رئیس کل دادگستری استان قزوین بیشترین مجرمان زن در استان را مربوط به مواد مخدر اعلام کرد.
کد خبر: ۲۴۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 19 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین، انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه تعداد زندانیان زن استان بین 60 تا 70 نفر است، اظهار کرد: مواد مخدر بیشترین جرائم زنان در زندان قزوین را شامل می شود.
وی با بیان اینکه مواد مخدر در بین مردان هم بیشترین میزان زندانیان استان را تشکیل میدهد، عنوان کرد: سرقت و نزاع در رده های بعدی، زندانیان استان قزوین را تشکیل می‌دهند.
رئیس کل دادگستری استان قزوین تعداد قضات استان را 200 نفر اعلام کرد و گفت: 73 تا 75 درصد پست های دادگستری استان متصدی دارد و 25 تا 27 درصد نیز بلاتصدی است.
وی با بیان دنبال کاهش زمان پیگیری پرونده‌ها در دستگاه قضا هستیم بیان کرد: میانگین زمانی رسیدگی به پرونده‌ها در سال 94 به نسبت سال 93 به میزان 19 درصد کاهش یافته است.
انصاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید ظرفیت‌های مجموعه خود را متناسب با مطالبه گری و توقع و انتظار مردم تدارک ببینیم .
وی ادامه داد: تدابیر مجموعه قضا در ساختار قوه قضاییه این بوده که موانع فراراه خدمات خود به مردم را کاهش دهد و خدمات را با رویکرد های بهتر ، با احترام بیشتر، هزینه کمتر، با سلامت و همچنین با صلابت به مردم ارائه دهد و بخش مهمی از این نیز با همکاری دستگاه‌ها اتفاق افتاده است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین تأکید کرد متأسفانه هر ساله در مسیر کار دستگاه قضا با افزایش و یا توسعه آسیب‌های اجتماعی ، مخاطرات حقوقی و همچنین خطاهای حقوقی مردم مواجه هستیم.
وی بیان کرد: دستگاه قضایی و فرهنگی بدون هم افزایی تأثیر گذاری مستمر و مستقیم و ماندگاری را نخواهند داشت و باید به دنبال یک هم افزایی مستمر باشیم.
رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه عدم کارکرد و یا کارکرد بی موقع و دیرهنگام بعضی دستگاه‌های درون حاکمیت جمهوری اسلامی با مقیاس استانی و تشخیص ناصحیح از آسیب‌های اجتماعی ممکن است به جای معضل زدایی ، باعث معضل زایی شود و این شایسته حکومت اسلامی نیست.
برچسب ها: انصاری ، قزوین ، دادگستری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار