امام‌جمعه قزوین گفت: مسئولانی که وظیفه دارند زمینه اشتغال را برای مردم فراهم کنند، باید همه چیز را کنار گذاشته و به این مسئله مهم توجه نمایند تا سایه شوم فقر و بیکاری از جامعه ما کنار رود و مردم راحتی و آسایش را احساس کنند.
کد خبر: ۲۵۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 06 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در مسجدالنبی (ع) برگزار شد، با تبریک عید سعید فطر به همه مردم مسلمان اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کریم خودش را اهل تقوا معرفی کرده است، تقوا دو سویه است که یک سوی آن به بنده و یک سوی دیگر به خدای متعال مرتبط می‌شود.
وی تصریح کرد: در حقیقت تقوا پیمان بین بنده و خداوند است؛ خدایی که می‌گوید من اهل تقوا هستم یعنی آن پیمان‌هایی که با بندگانم بسته‌ام را نگه می‌دارم. خداوند از بندگان خود می‌خواهد تا آن‌ها نیز پیمان‌ها را حفظ کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: این‌که تنها خدا را عبادت کنیم، پیمانی بین ما و خدای متعال است و ضروری است با حفظ تقوا خودمان را در این پیمان نگه داریم. اگر ما کوتاهی نکنیم خدای متعال هیچ‌گاه در تحقق این پیمان کوتاهی نخواهد کرد.
امام‌جمعه قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: امام علی (ع) در تعریف عید می‌فرماید: عید فطر برای کسانی که روزه‌داری آن‌ها مورد پذیرش خدای متعال قرار گرفته و خداوند عبادت و نماز او را پذیرفته، عید محسوب می‌شود.
 وی گفت: این یک قاعده کلی است که هر روزی که انسان مرتکب معصیت نشود و خودش را از گناه حفظ کند، عید محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام عابدینی اضافه کرد: امام علی (ع) در یکی از خطبه‌های خود در روز عید فطر فرموده‌اند: ای مردم این روز عیدی که در آن هستید، آن‌هایی که وظیفه خود را انجام دادند و پای بندگی ایستادند، پاداش خود را می‌گیرند و خدای متعال به آن‌ها نگاه خاصی دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به ادامه خطبه امیر مؤمنان اشاره و تأکید کرد: آن‌هایی که عمرشان را به بطالت و گناه می‌گذرانند و از ذکر و یاد خداوند دور هستند و ارتباطی با خداوند ندارند، خسارت را در این روز احساس می‌کنند.
وی با بیان این‌که امام علی (ع) روز عید فطر را شبیه‌ترین روزها به روزی که از قبرها برمی‌خیزیم معرفی کرده، افزود: حضرت می‌فرماید: وقتی از خانه‌هایتان بیرون آمدید و به محل نماز سرازیر شدید، صحنه‌ای که از قبرها بر می‌خیزید و در پیشگاه خداوند برای حساب و کتاب حاضر می‌شوید را به یاد بیاورید و وقتی هم در محل نماز مستقر شدید، آن موقع که در پیشگاه خداوند وقوف پیدا می‌کنید را به خاطر بیاورید.
امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: امیر مؤمنان در ادامه این خطبه می‌فرمایند: وقتی مراسم نماز عید فطر پایان می‌یابد و به منازل خود باز می‌گردید، به یاد بیاورید آن زمانی را که حساب و کتاب تمام می‌شود و مردم به آنجایی که منزل همیشگی‌شان یعنی بهشت یا جهنم است، باز می‌گردند.
حجت‌الاسلام عابدینی تصریح کرد: امام (ع) در پایان خطاب به مؤمنان می‌فرمایند: حال امروز شما همانند کسی است که تازه از مادر متولد شده است، عید فطر یعنی بازگشت به فطرت و شما به فطرت خدادادی‌تان بازگشته‌اید و انشاء الله گناه‌هایتان آمرزیده شده است و باید دقت کنید که هیچ‌گاه آلوده به گناه شوید.
وی گفت: باید تلاش کنیم از این پس عبادت‌هایمان را به بهترین شکل انجام دهیم، بهترین نوع عبادت انجام آن در مساجد است و باید تلاش کنیم همواره در نمازهای جماعت و جمعه حضوری پرشور داشته باشیم.
وظیفه اولی و مهم دولت کریمه، «ایجاد اشتغال» است
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در خطبه دوم نماز عید فطر به برخی از ره‌آوردهای ماه مبارک رمضان اشاره و با بیان این‌که وحدت و همدلی یکی از ره‌آوردهای این ماه است، اظهار کرد: در این ماه در میان خانواده‌ها، مردم محله، شهر، کشور و ملت‌های مسلمان وحدت و همدلی به وجود می‌آید و باید تلاش کنیم این وحدت و همدلی را در سایر ماه‌های سال نیز حفظ کنیم.
 امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: صله رحم‌هایی که در ماه رمضان وجود دارد، موجب اتحاد و انسجام معنوی و خدایی شده و اختلافات را به حداقل می‌رساند و محبت‌های بین مردم ریشه‌دار و محکم می‌کند و ضروری است این وحدت را قدر بدانیم.
وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان نسبت به غیر این ماه در عرصه‌های سیاسی نیز قلم‌ها و زبان‌ها بسیار مؤدب می‌شوند و انشاءالله بتوانیم این مهم را در غیر ماه مبارک رمضان نیز حفظ کنیم.
حجت‌الاسلام عابدینی رحمت و مهربانی را دومین ره‌آورد ماه مبارک رمضان نام نهاد و افزود: خدای متعال در این ماه دل‌ها را رئوف می‌کند و دل‌ها نسبت به مؤمنان، مسلمان‌ها و همه انسان‌ها آکنده از مهر و محبت می‌شود و این مهربانی‌ها را باید در طول سال حفظ و آن‌ها را در خدمت مردم قرار داد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: «رسیدگی به فقرا» سومین ره‌آورد ماه مبارک رمضان است، وقتی هر آدمی، ولو ثروت‌مند به خاطر روزه‌داری طعم گرسنگی را می‌چشد و درکی که از وضعیت فقرا به وجود می‌آید در مسیر کاهش مشکلات فقرا بسیار مؤثر خواهد بود.
وی با بیان این‌که توجه به فقرا تنها کمک کردن مقطعی به آن‌ها نیست، تأکید کرد: وظیفه اولی و مهم دولت کریمه «ایجاد اشتغال» است، در استان ما استاندار و مسئولان دست اندرکار در همه حوزه‌هایی که می‌توانند زمینه کار و اشتغال را فراهم نمایند، باید همه چیز را کنار گذاشته و به این مسئله مهم توجه کنند تا سایه شوم فقر و بیکاری از جامعه ما کنار برود و مردم راحتی و آسایش را در زمینه مالی احساس کنند.
امام‌جمعه قزوین «مبارزه با تبعیض اقتصادی» را از دیگر ره‌آوردهای ماه رمضان برشمرد و بیان کرد: سیاه نمایی را شرعاً جایز نمی‌دانیم و به خاطر سوء استفاده تعدادی از مسئولان، خدمات هزاران خادم زحمت کش را نادیده نمی‌گیریم اما اگر تعداد کمی هم از بیت‌المال سوء استفاده کنند، آن کم هم نابخشودنی است.
حجت‌الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: باید مبارزه با سوء استفاده کنندگان از بیت‌المال و آن‌هایی که درآمدهای ده‌ها میلیونی دارند با جدیت دنبال شود.
وی با بیان این‌که «رعایت حقوق مردم» بسیار مهم و ضروری است، گفت: رعایت صحیح مصرف آب و جلوگیری از اسراف از مصادیق تقواست و باید با صرفه‌جویی کامل آب آشامیدنی، شرایط استفاده آن را برای همه مردم فراهم نماییم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به شناسایی حرکت‌ها و توطئه‌های دشمنان از سوی سربازان گمنام امام زمان اشاره و تصریح کرد: شناسایی و دستگیری تیم خطرناک و تروریستیِ تحریک شده از سوی اجانب با مهارت خاص و پیگیری‌های شبانه روزی انجام شد، آن‌ها تصمیم داشتند در 50 نقطه از تهران انفجار ایجاد کنند و از این که این توطئه خنثی شد از خدای را شکر می‌کنیم.
وی در پایان از خدمات نیروی انتظامی و صدا و سیمای مرکز قزوین در ایام ماه مبارک رمضان و حضور با بصیرت و با شکوه مردم کشور و استان در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر و تشکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار