استاندار قزوین تاکید کرد: اتاق بازرگانی، اعتماد بین بخش خصوصی و دولتی را تقویت کند.
کد خبر: ۲۴۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ 19 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قزوین، فریدون همتی در جلسه و نشست با اعضای اتاق بازرگانی استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اتاق بازرگانی به‌عنوان نماینده بخش خصوصی می‌تواند نقش مؤثر و کارآمدی در توسعه اقتصادی استان داشته باشد و با جلب اعتماد و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی زمینه و بستر رونق را در استان فراهم کند.

وی افزود: اتاق بازرگانی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف ازجمله سفر هیأت‌های خارجی، سرمایه‌گذاری، صادرات و بازاریابی باید نقش محوری و کلیدی داشته باشد و به‌عنوان پیشگام در این حوزه‌ها نقش فعالانه‌ای ایفا کند.

همتی ادامه داد: استانداری و مدیریت ارشد استان آمادگی هرگونه حمایت و پشتیبانی از برنامه‌ها و فعالیت‌های اتاق بازرگانی استان در این حوزه‌ را دارد.

استاندار قزوین با تأکید بر ضرورت توسعه و گسترش دامنه مأموریت‌ها و فعالیت‌های اتاق در شرایط فعلی تصریح کرد: اتاق بازرگانی استان می‌تواند با جلب اعتماد سرمایه‌گذاران، تعامل و رایزنی با دستگاه‌های دولتی فضایی فراهم کند که بخش زیادی از واحدهای صنعتی نیمه‌تمام یا غیرفعال مجدد به چرخه تولید و فعالیت اقتصادی برگردند.

وی اضافه کرد: با محوریت اتاق بازرگانی باید میزان و درجه اعتمادبخش خصوصی و دولتی نسبت به یکدیگر افزایش یابد تا اعتبار و جایگاه بخش خصوصی اعم از تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران، تجار و صادرکنندگان در جامعه افزایش یابد.

همتی از طراحی سیستم نظارت درونی بر عملکرد بخش خصوصی از سوی اتاق به‌عنوان یکی از اولویت‌ها و ضروریت‌ها نام برد و خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از فرصت‌ها حداکثر استفاده را در راستای رسیدگی به مشکلات مردم و به‌ویژه بخش‌های تولید و سرمایه‌گذاری داشته باشند و برای رفع مشکلات منتظر معجزه یا ظهور قهرمان نباشند.

استاندار قزوین اظهار کرد: باید فرهنگ کار و تلاش، سخت‌کوشی، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری برای ساختن ایرانی آباد در جامعه ترویج شود و دستگاه‌های فرهنگی در این خصوص نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

وی گفت: وجود برخی قوانین و بخشنامه‌های متمرکز و دست و پاگیر ازجمله محدودیت‌ها و موانع فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی است که برای برون‌رفت از این معضل باید تصمیمات اساسی در سطح کلان اتخاذ شود.

همتی با اشاره به لزوم راه‌اندازی اتاق فکر و هم‌اندیشی با حضور کارآفرینان برتر و افراد صاحب‌نظر تصریح کرد: قزوین استانی بااستعداد و برخوردار از سابقه بلند در حوزه تولید و تجارت است.

استاندار قزوین ادامه داد: استان قزوین از پشتوانه و ظرفیت مناسب و بالایی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی برخوردار است و با توجه به شرایط جدید پسابرجام و ورود هیأت‌های خارجی باید از این فرصت برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر استان بهره برد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت اتاق در راستای توسعه اقتصادی و بازرگانی پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار