استاندار قزوین گفت: برخی انتظار دارند که با برجام مشکلات اقتصادی کشور سریع و به یکباره باید حل شود که این توقع درستی نیست.
کد خبر: ۲۶۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 22 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فریدون همتی پنجشنبه شب در دیدار با مردم روستای نیارک بخش طارم سفلی شهرستان قزوین که در آستان امامزادگان نوح و طاهر (ع) برگزار شد، افزود: با اجرای برجام هر روز شاهد گشایش های جدیدی برای کشور هستیم.
وی ادامه داد: یکی از این گشایش ها و کم ترین اثر برجام ایجاد امکان تعامل با دنیا برای ایجاد ارتباط و مراوده های تجاری و اقتصادی بوده است که در دوره تحریم ها وجود نداشت.
نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: در زمان تحریم ها هیچ کشور و سرمایه گذار خارجی جرات حضور و فعالیت در ایران را نداشت و علاوه بر آن اجازه فروش نفت خود را نیز نداشتیم.
همتی با اشاره به توطئه دشمنان برای آسیب رساندن به نظام جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون، گفت: آخرین ترفند دشمنان در این خصوص اعمال تحریم ها و فشارهای سخت اقتصادی بود.
وی اضافه کرد: دشمنان می خواستند با اعمال سخت ترین فشارهای اقتصادی و ایجاد نارضایتی در بین مردم، نظام جمهوری اسلامی را با سقوط مواجه کنند اما این ترفند و نقشه شوم آنها با هوشمندی و درایت مقام معظم رهبری، آگاهی و بصیرت مردم و همچنین تلاش مدبرانه و تعقل دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده خنثی و با شکست مواجه شد.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود به هدف گذاری برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در سال جاری در استان اشاره کرد و گفت: تا پایان تیرماه امسال شاهد ایجاد شغل برای چهار هزار و 500 نفر بوده ایم و امیدواریم تا آخر سال به رقم پیش بینی شده دست پیدا کنیم.
وی، افزایش صادرات کالاهای استان از 350 میلیون دلار به 800 میلیون دلار را نیز از دیگر اولویت های مهم اقتصادی قزوین برشمرد و گفت: با تحقق این مهم شاهد رونق تولید و اشتغال در سطح استان خواهیم بود.
همتی، تجهیز 40 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان ظرف امسال و سال آینده به روش های آبیاری مدرن را از دیگر اولویت های اقتصادی قزوین نام برد و گفت: اجرای این طرح بزرگ که با مشارکت کشاورزان و بخش خصوصی و دولت صورت می پذیرد در حالی است که از دو سه دهه گذشته تاکنون تها 35 هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش این شیوه های آبیاری که به صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید کمک می کند، مجهز شده اند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود به ظرفیت های طارم سفلی اشاره کرد و گفت: این بخش از توانمندی های بالایی در حوزه کشاورزی و معدن برخوردار است که با فعال تر کردن آنها می توان به اقتصاد این منطقه تحول بخشید.
همتی اظهار کرد: با پیگیری برای ساخت سد بورمانک و تامین آب مورد نیاز برای توسعه کشت زیتون، بنا داریم تا پنج هزار هکتار دیگر از اراضی طارم سفلی به زیر کاشت درختان زیتون اختصاص یابد.
استاندار قزوین پیش از این نیز در جریان سفر یکروزه خود به طارم سفلی در جمع مردم سیردان، کلج و کوهگیر نیز به سخنرانی پرداخت.
طارم سفلی با 15 هزار و 839 نفر جمعیت به مرکزیت سیردان یکی از بخش های شهرستان قزوین و در شمال غرب استان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار