مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برگزاری نمایشگاه کتاب در اسفند ماه سال جاری در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۲۴۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 22 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، اکبر اسکندرنژاد ظهر امروز (2 تیر) در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، بیان کرد: اعتقاد داریم که مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی باید نقش آفرینی کنند و در جامعه ای همچون جامعه ما که سایر ارکان نقش آفرینی شان ضعیف است، نظیر احزاب که می توانند منشا اثر باشند مسئولیت مطبوعات مضاعف می شود.
وی ادامه داد: متأسفانه در جامعه ما فرهنگ وضع خوبی ندارد و این امر شاید برگردد به منظر و نگاه مسئولان که مسائل فرهنگی را جزو مسائل لوکس تلقی می کنند و اگرچه به زبان اذعان دارند که برای تحقق برنامه مدیریتی باید پیوست فرهنگی داشته باشند ولی متأسفانه اقبال به سمت فرهنگ کم است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: گواه ادعای ما در خصوص کم توجهی به فرهنگ جثه ظریف بودجه ای است که برای فرهنگ در قالب وزارت فرهنگ و ارشاد دیده شده است و البته وزیر بیان کردند که وزارت فرهنگ به تنهایی مسئولیت حوزه فرهنگی را ندارد و در این خصوص توضیحاتی را دادند.
وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: ما با حساسیتی که در منطقه و روابط بین الملل مواجه هستیم، می کوشیم خودکفا باشیم و در مباحث اقتصادی با توجه به شعار سال، تمام تلاش مدیران ارشد این است که در تبیین اقتصاد مقاومتی ورود یابند و به نحو مطلوب این مسئله را عملیاتی کنند.
اسکندرنژاد تصریح کرد: در عرصه فرهنگ، رسانه ها فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهند و نکته دیگر سالم سازی و شفاف سازی اقتصاد است که از نقاط مغفولی است که باید به آن پرداخته شود و فرهنگ مصرف، عدم اسراف و تبذیر، زمینه سازی و آمادگی ورود به اقتصاد مقاومتی مواردی است که باید رسانه ها در این خصوص ورود یابد و آمادگی ذهنی ایجاد کنند.
وی در ادامه در خصوص برگزاری کنسرت ها در استان اعلام کرد: حساسیت در مورد کنسرت اگرچه وجود دارد ولی باید توجه داشت کمر ملت زیربار فشار اقتصادی دارد خرد می شود و این نیاز به پژوهش نیست که قزوینی ها نسبت به کرجی ها عبوس هستند بنابراین این اندک جُنگ ها و کنسرت ها اندک انبساط خاطری را برای جامعه به وجود می آورد و اینگونه نیست که خلاف شرع باشد و در همین شب ها در برج میلاد تهران انواع کنسرت ها برگزار می شود و ما به عنوان رسانه باید به این امر بپردازیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در خصوص برجام گفت: با توجه به شرایط پیش آمده ما مجبور شدیم به برجام تن دهیم حال برای تحقق مولفه های دیده شده در آن باید تلاش کنیم تا حداکثر برخورداری و استفاده بهینه را از آن ببریم.
وی تأکید کرد: وضعیت اقتصادی نابسامان است و امروز نودمین روز سال جدید است و ما یک ابلاغیه کمک بودجه فرهنگی دریافت کردیم ولی از پول خبری نیست.
اسکندرنژاد در خصوص تعطیلی شورای فرهنگ عمومی افزود: در این خصوص پیگیری هایی را داشتیم و شاید به دلیل اختلاف دیدگاهی که وجود دارد بنشینیم در شورای فرهنگ عمومی نیز به نتیجه نرسیم.
وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه کتاب در اسفند ماه خبر داد و بیان کرد: در این راستا معاونت فرهنگی با برگزاری نمایشگاه کتاب در قزوین موافقت کردند و برنامه زمانی بین پنجم تا چهاردهم اسفند را برای ما گذاشته اند و با توجه به اینکه مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین اعلام کردند تا ظرف زمانی برنامه تا دهم دیده شود بنابراین دو تا دهم اسفند این نمایشگاه برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در بحث نمایشگاه قرآن نیز باید توجه داشت که در شورای گسترش فرهنگ قرآنی که برگزار می کنیم سالانه 100 تا 150 میلیون تومان برای شش تا هفت برنامه قرآنی بودجه در نظر می گیرند که به مرور به استان تزریق می کنند.
 وی خاطر نشان کرد: برای برگزاری نمایشگاه فاخر قرآن 100 میلیون هزینه نیاز است که نتوانستیم برای برگزاری این نمایشگاه جامع بودجه جذب کنیم.
اسکندرنژاد در پایان با اشاره به لزوم توجه به فضای مجازی یادآور شد: فضای مجازی فضا نویی است و باید این توان و هنر را در خود ایجاد کنیم که این فضا را به نفع خود تسخیر کنیم و نشریات مکتوب ما باید به سمت الکترونیکی شدن بروند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار