مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به واگذاری 15 قطعه زمین با کاربری بهداشتی و درمانی طی 5 سال گذشته در استان گفت: تحول نظام سلامت و بهبود وضعیت خدمات حوزه درمان از اولویت‌های راه و شهرسازی است.
کد خبر: ۲۵۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 09 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، حامد مانی‌فر اظهار کرد: زمینی به مساحت ۸ هکتار در ابتدای شهرک کوثر قرار دارد که متعلق به تعاونی مسکن سپاه است و مقررشده اداره کل راه و شهرسازی قزوین جایگزین آن را به تعاونی مسکن سپاه دهد که در نهایت این زمین برای ساخت بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شود.

وی افزود: مقررشده است دانشگاه علوم پزشکی قزوین طرح اجرایی بیمارستان را تهیه و اجرای آن را به‌زودی آغاز کند.

مانی‌فر تصریح کرد: در پنج سال گذشته ۱۵ قطعه زمین با کاربری درمانی و بهداشتی و چندین واحد بیمارستانی و درمانی به بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی واگذارشده که بیمارستان ۳۲ تخت خوابی آبیک، بیمارستان ۹۶ تختخوابی تاکستان، بیمارستان ولایت قزوین و درمانگاه شهرک مهرگان ازجمله آن‌هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: بیمارستان ۳۲ تخت خوابی آبیک که طرح آن توسط وزارت بهداشت و درمان تهیه‌شده، در زمینی به مساحت ۸ هزار مترمربع احداث شد که زمین این بیمارستان از منابع راه و شهرسازی اختصاص یافت و پس از ساخت به‌صورت رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مساحت کل زیربنای بیمارستان ۳ هزار مترمربع، اعتبار هزینه شده عمرانی منهای هزینه تجهیز بیمارستان ۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان و ساختمان آن دارای زیرزمین، همکف و طبقه اول شامل اداری، اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه و بخش‌های جراحی، اتاق عمل، بستری، زنان و زایمان است.

مانی‌فر ادامه داد: احداث بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی تاکستان که در زمینی با ۸ هزار مترمربع مساحت و ۷ هزار و ۷۷۵ مترمربع زیربنا از سال ۸۷ آغازشده بود سال گذشته پایان یافت و بااعتباری افزون بر ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، منهای هزینه تجهیز بیمارستان، تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین اظهار کرد: این بیمارستان در سه‌طبقه روی همکف شامل ۶۹ تخت نرمال و تعدادی تخت در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، مراقبت‌های ویژه بخش نوزادان، دو اتاق جراحی و یک اتاق عمل اورژانس و ساختمان‌های جنبی، تأسیسات زیربنایی، محوطه‌سازی و دسترسی‌های لازم است.

وی افزود: بیمارستان ولایت شهر قزوین هم به‌عنوان یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در زمینی به مساحت ۵۲ هزار مترمربع احداث شد که زمین آن از منابع راه و شهرسازی اختصاص داده‌شده و پس از ساخت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرارگرفته است.

مانی‌فر با اشاره به احداث درمانگاه مهرگان در این ناحیه شهری گفت: این درمانگاه از سال ۹۰ تا ۹۲ به طور کامل از محل منابع داخلی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ساخته‌شده و پس از تکمیل در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین تصریح کرد: مساحت زمین این درمانگاه ۳ هزار مترمربع است و از محل منابع اعتباری راه و شهرسازی اختصاص داده‌شده است و در مجموع ۷۳۵ مترمربع زیربنا دارد.

وی در پایان با اشاره به هزینه کردن اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برای ساخت درمانگاه‌ها تشریح کرد: در خصوص ایمنی تمام این ساختمان‌ها براساس آخرین ویرایش آئین‌نامه ۲۸۰۰ و ضوابط ایمنی در زلزله ساخته‌شده و تمام نکات ایمنی در ساخت‌وساز و مقاوم‌سازی آن‌ها رعایت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار