معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکنون ۶۰ هسته فرهنگی جوان و ۷۰ بوستان معرفت در استان تشکیل و فعال شده است.
کد خبر: ۲۴۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 21 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نظری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد اظهار کرد: غنی سازی اوقات فراغت به عنوان یک ضرورت به منظور بهره مندی دانش آموزان از فرصت های زمانی خود، نیاز به مشارکت و هم افزایی همه دستگاه های فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی افزود: برنامه های شاخص و فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی در دو قالب هسته فرهنگی برای جوانان و بوستان معرفت برگزار می شود و امیدواریم به اهداف خود دست یابیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر ۶۰ هسته فرهنگی برای جوانان سنین ۱۵ تا ۲۵ سال با یک هزار و ۸۰۰ نفر شرکت کننده ایجاد شده است.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد:برپایی ۷۰ بوستان معرفت برای سنین ۷  تا ۱۵ سال با شرکت دو هزار نفر در این بوستانهای فرهنگی از کارهای خوبی است که به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان کمک می کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین، نهادینه‌ کردن ارزش‌ها و باورهای دینی، اعتقادی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به نحو مطلوب را از اهداف اجرای طرح‌های فرهنگی سازمان برشمرد.

وی اضافه کرد: هدف از ایجاد هسته های فرهنگی جوان، کشف استعدادهای جوانان و نیروهای نخبه و فعال در این زمینه است.

حجت الاسلام نظری گفت: راه اندازی وبلاگ ها و تولید نشریات مکتوب یکی دیگر از برنامه های جنبی طرح اوقات فراغت اداره تبلیغات اسلامی است که هر ساله اجرایی می شود بر این اساس هسته های فرهنگی جوان استان قزوین در مسابقات کشوری توانسته اند رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.

حجت الاسلام نظری گفت: سهمیه استان قزوین در برگزاری گفتمان های دینی ۷۰۰ گفتمان بود که سال گذشته ۷۵۰ گفتمان دینی در سطح استان با موضوعات آسیب های اجتماعی و مسائل فرهنگی برگزار شد.

وی بیان کرد: برگزاری همایش روحانیون به منظور تبیین چالش ها و تنگناهای استان با حضور آیت الله حسنی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور، نشست با روحانیون شاخص، اعزام مبلغ و مبلغه با محوریت «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و برگزاری گفتمان های دینی در سه سطح دانشجویی، دانش آموزی و عمومی از جمله برنامه هایی است که در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

نعمت اللهی اضافه کرد: همچنین در راستای تولید محتوی در اقتصاد مقاومتی از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی کتابی با عنوان «مدیریت اقتصادی در اسلام» به قلم حجت الاسلام نعمت الهی نگارش شده است که در تولید محتوی کار ارزشمندی محسوب می شود.

تولید محتوی دینی در اولویت است

حجت الاسلام نظری یادآور شد: سایت تبیان استان نیز به منظور بسط و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و تولید محتوا در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی راه اندازی شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در راستای آموزش مبلغین در سال گذشته ۸۰۰ ساعت آموزش تخصصی با حضور یک هزار و ۳۲۷ نفر برگزار شد.

وی تصریح کرد: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی ارائه خدمات دینی و فرهنگی به همه نقاط کشور است چنانکه امروز مبلغان سازمان در نقاطی که هیچ دستگاه فرهنگی حضور ندارد به کار خدمت رسانی مشغول هستند.

در این مراسم از پیش کسوتان و فعالان عرصه رسانه استان قزوین در حوزه دینی تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار