دستفروشان جمعه بازار قزوین با حضور در برابر استانداری قزوین به جابجایی مکان این بازار از سوی شهرداری قزوین به خیابان دیگری اعتراض کردند.
کد خبر: ۲۵۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 10 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، جمعی از کارگران و دستفروشان شهر قزوین با حضور در برابر استانداری قزوین نسبت به جابجایی مکان این بازار از سلامگاه قزوین به خیابان نواب اعتراض کردند.
این کارگران با بیان اینکه با این تغییر مکان زندگی بیش از 400 تا 600 نان‌آور خانواده دچار آسیب خواهد شد، عنوان کردند: در تصمیم شهرداری قزوین، مکان این بازار به خیابان نواب منتقل خواهد شد و این مکان نیز فضا و مکان مناسبی برای بازار نخواهد بود.
این در حالی است که این عده معتقدند تا به امروز برای حضور در این بازار هزینه های بسیاری پرداخت کرده اند و هم اکنون نیز برای تنها حضور در یک زمین خالی و پهن کردن بساط فروش خود روزانه 6 تا 10 هزار تومان به شهرداری کرایه میدهند.
این عده با بیان اینکه قرار بوده جمعه بازار در یک طرح آزمایشی به مدت 6 ماه از سه‌راه سلامگاه به خیابان نواب و محل سه شنبه بازار انتقال پیدا کند و اگر اصلاح نشد به وضعیت قبل بازگردیم، عنوان کردند: امروز به جایی رسیده‌ایم که با کوهی از بدهی و مشکلات روبرو هستیم و ادامه این روند نتیجه ای جز متلاشی شدن زندگی و بدهی های بیشتر برای ما در بر نخواهد داشت.
دستفروشان تأکید کردند: داوود محمدی رئیس مجمع نمایندگان استان و استاندار قزوین نیز پیگیر این جابجایی هستند اما تا به امروز جواب مشخصی از سوی شهرداری به ما داده نشده است.
اما حسین عمویی مدیرعامل سازمان میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قزوین در گفتگویی که با خبرگزاری مهر انجام داده اظهار کرد زمانی که این افراد در مکان قبلی جمعه بازار ساماندهی شده بودند ترافیک به اندازه امروز نبود و امروز نیز با توجه به انجام عملیات عمرانی در آن منطقه و ترافیک ایجاد شده، نیاز به جابجایی این افراد احساس شده است.
وی اعتراض اهالی محل را یکی دیگر از دلایل جابجایی این افراد دانسته و عنوان کرد: اعتراض اهالی محل به حضور این افراد در روزهای تعطیل و همچنین شلوغی منطقه به واسطه حضور زائران آستان مقدسی امامزاده حسین(ع) از دیگر دلایل جابجایی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار