مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین گفت: هیچ تصفیه شیمیایی برای حذف فلزات سنگین در تصفیه‌خانه شرکت صنعتی البرز صورت نمی‌گیرد و نیاز به بازنگری در این حوزه هستیم.
کد خبر: ۲۴۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 20 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، احمد هجرانفر در جلسه ساماندهی پساب که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از سال 93 اقدامات مناسبی در شرکت آب و فاضلاب در راستای ارتقا تصفیه‌خانه‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: براساس نمونه‌برداری مشترک برای نخستین بار و با همکاری مسؤولان اداره‌کل محیط زیست از سال 93 موفق شده‌ایم تصفیه خانه‌های حوزه قزوین و تاکستان را برای استفاده آبیاری اختصاص دهیم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین بیان کرد: تصفیه‌خانه قزوین و تاکستان به دلیل زمان ماند بالا راندمان تصفیه گسترده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد و در این تصفیه‌خانه تمام فرآیندهای تصفیه‌سازی به صورت فیزیکی و شیمیایی انجام می‌شود.

هجرانفر بیان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین منطقه خشک را به خود اختصاص می‌دهد در حوزه تصفیه‌خانه‌های این استان شرایط مناسبی را شاهد هستیم.

این مسؤول یادآور شد: تصفیه‌خانه‌ای که در شرکت صنعتی البرز وجود دارد مشکلات مختلفی را به خود اختصاص می‌دهد که از موارد آن می‌توان به عدم حذف فلزات سنگین اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین عنوان کرد: هیچ تصفیه شیمیایی برای حذف فلزات سنگین در تصفیه‌خانه شرکت صنعتی البرز صورت نمی‌گیرد و نیاز به بازنگری در این حوزه هستیم.

وی خاطر با اشاره به اهمیت پساب‌ها در محیط زیست و به تبع آن سلامت انسان اشاره و خاطر نشان کرد: پساب‌ها یک سرمایه، تهدید و فرصت است و سلامت جامعه و محیط زیست جزو اولویت‌های به شمار می‌رود.

* وجود 33 میلیون متر مکعب پساب آب در بخش تولیدی قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین نیز در ادامه این جلسه یادآور شد: کمبود آب به عنوان موضوع جدی در برنامه‌ریزی‌ها در نظر گرفته شده است.

حمید پویا بیان کرد: 33 میلیون متر مکعب پساب آب در بخش تولیدی استان قزوین وجود دارد که از این میزان 20 میلیون متر مکعب در شهرستان البرز مشاهده می‌شود.

وی اضافه کرد: در مدیریت پساب سلامت مردم مدنظر است چراکه آب‌های پساب بسیار خطرناک برای حوزه‌های مختلف به ویژه کشاورزی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار