معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: پیمانکاران طرح های عمرانی دستگاه های اجرایی و اداره های دولتی می توانند برای دریافت مطالبات خود در قبال اجرای پروژه مورد نظر، از ظرفیت اسناد خزانه اسلامی استفاده کنند.
کد خبر: ۲۶۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 23 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، منوچهر حبیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اسناد دارای سررسید یک ساله هستند و دولت موظف است در زمان مقرر اصل مطالبات قید شده را به پیمانکاران بپردازد.
وی، میزان طرح های عمرانی نیمه تمام در استان قزوین را یک هزار و 500 مورد اعلام و اظهارکرد: برخی از پیمانکاران این طرح ها به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار لازم و یا تامین نشدن منابع مالی مربوطه از دستگاه های اجرایی و اداره های دولتی مطالبه دارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه این ظرفیت معمولا به طرح هایی که برای اجرا و یا تکمیل به بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار نیازمند هستند اختصاص می یابد، یادآور شد: در سال گذشته به میزان 500 میلیارد ریال از اسناد خزانه اسلامی برای سرعت بخشیدن به طرح های عمرانی استفاده شد.
حبیبی در خصوص چگونگی استفاده پیمانکاران از ظرفیت اسناد خزانه اسلامی برای دریافت مطالبات خود، گفت: پیمانکاران درخواست خود را برای استفاده از این ظرفیت به دستگاه اجرایی مربوطه ارائه می دهند و آن دستگاه نیز از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری های لازم را در این خصوص انجام می دهد.
اسناد خزانه اوراقی هستند که دولت ها به هنگام کسری بودجه آنرا منتشر می سازند و در هنگام فروش به کسر فروخته می شوند و در سررسید به قیمت اسمی توسط دولت خریداری می شوند، این اسناد بدون بهره هستند.
اسناد خزانه اسلامی، ابزاری مالی است که مبتنی بر بدهی دولت به نظام بانکی، ذینفعان و تأمین کنندگان منابع بوده و به وسیله خزانه داری کل وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر می شود، به اینگونه که دولت می تواند با انعقاد قراردادهای مربوط به مبادله های واقعی، اوراق بهادار خزانه را برای سررسید معین در اختیار بانکها، پیمانکاران پروژه های کوتاه مدت یا تامین کنندگان نیازهای جاری و به طورکلی طلبکاران دولت قرار دهد و از این راه نیازها و هزینه های جاری و کوتاه مدت خود را تامین مالی کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار