«رابرت اسپنسر» در کتاب ضداسلامی خود به تقبیح ایران و مذهب شیعه پرداخت. انتشار کتاب ضدایرانی «راهنمای جامع ایران برای بی‌دینان»/ اسپنسر: ایران، تجسم آینده داعش!
کد خبر: ۲۵۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 13 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین؛ به نقل از پایگاه خبری «بریت‌بارت،» «رابرت اسپنسر،» وبلاگ‌نویس و نویسنده آمریکایی در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد تا کتاب جدید ضد ایرانی خود به نام «راهنمای جامع ایران برای بی‌دینان» را معرفی کند.

زمانی که «استفان کی. بنون،»  مجری برنامه، از او درباره تنش‌های موجود در خاورمیانه میان ایران و عربستان به عنوان دو قدرت شیعه و سنی منطقه پرسید وی مدعی شد: باید بگذاریم آن‌ها خود مشکلاتشان را حل کنند. او جنگ ایران و عراق را یک «بن‌بست» خواند و مدعی شد: ایران در این جنگ به طور تقریبی شکست خورد. عراق نیز مشکلات خودش را داشت. اما مسئله مهم‌تر این است که در آن دوران هیچ یک از دو طرف مزاحمتی برای غرب نداشت. ما نمی‌توانیم از شدت تنفر شیعه‌ها و سنی‌ها بکاهیم. سران غربی باید این حس را که وظیفه اصلی آن‌ها محافظت از شهروندانشان است زنده کنند.

اسپنسر ادعا کرد: «ستیزه‌جویی ایران در مقابل کشورهای غربی از فرهنگ فارسی و همچنین حس برتری اسلام نشأت می‌گیرد و این دو یکدیگر را تقویت می‌کنند.» او در کتابش ادعا می‌کند ایران از گروه‌های تروریستی داعش و القاعده برای غرب بسیار خطرناک‌تر است.

اسپنسر در ادامه، ادعاهای واهی دیگری را مطرح کرد: تهران شبکه‌ای از سازمان‌های تروریستی را هدایت می‌کند. علاوه بر گروه‌های شیعه، گروه‌های سنی از جمله حماس و «جهاد اسلامی فلسطین» نیز جزو این شبکه هستند. این گروه‌ها به خصوص حزب‌الله لبنان در غرب نیز فعالیت می‌کنند. حزب‌الله در مکزیک با کارتل‌های مواد مخدر همکاری می‌کند، به آن‌ها نحوه گردن‌زنی و همچنین فنون خود را آموزش می‌دهد. این گروه تمام اقدامات مذکور را به منظور نفوذ به آمریکا انجام می‌دهد.

او در ادامه لفاظی‌هایش افزود: ایران هم‌اکنون نیز در آمریکا سلول‌های خفته دارد. آمریکا خطرات طرح‌های تروریستی بلندمدت گروه‌های تحت حمایت ایران را نادیده می‌گیرد. این در حالی است که این گونه طرح‌ها، برنامه‌های اصلی در دستور کار تهران و گروه‌های مورد حمایت این کشور هستند.

وی افزود: آن‌ها (ایرانی‌ها) هر هفته در مراسم نماز جمعه شعارهای «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند. تنفر از آمریکا، یکی از برنامه‌های اصلی ایران است و این کشور همواره خود را در جنگ با آمریکا می‌داند. اما از آن جا که توان نظامی تهران به هیچ وجه با ما قابل مقایسه نیست، آمریکا این گونه اقدامات را جدی نمی‌گیرد.

او در ادامه و در ادعایی درباره احتمال جدی گرفته نشدن  تهدید تروریستی ایران از سوی جامعه اطلاعاتی آمریکا، ابراز نگرانی کرد. وی در ادعایی سخیف گفت: ساختار سیاسی آمریکا این اصل اساسی را که اسلام جنگ را تشویق می‌کند فراموش کرده است. دولت آمریکا ایران پیش از اسلام را در نظر دارد و آن را کشوری کهن که در حال از دست دادن تمدن پرفروغ خود است می‌داند. در نتیجه طراحان مسائل استراتژیک دولت اوباما ایران را تنها قدرت خاورمیانه می‌بینند و تصور می‌کنند اگر با آن مهربان باشند، تهران نیز با آن‌ها مهربان خواهد بود و همین مسئله باعث ثبات منطقه می‌شود.

وی در ادامه مدعی شد: این رفتار آمریکا باعث شده است هم‌پیمانانش در منطقه مانند عربستان و مصر به دنبال تهیه سلاح اتمی برای مقابله با ایران در صورت نیاز باشند. اوباما تصور کرد ایران در هر صورت به سلاح اتمی دست می‌یابد پس بهتر است این روند را قانونی کنیم تا آن‌ها با ما بهتر شوند و پاسخ بخشندگی‌مان را با مهربانی بدهند.

از آن جا که بیشتر مردم آمریکا چنین تصوراتی درباره ایران ندارند اوباما و «بن رودز،» معاون مشاور امنیت ملی‌اش، ناچار به دروغگویی شدند. رودز بعدها این مسئله را پذیرفت. اما عجیب‌تر این است که چرا جمهوریخواهان اوباما را به خاطر این مسئله مؤاخذه نکردند و از آن گذشتند.

در ادامه این مطلب ادعا شده است: اسپنسر نفوذ سیاسی و نقش جاسوسی ایران در شکل‌گیری سیاست‌های آمریکا را انکار نکرد و گفت چند سال پیش سفارت ایران در کانادا به دلیل آن که این مکان به محل جاسوسی برای تهران تبدیل شده بود تعطیل شد. او همچنین به وجود عناصر پرنفوذ در جامعه تجار آمریکا و اروپا که مایل به انعقاد توافق هسته‌ای ایران بودند اشاره کرد و گفت به تازگی شواهدی فاش شده است که از لابی‌های پرقدرت شرکت بوئینگ برای به ثمر رسیدن توافق ایران پرده برمی‌دارد. قرارداد 25 میلیارد دلاری بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران دلیل این مسئله را به خوبی مشخص می‌کند.

او در ادامه ادعاهایش به ترامپ توصیه کرد در صورتی که موفق شد سکان هدایت آمریکا را به دست بگیرد به دنبال درک این مسئله باشد که ایران با کشورش در جنگ است و به سرعت تمام قراردادها میان دو کشور را لغو کند. توصیه دوم او به نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا حمایت از مخالفان دولت ایران بود. اسپنسر با اشاره به جریان فتنه سال 88، اوباما را به دلیل حمایت نکردن از آن جریان مورد انتقاد قرار داد.

وی در ادامه ضمن مطرح کردن انتقادی دیگر از دولت اوباما به دلیل تقدیر از ایران برای جنگ با تروریست‌های داعش، مدعی شد: ایران همان کاری را انجام می‌دهد که داعش به دنبال آن است. تنها تفاوت آن‌ها این است که تهران «گرگ‌های تنها» را برای کشتار مردم اجیر نمی‌کند. اما این کشور روی پروژه‌ای بلندمدت کار می‌کند. ایران به دنبال نابودی آمریکاست و در جهت نیل به این هدف هوشمندانه‌تر از داعش عمل می‌کند.

ایران با استفاده از متحدانش مانند روسیه و چین برای نابودی آمریکا تلاش می‌کند و هنگامی که سرانجام به سلاح اتمی دست یابد، از آن برای نیل به این هدف استفاده خواهد کرد.

او در پایان ادعاهای واهی و بی‌اساسش پیش‌بینی کرد در 5 تا 10 سال آینده یک درگیری نظامی میان ایران و آمریکا روی دهد. اما گفت تعیین نتیجه آن از هم‌اکنون ممکن نیست؛ زیرا قدرت نظامی آمریکا تحت هدایت اوباما در سالهای اخیر به شدت کاهش یافته است.

وی در کتاب خود با برداشتی مغرضانه از یک حدیث مدعی شده است امام دوزادهم شیعیان در شرایطی خاص ظهور می‌کند. تا زمانی که دو سوم جمعیت جهان نابود نشده باشد، این امر محقق نمی‌شود. او سپس ادعا کرده است تأکید بر این مسئله که بازگشت امام دوازدهم زمانی رخ می‌دهد که شیعیان به شدت تحت تعقیب و آزار قرار دارند، شاید باعث شده باشد سران ایران برای تعجیل ظهور دست به کار شده و این اقدام را انجام دهند!

رابرت اسپنسر با وجود ناآگاهی از اسلام در سایه حمایت صهیونیست‌ها، یکی از نویسندگان پرکار علیه این دین مبین است. او اسلام را خطری برای صلح و آسایش غربی‌ها می‌داند و در پروژه‌های اسلام‌هراسی شرکت فعال دارد. رسانه‌های صهیونیستی پایگاه ثابت اوست و در آن‌ها به ترویج و تبلیغ عقاید ضداسلامی خود می‌پردازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار