هشدار یکی از بزرگان اصلاحات در قزوین به روحانی؛
سید ناصر قوامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با انتقاد از برخی عملکردهای دولت خواستار تغییر در کابینه شده و گفته است: اگر در کابینه تغییری ندهید سال 96 کار بسیار سخت و دشوار خواهد بود.
کد خبر: ۲۶۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 21 July 2016

به گزارش تابناک از قزوین، سید ناصر قوامی چهره تندرو اصلاحات در قزوین که از بزرگان و لیدرهای این جریان در اتستان قزوین محسوب می‌شود در نامه‌ای به رئیس‌جمهور در مورد آینده دولت به او هشدار داده و از شرایط کابینه گلایه کرده است.

وی در این نامه بلندبالا با اشاره به برخی از مواضع و عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی بیان کرده که برخی مشکلات کشور با حل شدن مسئله هسته‌ای که ان هم با توافق رهبری بوده است حل شده اما در سال جاری مردم مسلمان ایران  از اعمال فریضه حج محروم شده‌اند که این مسئله نشان‌دهنده نقص در روابط خارجی کشور است.

این چهره رد صلاحیت شده در انتخابات پیشین مجلس در این نامه که کانال هفته‌نامه تابان به نقل از کانال اطلاع‌رسانی قوامی ذکر کرده با انتقاد از به اصطلاح سپرده وزارت کشور به اصولگرایان، اکثریت استانداران کشور را اصولگرا دانسته و عنوان کرده است: امروز در اکثریت  قاطع استان‌های کشور استانداران اصول‌گرا با رفتار نا مناسب و عدم توجه به توانایی و تخصص افراد تحصیل‌کرده بومی هر استان و استفاده از افراد معلوم‌الحال و مخالف دولت دل دوستان و طرفداران شما را خون کرده‌اند.

قوامی در ادامه همین بند از نامه با بیان این نکته که جوانانی که در سال 92 با شور آن چنانی وارد عرصه انتخابات شدند و از حضرتعالی حمایت کردند امروز با بر خورد ناصواب استانداران اصول‌گرا سرخورده شده‌اند   نگفته است که چطور تا همین چند وقت پیش مدعی بودند که با شورونشاط توانسته‌اند مجلس را با اکثریت قاطع از آن خود کنند.

وی ادامه داده است: جناب آقای دکتر روحانی چنانچه تغییر اساسی در کابینه به‌ویژه در وزرای کلیدی مانند وزارت کشور داده نشود در سال 96 کار بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

این نماینده مجلس ششم با بیان اینکه اگر بزرگان اصلاح‌طلب به میدان بیایند دولت در دور دوم نیز پیروز است، به ذکر این نکته پرداخته که با تمام این شرایط  باید وضعیت دولت قابل دفاع باشد.

قوام نگرانی مردم از وضعیت اقتصاد، عدم نظارت بر شرکت‌های دانش‌بنیان و فراهم شدن زمینه رانت خواری، عدم توجه به توسعه سیاسی و همچنین توسعه اقتصادی، لزوم تجدیدنظر در تیم اقتصادی دولت و امنیتی کردن فضای کشور را از مشکلات موجود دانسته و عنوان کرده است: کارمندان و مدیران وزارتخانه امنیتی ملائکه‌های آسمان و فرشتگان زمین نمی‌باشند که این همه اختیارات به آنها داده شود که هر کسی را بخواهند تائید ویا هر کسی را نخواهند رد نمایند.

وی تأکید کرده است: نابسامانی در ادارات و برخورد نامناسب با ارباب رجوع، نبودن انضباط مالی صحیح در دستگاه‌های دولتی ونهادهای حکومتی ونهادهایی که ازبودجه عمومی استفاده می‌کنند مانند شهرداریها وفیشهای حقوقی آن چنانی عده‌ای از مدیران موجب نارضایتی شدید مردم شده است. اعتماد مردم به دولت یک سرمایه بزرگ برای دولت است و این اعتماد آسیب دیده است.

 اما و در پایان گریزی هم به همتی استاندار قزوین زده و در حالی که همتی گزینه مطلوب اصلاح‌طلبان در استان است که جایگزین روزبه استاندار قبلی دولت تدبیر و امید در استان شد، از وی به صورت تلویحی انتقاد کرده و یادآور شده است: در خاتمه مشکلاتی در مدیریت استان‌ها به‌ویژه استان قزوین در حوزه استانداری وجود دارد که در وقت مناسب به عرض عالی خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
انشاالاه سال96هیچکدام ازا ین وزرا نخواهند بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار