نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش از تلاش بیش از 14 هزار نفر در قزوین برای ورود به دانشگاه ها از فردا پنجشنبه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
کد خبر: ۲۵۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 13 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، عباس کاویانی نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در گفتگویی با این خبرگزاری با بیان این مطلب بیان کرد: کنکور سراسری ورود به دانشگاه از فردا پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در حوزه های امتحانی از پیش تعیین شده در قزوین برگزار می شود.
وی عنوان کرد: داوطلبین در استان قزوین نیز به مانند سایر متقاضیان در دیگر حوزه های امتحانی کشور در رشته های علوم ریاضی و علوم انسانی صبح فردا پنج شنبه آزمون خواهند داد.
این مسئول با بیان اینکه داطلبان آزمون هنر بعد از ظهر فردا پنجشنبه در آزمون شرکت میکنند، تأکید کرد: صبح جمعه ۲۵ تیر آزمون علوم تجربی و در بعدازظهر همانروز نیز آزمون زبان‌های خارجی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه سال 860هزار و 109نفر در کشور کنکور خواهند داد، ادامه داد: از این تعداد 41 درصد آقا و 59 درصد خانم هستند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش سهم استان قزوین در کنکور امسال را 14هزار و  49 نفر اعلام کرد و افزود: 38 درصد داوطلبین در قزوین مرد و 62 درصد نیز خانم هستند  که در پنج گروه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی ، هنر و زبان‌های خارجه به رقابت می‌پردازند.
وی بیشترین میزان داوطلبین را با 53 درصد در رشته علوم تجربی دانست و بیان کرد: علوم انسانی با 17 درصد، ریاضی با 15 درصد و هنر و زبان نیز با 2 درصد در رده بعدی میزان داوطلبین کنکور قرار دارند.
کاویانی عنوان کرد: 8هزار و 296نفر از شهرستان قزوین، 680 نفر از بوئین‌زهرا، 2هزار 20نفرازالبرز، 2هزار و 193 نفر از تاکستان و 860 نفراز آبیک در این رقابت شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره)، دانشگاه پیام نور و آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید بابایی به عنوان حوزه های امتحانی محسوب می شوند، تصریح کرد: تمام معلولان در استان در دانشگاه بین‌الملل امام خمینی (ره) به رقابت می‌پردازند.
این مسئول تأکید کرد: از فردا سه هزار و 631 نفر در حوزه امتحانی دانشگاه امام خمینی(ره)، سه هزار و 232 نفر در حوزه امتحانی پیام نور و یک هزار 433 در حوزه امتحانی آموزشکده فنی و حرفه‌ای با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار