دادستان عمومی و انقلاب قزوین:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به این که شاید برخی از احکام صادره برای عده ای ناخوشایند باشد گفت: در اجرای حدود الهی و رعایت شئونات با کسی تعارف نداریم.
کد خبر: ۲۴۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 22 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در پاسخ به انتقاد عده ای به عملکرد تند این دستگاه عنوان کرد: اگرچه همه تلاش ما این است که در کنار کار قهری و مبارزه ای فعالیت پیشگیرانه و آموزشی نیز داشته باشیم ولی در برخی از موارد سخت گیری نیاز کار است و با جدیت با فساد، فحشا برخورد می کنیم.

وی با بیان این که تصمیم این که با هر فردی چگونه رفتار شود پس از احکام موجود می تواند با قضات باشد افزود: در بسیاری از موارد تلاش شده است تا در صدور و اجرای حکم آموزش مد نظر باشد به طور مثال در پرونده های سال گذشته  برای فردی مطالعه کتاب انقلاب اسلامی شهید مطهری و دفاع از آن به عنوان حکم صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: حفظ قرآن، آموزش رساله به مردم و مطالعه کتاب از برخوردهایی است که در سال گذشته انجام شده است و نتیجه بسیار خوبی نیز داشته است اما باید به این نکته نیز توجه داشت که نمیتوان حکم ثابتی برای همه افراد با همه جرایم صادر کرد.

نیارکی با اشاره به ماجرای حاشیه ساز پارتی جوانان در قزوین تصریح کرد: اگرچه موضع ما در مورد سیاه نمایی ها و اغراق ها در بین عموم سکوت بوده است و تمایلی به جنجالی شدن قضایا نداریم ولی لازم است بگویم که در بین 15 خانمی که در این جشن دستگیر شدند تنها 2 نفر دانشجو بودند.

وی افزود: در خصوص شلاق هم به جرئت میگویم از بین افراد حاضر آن هایی که سابقه قبلی داشتند شلاق خوردند و جوانان کم سن و سال با اغماض بیشتری مورد محاکمه قرار گرفتند.

این مسئول در پایان تاکید کرد: هدف ما در دستگاه قضا فقط مجازات و تنبیه نیست و برنامه های پیشگیری و آموزشی هم داریم اما در مواردی که دستورات الهی و فرمان دین مبین اسلام خدشه دار شود با جدیت وارد می شویم.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
دولت و دستگاه حکومتی موظف است تا با بی‎حجابی به عنوان یک ابزار تهاجم و جنگ نرم دشمن و ناهنجاری که سبب فساد جامعه و پیشقراول تهاجم فرهنگی می‌شود، مقابله کند. دشمن ما در دنیا تجربه دارد که هیچ پیاده نظام و لشکری برای جامعه مسلمین از زن بی‌حجاب، آماده‌تر و کارآمدتر نیست، بنابراین به عنوان ابزار از آنها در این تهاجم استفاده می‌کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
دیگه دوره این حرفها گذشته کجای دنیا دولت در مسایل خصوصی و حریم شخصی دخالت می کنه ؟؟؟ هر چی هم که دلیل و منطق بر این موضوع حاکم باشه کدوم قانون گفته با حریم شخصی افراد و گروه ها نفوذ بشه ؟؟؟ فساد و فحشا یه زمانی علنی هست و یه زمانی در حریم شخصی. فکر نمی کنم به نظر من و ایرانیان بافرهنگ راضی باشن کسی به حریم خصوصی شون بیاد و اونا رو به جرم داشتن مهمونی شلاق بزنه. هیچ جای دفاعی هم نداره این موضوع نه شرع گفته نه قانون. من نمی فهمم چرا بعضیا دوست دارن سلیقه شخصی رو در حریم خصوصی افراد پیاده کنن. واقعا جای تاسفه ادعای اسلام می کنیم اونوقت.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
آقای نیارکی هیچ چیزی زوری به درد نمی خوره.اجباری در دین وجود نداره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
بنام خدا
اين كه ما بابي رحمي جوانان را اين گونه شكنجه كنيم وآن را نياز كار وجديت مبارزه با فساد تلقي كنيم كاملا غير منطقي وغير اسلامي است ونه دين اسلام ونه اديان ديگر اين نمي پذيرند البته بهتر است مراجع بزرگ كشورمان تصاوير ببينند وقضاوت كنندما مطيعيم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار