مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین از راه اندازی سینمای تخصصی کودک و نوجوان در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 26 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مژده اروجی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان برگزار شد تلاش برای شناسایی و تامین نیاز و خواسته‌های جامعه هدف کانون را از مبانی برنامه ریزی کارشناسی در کانون برشمرد.

وی با تشریح عملکرد کانون در سطح استان گفت: بهره مندی همه کودکان استان از فعالیت‌‌ها و محصولات فرهنگی کانون از اهداف اساسی کانون است.

اروجی تصریح کرد: این اداره کل با برخورداری از ۱۶ مرکز ثابت، ۳ مرکز سیار روستایی و شهری و یک مرکز پستی در سراسر استان به کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۶ سال خدمات متنوعی ارائه می کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین افزود: خدمات فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و مذهبی در قالب ۴۲ نوع فعالیت در این کانون ارائه می شود و این برنامه ها توانسته مورد توجه و اقبال عمومی قرار گیرد.

وی با معرفی فعالیت‌ها و کلاس‌های کانون برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان تصریح کرد: اقدام برای افزایش مراکز فرهنگی و هنری و توسعه خدمات رسانی کانون در مناطق محروم از برنامه های آتی کانون استان قزوین است.

اروجی از برگزاری کلاس های آمال در استان هم خبرداد ویادآورشد: کلاس «آموزش متوازن اجتماعی و مالی»، کلاس «فلسفه برای کودکان» و کارگاه‌های آموزشی «مادر و کودک» در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با آموزش بنیادین در خانواده ها از سنین کودکی برگزار می شود که اصلاح و تقویت نیروی فکر و امکان یادگیری بیشتر از اهداف برگزاری کلاس فلسفه برای کودکان است.

وی، برگزاری جشنواره نماز، فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی، اجرای انجمن ادبی نوغزل در سه‌شنبه‌های هر هفته، برگزاری جشن اسفند دانه دانه با بزرگداشت آیین مسابقه هفت سنگ را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به برنامه‌های ماه رمضان نیز گفت: تأکید بر صرفه جویی، روخوانی آیه‌ها و سوره‌های کوتاه قرآن کریم، بیان قصه‌های قرآنی، معرفی کتاب‌های مرتبط با قرآن و آشنایی با موضوعات علمی قرآن از جمله برنامه‌هایی است که در ماه مبارک رمضان در حال اجراست.

وی از راه اندازی نخستین مرکز فراگیر ویژه کودکان و نوجوانان ناتوان جسمی و حرکتی در اردیبهشت ماه سال جاری هم خبر داد و افزود: کودکان و نوجوانان با شرایط ویژه در کنار دیگر کودکان و نوجوانان سالم این موقعیت را دارند در این مرکز از تمام برنامه‌های فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و ورزشی کانون بهره مند شوند.

راه اندازی مراکز فرهنگی هنری کانون

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین همچنین تصریح کرد: راه اندازی مراکز فرهنگی هنری کانون در شهر‌های آوج، آبگرم و مهرگان از برنامه هایی است که در اولویت برنامه ها قرار دارد و با اهدا زمین توسط شهرداری در این مناطق بزودی مراکز فرهنگی و هنری کانون راه اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی مرکز سیار فرهنگی در شهرستان آبیک

اروجی تصریح کرد: مرکز سیار فرهنگی در شهرستان آبیک نیز شهریورماه سال جاری راه اندازی خواهد شد.

وی یادآور شد: احداث و راه اندازی شعب کانون در مناطق شهری و روستایی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که در صورت همکاری مسئولان آمادگی داریم این مراکز را در همه نقاط استان دایر کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار