مدیر گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان در سال ۹۲ درباره ادعای سازمان سنجش مبنی بر قبولی حسین فریدون در این دانشگاه گفت: تا زمانی که بنده مسئولیت گروه را داشتیم چیزی با این عنوان به گروه ابلاغ نشد.
کد خبر: ۲۶۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 23 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، رضا سیم‌بر استاد تمام گروه علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان و مدیر گروه علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان در سال تحصیلی 93-92 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، درباره حضورش در جایگاه مدیرگروهی این رشته تحصیلی در دانشگاه گیلان، اظهار داشت: بنده از موسسان گروه علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه گیلان هستم و از زمان تاسیس این گروه تا پایان سال 92 این مسئولیت را در دانشگاه داشتم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تحصیل حسین فریدون و قبولی وی در آزمون نیمه‌متمرکز دکترای روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان، گفت: تا زمانی که بنده مسئولیت گروه علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان را داشتیم، پذیرش وی به گروه ابلاغ نشد، البته از معاون آموزشی وقت دانشگاه نیز این موضوع را سوال کردم که آیا در زمان شما چنین مسئله‌ای مطرح بوده که گفت هیچ نامه‌ای درباره پذیرش حسین فریدون در آن زمان به ما ابلاغ نشد و ممکن است موضوع بعد از ما مطرح شده باشد.

مدیر سابق گروه علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان در پاسخ به این سوال که مسئولان سازمان سنجش می‌گویند حسین فریدون در سال تحصیلی 93-92 در آزمون دکتری شرکت کرده و پس از قبولی در دانشگاه گیلان برای انتقال به پردیس دانشگاه شهید بهشتی تقاضایی را به سازمان سنجش فرستاده است، گفت: سال تحصیلی 92.93 از مهرماه 92 تا خرداد 93 را شامل می‌شود که تا خرداد 93 تغییر و تحول در دانشگاه رخ داده و گروه جدید آمده بود، لذا تا زمانی که من بودم چیزی با این عنوان به مدیر گروه ابلاغ نشد.

استاد تمام دانشگاه گیلان گفت: معاون آموزشی وقت که تا آذر یا دی‌ماه 92 معاون آموزشی بود گفت که چیزی به من در این زمینه ابلاغ نشده است.

سیم‌بر تصریح کرد: من از مدیر گروه بعد از خودم هم در این باره سوال کردم که ایشان هم گفتند نامه‌ای در این زمینه به من ارسال نشده است. ایشان بعد از من مسئولیت گروه را تاکنون بر عهده دارند.

به گزارش تسنیم، در پی انتشار خبر "تحصیل توصیه‌ای حسین فریدون در مقطع دکترای دانشگاه شهید بهشتی" در خبرگزاری تسنیم، سازمان سنجش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده که وی (فریدون) در سال 1392 در آزمون دکترای نیمه‌متمرکز در مجموعه علوم‌سیاسی شرکت و در مرحله تکمیل ظرفیت نسبت به انتخاب 5 کد رشته محل اقدام کرده است. وی در کد رشته محل 9626 رشته روابط بین‌الملل دوره شبانه دانشگاه گیلان در بین چند برابر معرفی‌شدگان برای انجام مصاحبه با استفاده از سهمیه ایثارگران در رتبه 2(دو) به‌دلیل کسب حدنصاب سهمیه قرار می‌گیرد و دانشگاه گیلان در اعلام نتایج وی را غایب مصاحبه معرفی می‌کند.

این در حالی است که سیدامیر نیاکویی مدیر گروه علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیمتاکید داشت که هم در دوران مدیر گروه سابق علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان و هم در دوران مسئولیت وی حسین فریدون به این گروه مبنی بر قبولی در مقطع دکترای دانشگاه گیلان معرفی نشده و اسم این فرد را اولین بار است که می‌شنود.(لینک خبر)

با توجه به موارد فوق به نظر می‌رسد مسئولان سازمان سنجش، دانشگاه گیلان و دانشگاه شهید بهشتی تلاش دارند تا موضوع تحصیل توصیه‌ای حسین فریدون را به گردن هم بیاندازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار