مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: عملیات مبارزه با آفت ملخ درسطح 3 هزار و 986 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان به پایان رسید.
کد خبر: ۲۶۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 23 July 2016
به گزارش تانباک از قزوین، عباس آقاعلیخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: عملیات مبارزه با آفت ملخ درسطح 3 هزار و 986 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان به پایان رسید.

وی ادامه داد: سطح کل مبارزه 3 هزار و 986 هکتار بوده که از این میزان سطح 3 هزار و 364 هکتار محلول پاشی  و 622 هکتار طعمه‌پاشی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین تصریح کرد: میزان سم مصرفی را  2 هزار و 189 لیتر مایع و 777 کیلو سم پودری (سوین) ذکر کرد که به صورت طعمه مسموم به کار رفته است.

علیخانی با بیان اینکه ملخ از آفات عمومی و خطرناک مزارع کشاورزی است که دولت، مبارزه با آن را بر عهده دارد، گفت: در این راستا جهاد کشاورزی شهرستان قزوین کار ردیابی و پیش‌آگاهی و کانون‌کوبی این آفت را از اواخر زمستان سال گذشته شروع کرده و به محض ظهور پوره ملخ مبارزه و کانون کوبی از 24 اسفند سال گذشته آغاز و تا اواخر تیر ماه سال جاری ادامه داشته است.

این مسؤول ملخ‌های مورد مبارزه را ملخ‌های مراکشی، شکم بادمجانی، شاخک بلند البرز، ایتالیایی دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین عمده مناطق آلوده به ملخ را در منطقه طارم سفلی، الموت شرقی و غربی و قسمتی از بخش مرکزی عنوان کرد که بیشترین سطح مبارزه به بخش طارم سفلی اختصاص داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار