سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به گزارش اخیر دبیر کل سازمان ملل درباره توافق ایران و 5+1 واکنش نشان داد.
کد خبر: ۲۶۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 23 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گزارش دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت درباره توافق هسته‌ای و اظهارات برخی از نمایندگان 1+5 در این  شورا٬ گفت: ما از گزارش اخیر "بان‌کی‌مون" واقعا متاسفیم.
 
وی افزود: یک نهاد بین المللی چطور می تواند  گزارشی خلاف توافق برجام ارائه کند در حالی که استنادی برای گزارش خود ندارد، این نهاد موضوعات را با روح برجام تطبیق می‌دهد و این به مانند این است که ما باید توافقی براساس ارواح هم داشته باشیم و هر توافقی که می‌کنیم ارواح توافقات را هم بشناسیم تا برخلاف آن عمل نکنیم.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه توسعه صنعت موشکی ما در توافق برجام آورده نشده است٬ تاکید کرد: درست است که در توافق هسته ای آورده شده ایران نباید موشک‌هایی که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارند٬ بسازد اما ما هیچ موشکی نداریم که این قابلیت را داشته باشد.  
 
نقوی حسینی تاکید کرد: معتقدم این نوع گزارشات مانع تراشی بر سر راه ایران است، همچنین این نوع مصوبات کنگره آمریکا ما را بر آن می‌دارد که از حقوقمان دفاع کنیم و راه دیگری را بررسی کنیم.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به هیچ وجه مرسوم نیست که دبیر کل سازمان ملل درباره موضوعات فنی توافق هسته ای گزارش بدهد چراکه این مسئولیت بر دوش آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای گذاشته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار