مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین از اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و شهرداران خبر داد.
کد خبر: ۲۷۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 03 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری قزوین، فرامرز مرادی در این رابطه افزود: براساس این قانون، تعداد اعضاء اصلی و علی البدل شوراهای اسلامی شهرهای تا 50 هزار جمعیت به 5 عضو اصلی و سه عضو علی البدل تغییر کرده است.
به گفته وی، برای شهرهای با جمعیت 50 هزار تا 200 هزار جمعیت 7 عضو اصلی و 5 عضو علی البدل و در شهرهای 200 هزار تا 500 هزار جمعیت نیز 9 عضو اصلی و 6 عضو علی البدل تعیین شده اند.
مرادی با اشاره به اینکه تعداد اعضاء شوراهای اسلامی برای شهرهای 500 هزار تا یک میلیون جمعیت براساس قانون جدید 11 عضو اصلی و 7 عضو علی البدل تعیین شده، یادآور شد: این تعداد برای شهرهای یک تا دو میلیون جمعیت 11 عضو اصلی و 7 عضو علی البدل است.
وی افزود: تعداد اعضاء شوراهای اسلامی در شهرهای بیش از دو میلیون جمعیت نیز 15 عضو اصلی و 10 عضو علی البدل و برای تهران نیز 21 عضو اصلی و 11 عضو علی البدلی تعیین شده است.
مرادی ملاک تشخیص جمعیت هر شهر را براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن با اعلام رسمی مرکز آمار ایران دانست و گفت: براین اساس اعضاء شوراهای اسلامی شهرهای محمدیه، محمودآباد نمونه، بوئین زهرا، سیردان، معلم کلایه، رازمیان، کوهین ، خاکعلی، ارداق، نرجه، سگز آباد، آوج، آبگرم، خرمدشت، ضیاءآباد، دانسفهان، اسفرورین، شال، بیدستان و شریفیه در پنجمین دوره انتخابات شوراهای استان قزوین 5 عضو اصلی و سه عضو علی البدل تعیین شده است.
وی ادامه داد: همچنین برای شهرهای اقبالیه، الوند، آبیک و تاکستان 7 عضو اصلی و 5 عضو علی البدل و برای شهر قزوین نیز 6 عضو اصلی و 6 عضو علی البدل معین شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار