در جريان بازديد کميسيون فرهنگي از پروژه سرزمين رباتها تأکيدشد؛
فاطمه اشدري رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: ايده خلاقانه سرزمين رباتها با سياست رونق گردشگري پيوند خورده است.
کد خبر: ۲۵۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 26 June 2016
به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر قزوين؛ رئيس و اعضاي کميسيون فرهنگي از مجموعه گردشگري درحال ساخت سرزمين رباتها در جاده باراجين بازديد کردند، اين مجموعه که با مشارکت مجموعه مديريت شهري در آستانه تکميل و افتتاح قرار دارد، ايده خلاقانه فاطمه نظري مخترع جوان قزويني بوده و ضمن اينکه مبتني بر فناوري بومي است، پس از افتتاح در کشور مانندي نخواهد داشت.

فاطمه اشدري رئيس کميسيون فرهنگي در اين بازديد با بيان اينکه شهر قزوين با وجود چنين پروژه اي که تأثير مثبتي در رونق گردشگري شهر در آينده خواهد داشت، به بالندگي هرچه تمامتر دست خواهد يافت، گفت: حمايت از مخترع قزويني و تيم همراه وي که زحمت زيادي براي به نتيجه رساندن ايده خلاقانه خود مي‌کشند، امر بسيار ضروري است و شهرداري قزوين بايد در اين رابطه همت بالايي به خرج دهد.

وي خاطرنشان کرد: اگر از سال 89 تاکنون حمايتهاي مالي به موقعي از سوي شهرداري براي تکميل پروژه اختصاص داده مي شد، پروژه فوق تاکنون تکميل شده و به بهره برداري رسيده بود و به همين خاطر مسئولان و متوليان مربوطه بايد پاسخگوي اين تأخير باشند.

*

حسين غياثوند نايب رئيس کميسيون فرهنگي نيز با تأکيد بر اينکه اقدام مناسب و ارزشمندي صورت گرفته است، گفت: حمايت هرچه تمامتر از مجموعه به منظور دست يابي به نقطه ايده آل از مهمترين کارهايي است که بايد دنبال شود.

*

شهلا عطايي با مثبت برشمردن ماهيت پروژه و ارج نهادن به زحماتي که تاکنون براي آن انجام شده است، گفت: پروژه تا نقطه تکميل فاصله دارد و زماني بايد به بهره برداري برسد که هيچ گونه کاستي و نقصي در آن وجود نداشته باشد و اگر مديريت شهري از اين پروژه حمايت لازم را به عمل آورد و دليل بي‌توجهي که تاکنون صورت گرفته مشخص شود، بايد قدمهاي لازم براي بهره برداري از پروژه را برداريم.

*

محمدرضا صديقي از اعضاي کميسيون فرهنگي نيز گفت: کار علمي، رباتيکي و فني مناسبي صورت گرفته و زحمات زيادي کشيده شده است و بنابراين اگر به کار سرعت داده شود، نتايج خوبي بدست خواهد آمد.

*

فاطمه نظري مدير اجرايي پروژه گردشگري سرزمين رباتها نيز در اين بازديد اظهارداشت: پروژه طوري طراحي شده که تنها يک نمونه از آنرا در دنيا داشته باشيم و پروژه مختص شهر قزوين است.

وي با بيان اينکه سعي شده در پارک رباتيک فناوري و جذابيت در کنار يکديگر قرار بگيرد، گفت: سعي کرديم در اين پروژه فناوري را براي رونق گردشگري به خدمت بگيريم و معتقديم قزوين در آينده مي‌تواند به قطب گردشگري کشور تبديل شود.

نظري با بيان اينکه سرزمين رباتها در فازهاي مختلف تکميل مي‌شود و فاز يک آن به باغ وحش رباتيک اختصاص دارد، افزود: اين مرکز براي تمامي اقشار و سنين برنامه دارد و ضمن تکميل و توسعه در فازهاي بعدي، مي‌تواند به مرکزي براي حضور گروهها و علاقه مندان مختلف براي انجام کار علمي باشد.

گفتني است در ادامه، اعضاي شوراي اسلامي شهر از بخشهاي مختلف اين مرکز بازديد کردند و ضمن قرار گرفتن درجريان امور، از شهرداري قزوين خواستند همکاري لازم را براي ايجاد فضاي سبز و اختصاص منابع مالي براي تکميل پروژه در تابستان سال جاري به عمل آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار