یک کارشناس آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون شاهد ولنگاری در بحث آموزش زبان هستیم به گونه‌ای که سفارتخانه کشورهای خارجی نیز به این موضوع وارد شده‌‌اند و با محتوای مدنظر خود اقدام به آموزش زبان می‌کنند.
کد خبر: ۲۴۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 15 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  سرویس اجتماعی  صبح قزوین،علیرضا تقی‌آبادی با اشاره به آموزش زبان به کودکان و نوجوانان اظهار داشت:‌ آنچه که باعث شده خانواده‌ها گرایش زیادی به فراگیری زبان توسط فرزندانشان داشته باشند، ضعف آموزش زبان انگلیسی در مدارس است.

وی افزود: شرایطی در جامعه ایجاد شده است که خانواده‌ها، آینده تحصیلی فرزندانشان را در فراگیری زبان انگلیسی می‌دانند و جهت‌گیری برنامه‌ها در آموزش و پرورش و آموزش عالی اعتباربخشی به زبان انگلیسی است.

این کارشناس آموزش و پرورش گفت:‌ هم‌اکنون سفارتخانه کشورهای مختلف نیز دوره‌های آموزش زبان را مطابق با محتوا و هنجارهای خود برای کودکان و نوجوانان ایرانی برگزار می‌کنند که این موضوع می‌‌تواند زمینه نفوذ و جذب فرزندان ایران زمین را به سمت فرهنگ غرب فراهم کند.

تقی‌آبادی ادامه داد:‌ مجموعه‌ای که در گذشته تحت عنوان مجموعه زبان ایران و آمریکا فعالیت می‌کرد، هم‌اکنون زیرنظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کند و استقبال مردم از آن بسیار زیاد است.

این کارشناس آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بحث آموزش زبان به معنای قطع ارتباط با دنیای خارج نیست، گفت:‌ انحصار فرهنگی که انگلیس در کل دنیا ایجاد کرده باید شکسته شود و صرفاً بر فراگیری و آموزش زبان انگلیسی تأکید نشود.

وی ادامه داد:‌ آموزش زبان از دوره ابتدایی یا حتی پیش از دبستان ضرورتی ندارد بلکه باید تلاش شود، کودک در این سنین با زبان مادری خود یعنی زبان فارسی کاملاً آشنا شود. متأسفانه هم‌اکنون بسیاری از لغاتی که در سخنان برخی افراد به کار برده می‌شود، کلمات انگلیسی است.

تقی‌آبادی عنوان کرد:‌ برای مقابله با نفوذ فرهنگی از طریق آموزش زبان باید محتوای مدنظر و بومی خود را برای آموز‌ش‌ها تولید کنیم از سوی دیگر اگر ضریب درس زبان در کنکور کم شود از اهمیت آن برای خانواده‌ها کاسته می‌شود.

این کارشناس آموزش و پروش بیان کرد:‌ وزارت ارشاد مسئولیت نظارت بر آموزشگاه‌های زبان ویژه بزرگسالان و وزارت آموزش و پرورش مسئولیت نظارت بر آموزشگاه‌های زبان ویژه کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد اما هم‌اکنون شاهد ولنگاری در بحث آموزش زبان هستیم به گونه‌ای که سفارتخانه کشورهای خارجی نیز به این موضوع وارد شده‌‌اند و با محتوای مدنظر خود اقدام به آموزش زبان می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار