رئیس سازمان صنعت، معدن استان قزوین:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با توجه به هدف‌گذاری ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلاری صادرات از استان قزوین باید موانع و مشکلات توسعه صادرات در استان شناسایی و برطرف شود.
کد خبر: ۲۵۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 28 June 2016
علی پرزحمت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در سه ماه نخست امسال بیش از 116 میلیون دلار واردات به استان قزوین صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3درصد کاهش وزنی و 28 درصد افزایش ارزشی داشته‌اند.

وی با اشاره به مزایای صندوق ضمانت صادرات، بیان کرد: در راستای حمایت ویژه از صادرکنندگان و همچنین اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، صادرکنندگان می‌توانند با عضویت در صندوق ضمانت صادرات از مزایای آن از جمله بیمه، تضمین اعتبارات و پشتیبانی بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: با توجه به هدف‌گذاری 800 میلیون تا یک میلیارد دلاری صادرات از استان قزوین باید موانع و مشکلات توسعه صادرات در استان شناسایی و برطرف شود.

پرزحمت از کاهش 9 درصدی ارزش صادرات در سه ماه نخست سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به برخی مشکلات صادرکنندگان استان خاطرنشان کرد: تعرفه بالای حمل و نقل کالاهای صادراتی در استان یکی از مشکلات جدی صادرکنندگان بوده این در حالی است که براساس ارزیابی‌ها این تعرفه در سایر استان‌ها نسبت به استان قزوین کمتر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین مقرررات دست وپاگیر در اخذ تسهیلات بانکی جهت تامین سرمایه در گردش را می‌توان از مهم‌ترین دغدغه‌های صادرکنندگان برشمرد که نیازمند توجه ویژه مسئولان مربوط بوده تا روند اخذ تسهیلات توسط صادرکنندگان تسهیل شود.

پرزحمت از سهم 56 درصدی صنعت و 31 درصدی بخش کشاورزی در صادرات سال 95 در استان قزوین خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار