امام‌جمعه قزوین از برجام به عنوان آش شور، تلخ و مسمومی یاد کرد که روی شعله‌های بدعهدی، دروغ، پیمان‌شکنی، حیله و نیرنگ استکبار جهانی می‌جوشد .
کد خبر: ۲۶۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 15 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین،  آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین، به حمایت فرانسه و عربستان سعودی از تروریست‌های منافق اشاره و اظهار کرد: منافقین همان کسانی بودند که 17 هزار نفر از مؤمن‌ترین و فرهیخته‌ترین شخصیت‌های کشور ما را به شهادت رساندند که رجایی، بهشتی و یارانشان از جمله آنها بودند.
 وی با محکوم کردن حمایت‌های فرانسه و سعودی‌ها از گروهک منافقین، تصریح کرد: حالا فرانسه و عربستان آمده‌اند محفل و مجلسی را با همکاری یکدیگر به راه انداخته‌اند و از این گروه خشن، خطرناک و تروریستِ در حال انقراضِ نسلی و اصلی حمایت می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: پاریس و ریاض باید از سرنوشت بغداد و صدام عبرت بگیرند؛ صدام همین ارتباط را با منافقین داشت و سران غرب و شرق هم صدام و منافقین را یاری کردند، اما در نهایت سرنوشت صدام، سرنوشت خفت باری شد.
 اگر فرانسه و عربستان از سرنوشت صدام درس عبرت نگیرند به همان سرنوشت دچار خواهند شد
 امام‌جمعه قزوین با تأکید بر اینکه اگر فرانسه و عربستان از سرنوشت صدام درس عبرت نگیرند به همان سرنوشت دچار خواهند شد، افزود: حمایت از خشونت، ترور، جنایت و بی‌رحمی تکیه کردن بر آتش است که در نهایت تکیه کننده را به داخل شعله‌های سوزان آتش خواهد افکند.
 وی ادامه داد: تجربه‌ها به فراوان این واقعیت را نشان داده و صدام نمونه‌ای از کسانی بود که به امریکایی‌ها تکیه کرد و در نهایت توسط همان‌‌ها آتش گرفت.
 آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: هر کسی در این عالم جانب ظالم را بگیرد، طولی نمی‌کشد که خودش به آتش ظلم گرفتار می‌شود و همه باید بدانیم که این یک قانون الهی است.
 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه به ظلم و ستم امریکایی‌ها در مقابل سیاه پوستان اشاره و تأکید کرد: ظلمی که امریکایی‌ها در قبال سیاه پوستان و سایر ملل انجام می‌دهند روزی دامن آنها را خواهد گرفت و زمینه سرنگونی آنها را فراهم خواهد کرد.
 وزارت امور خارجه پاسخ گستاخی فرانسویان و سعودی‌ها در حمایت از منافقین را بدهد
 وی با تأکید بر اینکه وزارت امور خارجه باید پاسخ محکم به گستاخی فرانسویان و سعودی‌ها در حمایت از منافقین بدهد، گفت: حمایت فرانسویان و سعودی‌ها با سابقه‌ای که صدام در حمایت از این گروهک تروریستی داشته در یک مسیر قرار گرفته است.
 امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: جنگنده‌های بعثی قبل از آغاز جنگ فرودگاه مهرآباد را مورد هدف قرار دادند تا به قول امام (ره) واکنش ما را ببینند، اگر آنها واکنش قاطعی از سوی ما نمی‌دیدند به حملاتشان ادامه می‌دادند اما ملت ما با قیام کردن جلوی اقدامات مخرب صدام را گرفتند و امروز شاهدیم این جمهوری اسلامی ایران است که یاری دهنده ملت عراق شده و این عزت نتیجه پایداری و مقاومت ملت ماست.
آیت‌الله عابدینی خطاب به سران سعودی‌ و فرانسوی‌ گفت: بازی با آتش برای فرانسه، عربستان و هر کشور دیگری خطرناک خواهد بود. امروز سعودی‌ها می‌خواهند ملت ما را محک بزنند و اگر ملت، دولت و وزارت امور خارجه هوشیار و مقتدر باشند و پاسخ این گستاخی‌ها را بدهند، آنها سر جای خودشان می‌نشینند.
 برجام آش شور، تلخ و مسمومی است که روی شعله‌های بدعهدی، دروغ، پیمان‌شکنی، حیله و نیرنگ استکبار جهانی می‌جوشد
وی به گذشت یکسال از امضای توافقنامه برجام اشاره و بیان کرد: برجام آش شور، تلخ و مسمومی است که روی شعله‌های بدعهدی، دروغ، پیمان شکنی، حیله و نیرنگ استکبار جهانی می‌جوشد و متأسفانه در داخل هم عده‌ای اشتهای مردم را برای خوردن این آش تحریک می‌کنند.
 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: برجام خورشید عالم تاب نیست، برجام حادثه مهمی نیست که در تاریخ انقلاب ما اتفاق افتاده باشد، بلکه برجام یک بازی سیاسیِ آلوده به نیرنگ و نفاقِ مستکبران است و ما هم باید در کنارش جوری رفتار بکنیم که مانع جنگ افروزی‌های آنها باشیم اما نباید دلمان را خوش کنیم که این دیگ برای ما می‌جوشد.
 امام‌جمعه قزوین ادامه داد: اگر گمان کنیم که با این آش مسمومِ استکباری فقر، نیاز و گرفتاری ملت ما بر طرف می‌شود، نگاهی اشتباه، ساده لوحانه و غیرکارشناسانه داشته‌ایم.
 وی اذعان کرد: باید برای نجات اقتصادمان و رفع بیکاری در میان مردم آستین را برای اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل بالا بزنیم و ملت، دولت، دانشگاه‌ها و دانشمندان با وحدت و انسجام و همکاری و هماهنگی برای رفع معضلات اقتصادی فعال شوند.
 متعدیان به بیت‌المال به سزای عملشان برسند
 آیت‌الله عابدینی یادآور شد: باید رعایت عدالت و انصاف جدی گرفته شود، مباحثی مانند حقوق‌های نامتعارف و نجومی که واقعاً باعث دلخوری توده‌های مردم ما، مخصوصاً قشر کم درآمد می‌شود را برطرف کنیم و پول‌های به غارت رفته را به بیت‌المال بازگردانده و متعدیان به بیت‌المال را به سزای عملشان برسانیم.
 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: امریکایی‌ها هر روز با یک دروغ جدید به میدان می‌آیند و بهانه تراشی می‌کنند و با گستاخی و بی‌شرمی تحریم‌های جدید را تصویب می‌کنند و نباید به وعده‌های دروغ آنها دل خوش کنیم.
 فتنه‌گران در دانشگاه امام خمینی (ره) به پرو پای فعالیت‌های مذهبی می‌پیچند
 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: از برخی از دانشگاه‌های استان خبرهای خوبی نمی‌رسد. متأسفانه فتنه‌گران در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با این نام بلند آوازه و قداستی که نام امام به این دانشگاه بخشیده، لانه کرده‌اند.
 امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: فتنه‌گران در دانشگاه امام به پرو پای فعالیت‌های مذهبی می‌پیچند و فرزندان انقلابی و دانشجوی ما را در مضیقه قرار می‌دهند، در حالی که به فتنه‌گران و گستاخی‌های آنها به اسلام میدان می‌دهند.
 وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌خواهند با ایجاد جو خفقان پلیسی در دانشگاه مانع از فاعلیت دانشجویان انقلابی بشوند، افزود: اینکار نشاط دانشجویی را می‌گیرد در حالی که رهبری چند روز پیش فرمودند دانشجویان می‌توانند از تریبون نماز جمعه برای گفتن مطالبشان استفاده کنند، این در حالی است که، دانشگاه می‌خواهد دانشجویان را از همان تشکل دانشجویی و بسیجی محروم کند.
 آیت‌الله عابدینی بیان کرد: ما از مدیران دلسوز و متدین دانشگاه می‌خواهیم که لانه فتنه‌گران در دانشگاه بین‌المللی امام را تعطیل کنند و از دانشجویان دلسوز و علاقه‌مند به نظام در فعالیت و تلاش مذهبی و سیاسی حمایت نمایند.
 وی در پایان با تبریک سالروز تأسیس شورای نگهبان، تأکید کرد: شورای نگهبان از نهادهای با ارزش نظام اسلامی بوده و می‌دانیم که دشمنان چرا بیشترین حمله را علیه این نهاد ارزشمند دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار