نماینده پیشین مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقبال کم نمایندگان مجلس یازدهم از حضور در کمیسیون فرهنگی عنوان کرد: مظلومیت فرهنگ دلیل اصلی این عدم استقبال است.
کد خبر: ۲۴۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 11 June 2016
سید مرتضی حسینی، عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تابناک از قزوین با اشاره به استقبال کم نمایندگان مجلس یازدهم از حضور در کمیسیون فرهنگی اظهار کرد: دلیل اصلی عدم حضور کافی نمایندگان مجلس در کمیسون فرهنگی این است که فرهنگ مظلوم است.
وی با بیان اینکه متأسفانه درک صحیحی از مشکلات کشور وجود ندارد، عنوان کرد: فرهنگ زیر بناست و  اقتصاد و سیاست یک امر روبنایی است و باید به این باور برسیم که اگر فرهنگ اصلاح شود قطعا سیاست و اقتصاد نیز اصلاح خواهد شد.
نماینده سابق مردم قزوین، البرز و آبیک با بیان اینکه متأسفانه افراد کمی هستند که بحث فرهنگ را زیر بنا بدانند، افزود: احساس عمومی بر این است که اقتصاد و سیاست الویت بالاتری دارد و همه باید در این کمیسیون ها شرکت کنند.
وی با بیان اینکه حضور در این کمیسیون ها جنبه های جانبی همچون سفرهای خارجی نیز دارد، تأکید کرد: از طرفی اگر نماینده‌ای بخواهد برای حوزه انتخابی خود کارهای سیاسی و اقتصادی انجام دهد حضور او در این کمیسیون ها کمک بیشتری خواهد کرد ولی اگر در کمیسیون فرهنگی باشند شاید به این امکانات دسترسی نداشته باشند.
حسینی با اشاره به اینکه برداشت من از این قضیه این است که درک صحیحی از اهمیت فرهنگ وجود ندارد، به مسیر پیش روی مجلس یازدهم نیز اشاره کرد و ادامه داد: راه و مسیر مجلس یازدهم را مقام معظم رهبری تعیین کردند و فرمودند که مهم ترین مشکل کشور کار ، رفع بیکاری و اقتصاد است و مجلس باید در این حوزه وارد شود.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از اولویت های مقام معظم رهبری مبحث فرهنگی است که باید مجلس به آن توجه کند و آن را دغدغه خود بداند.
این نماینده مجلس دهم در پایان یادآور شد: مجلس باید مراقب باشد تا اگر دولت از مسیر مد نظر رهبری خارج شد به او هشدار دهد و مقابله کند و اجازه ندهد این مسیر منحرف شود.
برچسب ها: حسینی ، مجلس یازدهم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
باید در زمانی که خودتان نماینده بودید کاری می کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
یعنی مجلس هم همان کار شورای نگهبان را انجام دهد
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
برای اینکه بتوانیم مقابل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان ایستادگی کنیم، نیاز به یک مقاومت فرهنگی داریم و این هم باید در صحنه عمل و با بهره گیری از مردم اجرایی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار