رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: توسعه حرم طفلان مسلم در دستور کار ما قرار دارد که با توجه به پیش بینی صورت گرفته توسعه حرم ۲ میلیارد تومان هزینه دارد.
کد خبر: ۲۵۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 10 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، سهراب علی احمدی ظهر امروز (20 تیر) در نشست خبری که در سالن جلسات ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین برگزار شد، بیان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال 1383 در سراسر کشور از جمله استان قزوین شروع به فعالیت کرد با این رویکرد که بتوانیم حرم اهل بیت (ع) را مرمت، نوسازی و بازسازی کنیم.

 

وی ادامه داد: وقتی تعداد زائران از یک هزار نفر در روز به حدود 6 هزار نفر افزایش یافته و این تعداد در ایام خاصی نظیر اربعین به 25 میلیون نفر می رسد باید بیش از پیش انجام وظیفه کنیم تا هم بناهای تاریخی حفظ شود و هم اینکه کادرسازی شده و تعداد بسیاری از متخصصان و هنرمندان که اهل هنر اسلامی و ایرانی هستند آنجا کار کنند که این امر به نوعی بازار کار ایجاد کرده است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اضافه کرد: ما در شش شهر عراق شامل کربلا، نجف، کاظمین، سامرا، بلد و مسیب و 2 شهر سوریه کار می کنیم و در بازسازی عتبات عالیات باید کارهایی فشرده صورت گیرد و در این راستا برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم.

 

وی با اشاره به فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان عنوان کرد: مسئولیت بازسازی حرم طفلان مسلم بر عهده استان قزوین است که ساخت و نصب 2 ضریح طلایی، ساخت و نصب مناره ساعت، ساخت تصفیه خانه آب و فاضلاب و منبع 100 هزار لیتری آب، توسعه حرم از ضلع جنوبی، احداث دارالشفاء در مجاورت حرم مطهر، ساخت و نصب 2 مناره، سنگ کاری، کاشی کاری و آیینه کاری، احداث سایبان برای زائران، مرمت و بازسازی سرویس های بهداشتی، ساخت و نصب چهار درب طلایی حرم مظهر از جمله اقدامات در حرم طفلان مسلم است.

 

احمدی عنوان کرد: کار بازسازی حرم طفلان مسلم از سال 83 آغاز شده که 35 پروژه در دست انجام است که از این تعداد 28 پروژه را تحویل دادیم و سه پروژه شامل آینه کاری ایوان، کاشی کاری ایوان و ماذنه های حرم نیز در آینده نزدیک انجام می شود.

 

وی اعلام کرد: توسعه حرم طفلان مسلم در دستور کار ما قرار دارد و کار شروع شده و منتظر مجوز عراق هستیم که یک هزار متر از سمت شمال و 4 هزار متر از شرق توسعه حرم را داشته باشیم که با توجه به پیش بینی صورت گرفته توسعه حرم 2 میلیارد تومان هزینه دارد که البته ممکن است این هزینه کاهش یا افزایش داشته باشد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین خاطر نشان کرد: در حرم طفلان مسلم از صفر تا 100 کار توسط ستاد بازسازی عتبات استان انجام می شود که این کار توسط هنرمندان و متخصصان و با مشارکت مردم استان انجام می شود.

 

وی تأکید کرد: البته ما در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برای همه حرم ها نذورات مردم را جمع آوری کرده و بر اساس نذر نیز هزینه می شود و جمع آوری نذورات توسط معاونت مشارکت های مردمی صورت می گیرد.

 

احمدی اظهار کرد: در سال گذشته 4 میلیارد تومان پروژه داشتیم که بالای 65 درصد را توانستیم جذب کنیم؛ تمام پول هایی که مردم به عنوان نذورات می دهند برای همان حرم هزینه می شود و نذورات به هیچ وجه صرف هزینه های جاری نمی شود.

 

وی با اشاره به اعزام نیروی کار برای بازسازی عتبات گفت: با توجه به کاری که در عتبات عالیات صورت می گیرد در بحث ساخت، کاشی کاری، آیینه کاری و غیره ما نیرو اعزام می کنیم که بیش از 3 هزار نفر نیروی کار اعزام داشتیم.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین توضیح داد: یکی دیگر از اقدامات ما در کنار بازسازی حرم طفلان مسلم، بازار این شهر است که در واقع در این بخش هزینه توسط اوقاف عراق پرداخت می شود و ما فقط کار زیباسازی را انجام می دهیم که در واقع کار به سبک ایرانی صورت می گیرد.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مساعدت مسئولان یادآور شد: برخی مسئولان در حرم طفلان مسلم آمده زیارت کرده و قول مساعدت و وعده هایی را داده اند ولی عمل نکرده اند و تنها کمی از وعده ها انجام شده است و اینگونه وعده ها موجب می شود تا توقعات بالا رود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار