استاندار قزوین در بازدید از واحد صنایع مس طارم سفلی گفت: این واحد به عنوان دومین کارخانه بزرگ تولید کننده مس کاتدی در کشور مهر ماه امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۶۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 22 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فریدون همتی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از بخش های مختلف این واحد صنعتی و معدنی در حال ساخت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره برداری از این واحد برای 400 نفر به شکل مستقیم و برای یک هزار و 500 نفر نیز به شکل غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: تلاش می کنیم تا این طرح بزرگ صنعتی و معدنی در جریان سفر رئیس جمهوری و دولتمردان به استان مورد بهره برداری قرار بگیرد.
نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه بخش قابل توجهی از امکانات و تجهیزات مربوط به این واحد بزرگ صنعتی و معدنی بوسیله متخصصان داخلی تهیه و تامین شده است که جای خوشحالی و افتخار دارد، در پایان گفت: با بهره برداری از صنایع مس طارم سفلی این واحد پس از مس سرچشمه کرمان، دومین کارخانه بزرگ تولیدکننده مس کاتدی در کشور خواهد بود.
تاکنون برای احداث واحد صنایع مس کاتدی طارم سفلی یک هزار و 160 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه صرف شده است.
این واحد صنعتی و معدنی که ساخت آن دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است برای تکمیل شدن به نزدیک به 40 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.
استاندار قزوین در جریان بازدید از این واحد صنعتی و معدنی بر حل موانع پیش روی آن برای بهره برداری ظرف تاکید کرد و در این رابطه دستورهای لازم را به مدیران دستگاه های مربوطه صادر نمود.
180 واحد معدنی در استان قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند.
این واحدها به استخراج 174 نوع ماده معدنی شامل انواع سیلیس، خاک صنعتی،سنگ لاشه، مس، سرب و روی می پردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار