"احمدی نژاد می‌آید،احمدی نژاد نمی‌آید" هرچه به پایان دولت یازدهم نزدیک‌تر می‌شویم، این موضوع در تحلیل‌ها پر رنگ‌تر می‌شود.
کد خبر: ۲۶۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 21 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار  دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،"احمدی نژاد می آید، احمدی نژاد نمی آید" موضوعی است که هرچه به پایان کار دولت یازدهم نزدیک تر می شویم در تحلیل تحلیلگران پر رنگ‌تر می شود. حتی خبرنگاران هم هرازگاهی که در برنامه‌ای به رئیس دولت نهم و دهم و یارانش برمی‌خورند از وی پیرامون حضورش در انتخابات 96 سوال  می‌کنند، در این مسیر هم خبرنگار باشگاه خبرنگاران از این قاعده مستثنی نبوده است.

به همین منظور این سوال پر حاشیه و بحث را با مشاور رسانه ای احمدی نژاد مطرح ساختیم و باز هم جوابی همیشگی شنیدیم.

 "علی اکبر جوانفکر" مشاور رسانه‌ای رییس جمهور سابق اظهار داشت: احمدی نژاد فعلا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ای اعلام نکرده است.



وی تاکید کرد: هیچ تصمیم جدیدی غیر از آنچه که قبلا اعلام شده وجود ندارد. شاید عده ای معتقد باشند که پس کار به پایان رسید اما بسیاری از تحلیلگران روی کلمه "فعلا" مانور داده و ساده از آن نگذشتند.

گفتنی است در چند ماه اخیر گمانه زنی‌های بسیاری درباره حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری آتی مطرح شده است.

مدتی است برخی مقامات و نزدیکان دولت روحانی بر روی "تشکیل اتاق فکرهای ضد دولت" مانور می‌دهند. اینکه این اظهارات تا چه اندازه واقعیت دارد هنوز مشخص نیست!

اما این اظهارات از زمانی بیشتر و بیشتر رسانه‌ای شد که محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه ( در تاریخ 25 خردادماه سال 93) از تشکیل اتاق فکری خبر داد که با هدف تخریب دولت شنبه‌ها جلسه برگزار می‌کند و تعیین می‌کند که تا آخر هفته اذهان عمومی را به کدام سمت ببرند.

قضیه پیش رفت تا جایی که یک رسانه‌ اصلاح طلب با منتسب کردن این جلسات به رئیس جمهور سابق، ادعا کرد جلسات این اتاق فکر در یکی از ساختمان‌های ولنجک برگزار می‌شود و بدین جا هم بسنده نکرد و مدعی شد افرادی چون علی نیکزاد، کامران دانشجو، سیدمحمد حسینی، مسعود میرکاظمی، محمود بهمنی، محمدمهدی زاهدی و شمس الدین حسینی که همگی از سردمداران کابینه احمدی نژاد بودند، از سکانداران اتاق فکر روز شنبه هستند.


از سوی دیگر اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهور تشکیل اتاق فکر توسط مخالفان دولت را موضوع تازه‌ای نمی‌داند و معتقد است: اگر بخواهم به صراحت عنوان کنم، تشکیل اتاق فکر موضوع تازه‌ای نیست بلکه بعد از شکستی که اصولگرایان از سال 92 خوردند بی‌وقفه برای دولت مشکل سازی می‌کنند.

این در حالی است که مشاور سانه‌ای رییس جمهور سابق در این باره می گوید؛ جلساتی که در دفتر رییس جمهور سابق برگزار می‌شود پیرامون بحث و تبیین دیدگاه‌های امام و رهبری بوده است.بیشتر

از سوی دیگر باید بگوییم در این مدت هرگاه از احمدینزاد پیرامون حضورش در انتخابات سوالی پرسیده شد وی با ادبیات طنزگونه از جواب به آن سر باز زد و در این میان تنها یک بار به این سوال پاسخ گفت.

بعد از برگزاری انتخابات مجلس دهم و موفقیت لیست امید در تهران همزمان با آغاز بهار 95 احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 کاندیدا خواهید شد یا نه؟ گفت: " ان‌شاءالله سال 96 همه همدیگر را خواهیم دید."

با توجه به فعالیت انتخاباتی شدیدی که حامیان احمدی‌نژاد به ویژه در فضای رسانه‌ای و به خصوص بعد از شکست اصولگرایان در دو انتخابات 92 و 94 آغاز کرده‌اند، از این سخن رئیس دولت‌های نهم و دهم – که طبق روال معمول وی در ایام پس از ریاست‌جمهوری با چاشنی طنز همراه بوده است – برداشت می‌شود که این حرف تاییدی بر بازگشت او خواهد بود.

هنوز تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری کمتر از یک سال باقی مانده است اما نزدیکان محمود احمدی‌نژاد با راه‌اندازی کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از جمله بهار96، احمدی‌نژادی‌های ایران، دولت بهار و .....فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند و نکته قابل توجه در کانال دولت بهار این است که از علاقمندان به خود خواسته‌اند که جهت توسعه اطلاع‌رسانی از نظر مالی به آنها کمک کنند.


عده ای دیگر نیز بر این این اعتقادند که احمدی‌نژاد می‌خواهد انتخابات ۸۴ را بازسازی کند، سفرهای استانی وی و سخنرانی هایی که دقیقا تداعی کننده همان سفرهای استانی است که در زمان ریاست جمهوریش انجام می شد این موضوع را تداعی می کند که کلید خوردن این پروژه نوعی فعالیت انتخابی است هرچند نزدیکان وی این موضوع را تکذیب کردند.

شعارهایی چون "به جون هر چی مرده، احمدی برمی‌گرده" در حاشیه راهپیمایی روز قدس، سفرهای استانی و به طور کل هر فضای عمومی که رئیس جمهور نهم و دهم در انجا حضور پیدا کرده شنیده شده و در هر حضور پس از حضور قبلی این شعارها با آب و تاب بیشتری منعکس می شود.


از سوی دیگر برخی تحلیلگران معتقدند احمدی‌نژاد برای حضور در دوره بعدی انتخابات‌، علاوه بر حل اختلافاتش با اصولگرایان می‌بایست از فیلتر شورای نگهبان عبور کند که این مساله هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. هرچند که ردصلاحیت یا تایید صلاحیت او در نهایت با عواقبی همراه بود که این عواقب و آثار بستگی به آن دارد که اصولگرایان چه راهکاری را برای انصراف و اقناع محمود احمدی‌نژاد به کار خواهند بست.

همچنانکه در دوره قبلی انتخابات جریان اصولگرایی درصدد آن بود تا چهره ای نزدیک به او را در انتخابات پیروز کند در دوره آینده نیز به نظر می‌رسد که آنان در سایه گزینه‌های دیگری برای جانشینی احمدی‌نژاد در انتخابات مدنظر دارند.

به هر ترتیب با توجه به اینکه اظهار نظر قطعی ای تا کنون درباره روی کار امدن یا نیامدن وی صورت نگرفته است همچنان باید رفتارهای سیاسی او را رصد کنیم تا بتوان تشخیص داد کدام طرز تفکر دقیق تر خواهد بود به همین جهت قلم تحلیلگران همچنان بر محور می‌آید، نمی‌آید در حال حرکت خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
منتظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
بهار در راه است هیچ چیز نمی تواند جلوی اراده ملت را سد کند
بیا که رایت منصور پادشاه رسید
نوید فتح و بشارت به مهرو ماه رسید
جمال بخت ز روی ظفر نقاب انداخت
کمال عدل به فریاد دادخواه رسید
سپهر دور خوش اکنون کند که ماه آمد
جهان به کام دل اکنون رسد که شاه رسید
زقاطعان طریق این زمان شوند ایمن
قوافق دل و دانش که مرد راه رسید
مرد راه خواهد آمد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار