد دیگر را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم.
امام‌جمعه قزوین به تشریح چهارمین شاخصه انقلابی بودن یعنی حساسیت در برابر دشمن پرداخت و تصریح کرد: حساسیت در مقابل دشمن یعنی این که هیچ‌گاه دنبال دشمن حرکت نکنیم؛ آن‌ها می‌خواهند مردم ما را محتاج و دنباله رو خود کنند تا همه چیز ما را گرفته و فرهنگ و سیاستشان را بر ما تحمیل کنند و در نهایت عزت و استقلال کشور را از میان ببرند و در این مسیر مسئولان باید به امر مهم استقلال در همه ابعاد توجه ویژه داشته باشند.
آیت‌الله عابدینی تقوای دینی و سیاسی را آخرین ویژگی انقلابی بودن نامید که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد و بیان کرد: انسان انقلابی یعنی آدم با تقوا و آدمی که به دین و ارزش های دینی، رسالت‌های پیغمبر (ص) و ولایت اهل بیت (ع) و فقیه در عصر غیبت اهمیت می‌دهد.
وی به سالروز تأسیس جهاد کشاورزی در 38 سال پیش هم اشاره و یادآور شد: به برکت جهاد کشاورزی خدمات بسیاری به مردم ارائه شد و روستاها احیا شدند و امکانات بسیاری در اختیار مردم قرار گرفت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به خدمات بسیار خوب مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم اشاره و اذعان کرد: کارآفرینی و ایجاد صنایع تبدیلی در محیط های روستایی و مناطق محروم دو مقوله مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.
امام‌جمعه قزوین یادآور شد: صرفه‌جویی آب در این روزهای گرم بسیار ضروری است تا مردم در همه مناطق به آب دسترسی پیدا کنند.
وی به وفات بانوی بزرگ اسلام، حضرت خدیجه (ع) اشاره و افزود: حضرت خدیجه (ع) در هر شرایطی یار پیامبر(ص) بود و خدمات بسیار زیادی را برای نشر اسلام و ارزش‌های الهی ارائه کرد.
ره‌آوردهای تقوا
آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه تقوای الهی و دانشگاهی است که در آن همه مؤمنان روزه دار، دانشجویان این ماه مبارک هستند، اظهار کرد: درسی که باید در این ماه رمضان یاد گرفت و در زندگی پیاده کرد، درس تقواست.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به ره‌آوردهای تقوا در زندگی انسان اشاره و با بیان این که عزت و سربلندی یکی از آثار تقواست، تأکید کرد: هر انسانی خواهان عزت و سربلندی است که راه آن کسب تقواست و پیامبر (ص) نیز فرموده هر کسی که می‌خواهد عزیز و سربلند باشد، تقوای الهی پیشه کند.
امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که تقوا موجب روشنی عقل انسان می شود، گفت: تقوا انسان را از خرافات، جهالت و نادانی، دیوارهای خطرناک هوس، نفس و وسوسه های شیطانی دور می‌کند.
وی بیان کرد: هر انسانی که تقوای الهی پیشه کند بر عمل و زبانش مسلط می‌شود و هیچ حرکتِ غیر خدایی از او سر نمی‌زند و همواره تسلیم دستورات الهی خواهد بود.
آیت‌الله عابدینی تشریح کرد: امام علی (ع) فرموده‌اند هر کسی که تقوای الهی پیشه کند عزتمند و قدرتمند می‌شود و بر اساس خواست‌های نفسانی و شیطانی به دنبال چیزی نمی‌رود و عقلش بالاتر از عقل دیگران قرار می‌گیرد و قدرت دیدن و رصد همه چیز را پیدا می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: امام علی (ع) می‌فرمایند چشم آدمِ با تقوا در میان مردم است اما روحِ او به آخرت می‌نگرد و محبت دنیا به برکت تقوا از قلب انسان بیرون می رود حرص و ولع دنایی از او دور می‌شود.
وی بصیرت و بینایی را از دیگر ره‌آوردهای تقوا معرفی کرد و گفت: هنر این است که ما صاحب بصیرت شویم و به برکت بصیرت چشم سر و گوش دلمان بینا و شنوا شود. چنین انسانی دوستان و دشمنان را از یکدیگر تمیز می‌دهد و در مقابل نفس که دشمن‌ترین دشمنان است، مقاومت خواهد کرد.
امام‌جمعه قزوین گشایش در زندگی را از آثار و برکات دیگر تقوا معرفی کرد و گفت: ممکن است کسی از نظر مالی مشکلی نداشته باشد اما مدام با مشکلات و گرفتاری‌های دیگر روبرو باشد.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: خداوند فرموده هر کسی که تقوای الهی پیشه کند، خدا در کارهایش گشایش قرار می‌دهد و از راه هایی که گمان نمی‌کند به او لطف و رحمت می‌کند و از گرفتاری‌ها نجات می‌دهد.
وی هدایت یابی را از دیگر آثار تقوا برشمرد و اضافه کرد: اگر صاحب تقوا شویم خداوند به برکت نور قرآن انسان را صاحب هدایت و روشنایی می‌کند و آثار و برکات قرائت قرآن در وجود و روح انسان نمایان می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: کسانی که اهل تقوا می شوند اعمالشان مورد پذیرش خدای متعال قرار می‌گیرد و این مهم از ره آوردهای تقواست.
امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: تقوا انسان را با شخصیت می‌کند و امام علی (ع) در وصف انسان با تقوا می‌فرماید؛ کلید شخصیت و کرامت انسان تقواست و نباید کسی که به برکت تقوا به مقامی رسیده است را کم ببینیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار