مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین گفت: مدیران شرکت های وابسته به شهرداری ها تنها در صورت اعلام استعفا در زمان مقرر حق حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر محل خدمت را دارند.
کد خبر: ۲۶۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 26 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، فرامرز مرادی با توجه به سئوال های متعدد مدیران شرکت های وابسته به شهرداری های استان در خصوص چگونگی ثبت نام جهت حضور در انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی، افزود: بر اساس بند 3 ماده 28 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، مدیران شرکت های وابسته به شهرداری ها اگر در مهلت قانونی از سمت خود استعفاء دهند، می توانند برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر محل خود شرکت کنند.
وی ادامه داد: براساس استعلام از دفتر انتخابات وزارت کشور، لفظ مدیران در قانون عام بوده و شامل مدیرعامل و اعضاء هیات مدیره شرکت های یاد شده نیز می شود.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین با اشاره به اینکه براساس قانون، معیار وابسته بودن شرکت ها به شهرداری ها میزان سهام شهرداری در کل سهام آن شرکت ها بوده و یادآور شد: هر شرکتی که بیش از 50 درصد سهام آن متعلق به شهرداری باشد، آن شرکت وابسته به شهرداری محسوب و تبعیت شرکت ها از قانون خاص یا قانون تجارت تاثیری در وابستگی شرکت به شهرداری ها ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار