رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به راهپیمایی روز قدس در بیش از 100 نقطه از استان، گفت: مسیر راهپیمایی ازمیدان ولیعصر و میرعماد شروع شده و به مسجدالنبی ختم می‌شود.
کد خبر: ۲۵۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 23 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار سیاسی شاخص، حجت‌الاسلام والمسلمین علی قابل در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب گام‌های اساسی در دفاع از فلسطین برداشتند که روزجهانی قدس و تبدیل سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین از آن جمله بود.

وی افزود: روزجهانی قدس یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که مردم هرساله با شرکت در راهپیمایی این روز به ذفاع از ملت فلسطین برمی‌خیزند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآورشد: مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با خانواده شهدای هفتم تیر فرمودند؛ درقبال همه شهدا از جمله شهدای هفت تیر کوتاهی کرده‌ایم و باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

این مسئول در ادامه گفت: به همین مناسبت  و طبق فرمایشات رهبر انقلاب از ششم تا ۱۲‌ام  تیرماه به نام هفته «بررسی حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شد که امسال اولین سال اجرای آن است.

آمریکا پرونده سیاهی از اقدامات خوشونت‌آمیز علیه ایران دارد

قابل در خصوص اقدامات ضد بشری آمریکا که در تیر ماه سال‌های مختلف رخ داده است، خاطرنشان کرد: ششم تیرماه سال ۶۰ترور نافرجام مقام معظم رهبری و ۷ تیرماه فاجعه انفجار دفتر حزب جمهوری رخ داد که ۷۲ تن از شخصیت‌های قوه قضاییه، نمایندگان مجلس و کابینه به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: ۸تیرماه سال ۶۱ جریان حمله شیمیایی رژیم بعثی صدام به سردشت بود که با کمک‌های تسلیحاتی آمریکا ۱۱۰ نفر از هم وطنانمان شهید و ۸ هزار نفر مسموم شیمیایی شدند و در ۱۱ تیرهمان سال آیت الله صدوقی امام جمعه یزد به عنوان سومین شهید محراب ترورشد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: آمریکا در ۱۲ تیرماه به ایرباس ایران حمله کرد که منجر به شهادت ۲۹۰ نفر از هموطنانمان شد که ۶۶ نفر از آن‌ها کودک بودند.

این مسئول با بیان اینکه آمریکا پرونده سیاهی از اقدامات خوشونت‌آمیز علیه ایران دارد، یادآورشد: ۱۶  تیرماه سال ۶۱ موضوع ربایش ۴ دیپلمات ایرانی (شهید سید حسین موسوی، متوسلیان و…) در لبنان اتفاق افتاد.

اگر قرار است سلب تابعیتی صورت گیرد آل خلیفه باید سلب تابعیت شوند

قابل با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم گفت: خاندان آل خلیفه اهل حجاز بوده و حکومت دست نشانده‌ای هستند که از سرزمینی دیگر آمده‌اند اگر قرار است سلب تابعیتی صورت گیرد خود این افراد باید سلب تابعیت شوند.

وی آمریکا را حامی اصلی عربستان دانست و بیان کرد: با وجود اینکه رژیم عربستان از جانب سازمان ملل به عنوان کودک کش معرفی شده اما به دلیل تهدیدهایی که سازمان را می‌کند از لیست تروریست‌ها خارج شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: باید توجه داشت که امروز آمریکا از گروه‌های تروریستی همچون داعش حمایت می‌کند و مردم مظلوم یمن، سوریه و عراق مورد ظلم آن‌ها قرار گرفته‌اند.

این مسئول افزود: نزدیک کردن ارتباط کشورهای عربی منطقه با اسراییل، حذف دستور حمایت از فلسطین و ایجاد معاهدات نظامی بین اسرائیل و عربستان  برعلیه ایران از دیگر حرکات خائنانه اتاق فکر استکبار جهانی در مقابله با بیداری اسلامی است.

راهپیمایی روز قدس در بیش از ۱۰۰ نقطه از استان انجام می‌شود

قابل در پایان با اشاره به برنامه‌های روز جهانی قدس ابراز کرد: ستاد مرکزی برای پرداختن به مسئله افشای حقوق بشر آمریکایی و راهپیمایی روز قدس تشکیل شده که ستادهای مشابه در شهرستان‌ها هم برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: برنامه‌های ویژه‌ای در ۳۵ مسجد محوری به مناسبت ۳۵امین سالگرد شهدای ۷ تیر برگزار خواهد شد و فضاسازی‌ها و تبلیغات شهری به مناسبت این روز انجام می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: هماهنگی با ائمه استان و ارسال بسته‌های فرهنگی برای مبلغان و ائمه جمعه از دیگر برنامه‌ها است و در صدا و سیما ی مرکزی استان میزگردهایی برای تبیین شخصیت شهید بهشتی و نمایشگاه عکس این شخصیت در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

قابل در پایان با اشاره به راهپیمایی روز قدس در بیش از ۱۰۰ نقطه از استان، گفت: مسیر راهپیمایی ازمیدان ولیعصر و میرعماد شروع  شده و به مسجدالنبی ختم می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار