رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: در چهار ماه نخست سال 95 بیش از 600 هزار قطعه مرغ گوشتی تحت نظارت این اداره تولید و مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی آن‌ها به مقصد کشتارگاه‌های داخل و خارج استان قزوین صادر شده است.
کد خبر: ۲۶۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 23 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مهدی مهرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در چهار ماه نخست سال 95 بیش از 600 هزار قطعه مرغ گوشتی تحت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا تولید و مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی آن‌ها به مقصد کشتارگاه‌های داخل و خارج استان قزوین صادر شده است.

وی ادامه داد: در طول دوره پرورش طیور، از زمان آماده‌سازی سالن‌های پرورش قبل از جوجه‌ریزی، تا هنگامی که مرغ به وزن مطلوب کشتار می‌رسد، نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی توسط مسؤولان بهداشتی واحدهای مرغداری و اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا انجام می‌گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: پس از تأیید سلامت گله از سوی مسؤولان فنی واحدهای پرورش مرغ گوشتی، مجوزهای بهداشتی حمل از سوی واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و قرنطینه اداره دامپزشکی، به مقصد کشتارگاه‌های طیور در داخل و خارج استان قزوین صادر می‌شود.

مهرزاده تصریح کرد: نظارت بر نحوه رعایت ضوابط بهداشتی – قرنطینه‌ای، کنترل بیماری‌ها، درمان، پرهیز دارویی، استفاده از جیره غذایی سالم، شرایط بهداشتی سالن پرورش، بهداشتی بودن تجهیزات، امکانات و اقدامات پیشگیرانه در طول دوره پرورش از موارد نظارت بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی است.

این مسؤول در پایان از عموم دامداران، مرغداران واحدهای صنعتی و سنتی و سایر ارگان‌های ذیربط خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر متعارف، مراتب را از طریق شماره 4 رقمی 1512 و یا سامانه پیام کوتاه 50001512 به اداره دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار