وکیل مدافع بابک زنجانی می‌گوید احتمال دارد شرکای خارجی بابک زنجانی به منظور تودیع وثیقه برای متهم پرونده نفتی که از قضا این روزها حال خوشی ندارد و به گفته وکلیش خون دفع می‌کند، به ایران بیایند.
کد خبر: ۲۶۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 22 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه موکلش تسویه بدهی با وزارت نفت را به جد دنبال می‌کند، اظهار کرد: عملی‌ترین راه برگشت پول به کشور و تسویه بدهی با وزارت نفت این است که زنجانی بتواند به نحوی ارتباطاتش با شرکای خارجی خود را برقرار و اوضاع مالی‌اش را سروسامان دهد.

وکیل مدافع زنجانی با بیان اینکه موکلش طبق قانون می‌تواند با تودیع وثیقه آزاد شود، گفت: خوشبختانه این قضیه هم از سوی مسئولان قضایی اعلام شده و هم قانون نسبت به تبدیل قرار بازداشت کسانی که بیش از دو سال از بازداشت موقتشان می‌گذرد، صراحت دارد و ما نیز این قضیه را به جد پیگیری می‌کنیم تا امکان تبدیل قرار و تودیع وثیقه فراهم شود.

کوهپایه‌زاده با اشاره به سفر اخیر خود به خارج از کشور و دیدار با شرکای خارجی بابک زنجانی گفت: در این سفر با شرکای خارجی زنجانی دیدار کرده و قوانین ایران و وضعیت موجود موکل را برای شرکای زنجانی توضیح دادم. این افراد قبلاً با زنجانی روابط کاری و تجاری داشتند و اکنون نیز در آزادی زنجانی و ادامه روابط کاری و تجاری با وی ذی‌نفع هستند.

وکیل مدافع بابک زنجانی با بیان اینکه شرکای موکلش به دنبال منافع خودشان هستند، افزود: شرایط به گونه‌ای پیش رفته که شرکای بابک زنجانی احساس می‌کنند آزادی وی می‌تواند منافع آنها را تأمین کند وگرنه به منظور تودیع وثیقه برای زنجانی پیش قدم نمی‌شدند.

وی اضافه کرد: برای شرکای زنجانی توضیح دادم در صورت تودیع وثیقه چه اتفاقی می‌افتد تا اینکه نهایتاً با صراحت اعلام کردند که توانایی و آمادگی لازم برای تودیع وثیقه را دارند. نحوه تودیع وثیقه را سئوال کردند که اعلام کردم منتظر فک قرار بازداشت موقت طبق قانون و تعیین میزان وثیقه هستیم.

کوهپایه‌زاده گفت: جزئیات این جلسه و آمادگی شرکای خارجی زنجانی برای تودیع وثیقه را را طی لایحه‌ای به مرجع ذی‌صلاح قضایی نوشته و اعلام کردم اگر صلاح است این افراد به ایران بیایند و مستقیماً با مراجع قضایی بری تودیع وثیقه، مذاکره کنند.

به گفته کوهپایه‌زاده اولویت نخست در این پرونده همان‌طور که از ابتدا اعلام شده باید بازگشت پول به خزانه دولت باشد.

وکیل مدافع بابک زنجانی با اشاره به بیماری اخیر موکلش گفت: زنجانی انسان بسیار درون‌گرایی است و خیلی مسائل و مشکلاتش را بروز نمی‌دهد و اعزام وی به خارج از زندان، تحت شرایط خاصی انجام شده است. اینقدر قضیه جدی بوده که مجبور شدند او را دو بار به بیمارستان منتقل کنند و یک نصفه روز هم بستری شده است.

وی افزود: اگر داروهای تجویز شده جواب ندهد، فکر می‌کنم تحت عمل جراحی قرار گیرد. در حال حاضر مشکل اصلی این است که خون دفع می‌کند و همین مسئله باعث افت فشار موکل می‌شود.

به گفته کوهپایه‌زاده ملاقات‌های هفتگی زنجانی با خانواده‌اش پابرجا و کماکان برقرار است.

به گزارش تسنیم، بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی مفسد فی‌الارض شناخته شده و به اعدام، رد مال و جزای نقدی معادل یک چهارم مبلغ رد مال محکوم شدند که متهمان به این حکم اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

شرکت نفت مدعی است، بابک زنجانی 2.6 میلیارد یورو به این شرکت بدهکار است که این رقم با احتساب سود و تاخیر در تادیه به 3 میلیارد یورو می‌رسد البته به گفته وکیل بابک زنجانی، قاضی صلواتی در حکم صادره، موکلش را به رد یک میلیارد و 967 میلیون و 500 هزار یورو در حق شرکت نفت محکوم کرده است.

از دیگر مسائل اختلافی بین بابک زنجانی و شرکت نفت، ارزش اموال شناسایی شده از زنجانی است؛ شرکت نفت اعتقاد دارد ارزش این اموال 2 هزار میلیارد تومان و و وکیل بابک زنجانی معتقد است ارزش اموال شناسایی شده از موکلش، دو هزار و 500 میلیارد تومان است.

در حال حاضر بیش از دو سال از بازداشت موقت بابک زنجانی می گذرد و وکیل وی معتقد است طبق ماده 242 قانون آئین دادرسی کیفری باید قرار بازداشت موقت موکلش به قرار تامین مناسب تبدیل شود.

سخنگوی قوه قضائیه در همین ارتباط گفته که اگر قرار باشد طبق ماده 242 آئین دادرسی کیفری، قرار بازداشت زنجانی تبدیل به قرار وثیقه شود، او باید وثیقه ای بیش از 10 هزار میلیارد تومان تودیع کند و زنجانی تا الان نتوانسته ثابت کند به این میزان پول یا ملک دارد.

وکیل بابک زنجانی نیز طی هفته های اخیر مدعی شده که شرکای خارجی موکلش با ارسال نامه ای به قوه قضائیه آمادگی خود را به منظور تودیع وثیقه برای بابک زنجانی اعلام کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار