کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین با اشاره به گرمای اخیر استان و به خصوص شهر قزوین، گفت: شدت گرمای هوای منطقه نسبت به گذشته بی سابقه نبوده است.
کد خبر: ۲۶۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 23 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مهدی آخوندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آمارهای هواشناسی، محدوده گرمای هوای قزوین از 15 تیر تا 15مرداد ماه بوده و به همین لحاظ در مدت باقی مانده احتمال افزایش دمای هوا نیز وجود خواهد داشت.
به گفته وی، با توجه به شمال شدن جریان های هوا که از امروز آغاز می شود، تا پایان هفته جاری شاهد کاهش تدریجی دمای هوا در استان خواهیم بود.
این کارشناس هواشناسی به دمای هوای روز گذشته شهرهای استان اشاره و گفت: دمای هوا در شهرهای رازمیان 46، بوئین زهرا 42، قزوین، تاکستان و آبیک نیز 41 درجه بالای صفر گزارش شده است.
وی با اشاره به پیش بینی دمای 37 درجه ای برای هوای قزوین در روز شنبه /امروز/ اضافه کرد: هوای استان قزوین در هفته جاری نسبت به روزهای گذشته خنک تر می شود.
آخوندی در ادامه یادآور شد: برپایه آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، از بعدازظهر امروز با گذر امواج کم دامنه از منطقه در ارتفاعات شمالی استان افزایش ابر و در پاره ای مناطق رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.
این کارشناس هواشناسی در ادامه آوج را با 15 درجه سانتی گراد، خنک ترین منطقه استان در شبانه روز گذشته اعلام و یادآور شد: طی این مدت شهر رازمیان در رودبار الموت غربی با 46 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین نقطه گزارش شده است.
به گفته وی، دمای شهر قزوین نیز در 24 ساعت گذشته 18 تا 41 درجه سانتی گراد در نوسان بوده است.
سرپرست اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان قزوین افزود: شهروندان می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرها و پیش بینی، پیش شماره شهر مورد نظر را به شماره 20134 ارسال کنند.
وضعیت جوی استان قزوین را 9 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار