رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی کشور گفت: تعالی رفتار کارکنان و ماموران پلیس در راس برنامه های امسال است و هیچ رفتار غیر عرف و غیر حرفه ای از پلیس پذیرفته نمی شود.
کد خبر: ۲۷۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 03 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سردار محمد شرفی در حاشیه سفر به قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی درخصوص مهمترین اولویت های پلیس در سال جاری اظهار داشت: ناجا بر اساس اسناد بالادستی و فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری اولویت های امسال را برای استانها ابلاغ می کند که شش اولویت اصلی اعلام شده است.

وی افزود: مبارزه با پدیده قاچاق و مواد مخدر، توسعه آموزش، تعمیق و توسعه امنیت اخلاقی، دانش و مهارت شغلی پلیس، پیشگیری از وقوع سرقت و کاهش سوانح از مهمترین اولویت های امسال است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: در بخش آموزش هدف ما افزایش مهارت حرفه ای پلیس و توان جسمی و ورزیدگی پلیس است تا خطا کم شود و رضایت مردم بالا برود.

وی یادآورشد: قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در ناجا تشکیل شده و به استانها ابلاغ شده که در این راستا سیاست گذاری کنند که خوشبختانه ارزیابی خوبی انجام شده و امتیاز استان ۸۰ از ۱۰۰ است که نسبت به میانگین کشوری هم بالاست و قزوین در انجام ماموریت، ورزیدگی و تاثیر گذاری در اجرای بهینه ماموریت هم جایگاه خوبی دارد.

توجه به حقوق شهروندی و متهمان جدی گرفته می شود

سردار شرفی اضافه کرد: بر اساس آیین دادرسی پس از دستگیری یک متخلف باید پلیس چند کار انجام دهد که پس از ثبت در سیستم دادستان در جریان قرار می گیرد و اگر فرد نیازمند وکیل بود بستر آن فراهم  میشود و سپس تفیهم اتهام صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط فرق کرده و هر فردی که به هر دلیلی دستگیر شود باید تفیهم اتهام شود و اگر فرد خواست با خانواده تماس بگیرد این شرایط فراهم خواهد شد.

سردار شرفی اضافه کرد: در شرایط جدید اگر متهم نیازمند دارو و درمان بود نیز این امکان برایش فراهم است و این رویکرد در رفتارسازی پلیس نقش اساسی دارد و خطر فعالیت پلیس کمتر شده و حقوق شهروندان تامین می شود.

وی یادآورشد: جلب مشارکت مردم از کارهای دیگر برای موفقیت در ماموریت های پلیس است و طرح هایی مانند نگهبان محله توسعه می یابد.

مبارزه با آسیب های اجتماعی حاشیه شهرها

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: پرداختن به آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها و کلان شهرها از دیگر اولویتهاست که باز مهندسی کلانتری های حاشیه شهرها در الویت قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: ساختار فعلی کلانتری ها با ساختار محلات هماهنگ نیست و بزودی ساختار اصلاح شده اجرایی می شود و معتقدیم باید ساختار طوری طراحی شود که مشارکت مردمی را جلب کند.

شرفی اظهارداشت: از تکنولوژی و تجهیزات روز در کلانتری ها استفاده خواهیم کرد و بهره گیری از دوربین های مدار بسته و سیستم های به روز و پهباد در جاهایی که تراکم زیاد جمعیتی دارند از برنامه های پیش بینی شده و در این راستا تعداد گشت های روزانه و شبانه پلیس در شهرهای حاشیه هم بیشتر می شود.

نزاع فردی بیشترین جرم کشور است

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین جرم در کشور کدام است اظهارداشت: بیشترین جرم که فراوانی زیادی دارد نزاع فردی است که علت های گوناگونی دارد که یک راهکار اعمال قانون و تنبیه مجرم است و در این زمینه آموزش و آگاه سازی مردم در دستور پلیس است تا آرامش جامعه به مخاطره نیفتد.

وی اضافه کرد: تعالی رفتار کارکنان پلیس در اولویت دیگر برنامه ها ناجاست و در این رابطه هیچ رفتار غیر عرف و غیر حرفه ای را نمی پذیریم و اگر مصداق تخلف مشاهده شود برخورد می کنیم اما بهترین راه کنترل این موضوع افزایش مشارکت مردم و ارائه گزارش توسط شماره تلفن ۱۹۷ است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهارداشت: ما قادر به رصد و پایش همه فعالیتهای پلیس نیستیم اما تشویق و تقدیر از پلیس در حال حاضر بسیار بالا رفته و شکایت کاهش یافته و تلاش می کنیم حتی یک مورد هم زیاد شکایت نداشته باشیم.

نیروی انتظامی قزوین جایگاه خوبی در کشور دارد

شرفی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی قزوین هم گفت: میزان رضایت از عملکرد پلیس در استان قزوین بالا رفته و شکایت کم شده و حدود ۶۷ درصد سوانح و حوادث پلیس و آسیب و خسارت مردم کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: تنها در استان قزوین آمار سرقت پلاک خودرو بالاست که در اولویت برنامه های ناچا در استان قرار گرفته تا این مورد نیز کاهش یابد.

شرفی گفت: در پیشگیری از سرقت در نیروی انتظامی کارهای خوبی شده و ۴ درصد سرقت ها کاهش یافته که در میانگین کشوری شش درصد است و وضعیت استان دوبرابر میانگین کشوری است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد:برخی شاخص های امنیتی مثل جرائم خشن وسرقت به عنف وسرقت مسلحانه در قزوین دیگرموضوعیت ندارد یا بسیار کم است و استان قزوین با داشتن مردمی مذهبی و ولایتمدار در ردیف چهاراستان کم جرم است.

شرفی اضافه کرد: در مبارزه با قاچاق چون قزوین در مسیر هشت استان کشور قرار دارد مسئولیت سنگینی دارد که عملکرد خوبی داشته و ۲۴۰ درصد افزایش کشف کالای قاچاق بیانگپر تلاش شبانه روزی این استان است که خوشبختانه هم تعداد دستگیری و هم پرونده کم شده اما ارزش کالای مکشوفه بسیاربالاست که نشان می دهد مبارزه و مقابله به صورت حرفه ای و کیفی است و به سازمان جرم توجه شده است.

وی از  فعالیتهای نیروی انتظامی قزوین در مبارزه با مواد مخدر هم تقدیر کرد و افزود: قزوین در کشف مواد مخدر هم در ردیف استانهای خوب و موفق قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار