نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: آن‌هایی که در طول تاریخ به خدا توکل نکردند و به دشمنان دین و خدا تکیه کردند، در آتش ظلم و جور آن‌ها سوختند.
کد خبر: ۲۸۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ 19 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجد النبی (ص) برگزار می‌شود، با بیان این‌که باید همیشه توکلمان به خدا باشد و راه و رسم تقوا را پیشه کنیم، اظهار کرد: آن‌هایی که در طول تاریخ به خدا توکل نکردند و به دشمنان دین و خدا تکیه کردند، در آتش ظلم و جور آن‌ها سوختند.
وی ادامه داد: شخصیت‌هایی نظیر آیت‌الله مدرس، آیت‌الله کاشانی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اصحاب توکل هستند و رمز موفقیت و سربلندی آن‌ها به خاطر توکل به خدا و دوری از تکیه به اجانب و دشمنان خداوند است.
نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین بیان کرد: در مقابل شخصیتی نظیر دکتر مصدق به جای توکل به خدا، به امریکا اعتماد و تکیه کرد و این مسئله باعث شد تا همه حیثیت و تجربه‌های سیاسی‌اش به آتش کشیده شود و چیزی از آن‌ها باقی نماند و این موضوع باید درسی برای همه سیاست‌مداران شود.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که باید در اقتصاد هم به خداوند توکل کنیم، افزود: اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد، یک تکلیف دینی، الهی و برگرفته از سیره و سنت اهل بیت است و این مسیر باعث پیشرفت و خروج از رکود خواهد شد و باید با جدیت بیشتری مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی اذعان کرد: اگر به جای استفاده از اقتصاد مقاومتی راه دیگری را در پیش بگیریم و در مقابل بیگانگان دستمان را دراز کنیم، در نهایت راه به جایی نخواهیم برد و نباید برخی‌ها بگویند که خزانه ما خالی است، در حالی‌که هر کسی که بر خداوند تکیه و توکل کند، هیچ چیزی کم ندارد.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که تنها راه ریشه کن کردن بیکاری، اقتصاد مقاومتی است، افزود: اقتصاد مقاومتی تکیه بر سرمایه‌های ملی، توانایی اندیشمندان جوانِ داخلی و تجربه‌های متدینین است و این مسیر تنها راه نجات از مشکلات اقتصادی است.
خطیب جمعه قزوین به 31 مرداد روز صنایع دفاعی هم اشاره و اضافه کرد: باید بدانیم که روزی در شرایطی بودیم که حتی توان تولید یک گلوله را هم نداشتیم اما امروز به برکت نظام اسلامی موشک‌هایی با برد هزاران کیلومتری و بسیار دقیق تولید می‌کنیم و این مهم رعب و وحشت بر دل دشمنان ما ایجاد کرده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به تلاش دشمن برای نفوذ و کاهش توان نظامی کشور هم اشاره و تأکید کرد: دشمنان غلط می‌کنند که بخواهند بر صنعت دفاعی ما نفوذ کرده و بر آن اثر بگذارند؛ ما هیچ‌گاه این اجازه را به آن‌ها نخواهیم داد.
وی با بیان این‌که اگر مذاکره راه حل بود، خداوند نیز آن را به ما نشان می‌داد، گفت: این‌که برخی‌ها می‌گویند دنیای فردا دنیا مذاکره است، نه موشک و رهبری هم در پاسخ فرمودند اگر این حرف‌ها از سر نا آگاهی است که ناآگاهی است اما اگر از روی آگاهی باشد، خیانت است به خوبی بیان کننده این مطلب است که باید با جدیت در پی افزایش توان نظامی کشور باشیم و این فرمایشات رهبری تفسیر آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» است.
امام‌جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات علامه مجلسی در برجسته کردن مکتب اهل بیت (ع) اشاره و اظهار کرد: بعد از اقدامات علامه مجلسی زمینه تشکیل حوزه علمیه قم توسط آیت‌الله حائری‌یزدی فراهم شد.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: وقتی حوزه علمیه شکل گرفت، شخصیتی نظیر امام خمینی (ره) از آن حوزه رشد کرد و اسلام ناب محمدی(ص) را پایه گذاری کرد و امروز هم در دوران رهبری که ایشان نیز رشد یافته همان حوزه علمیه هستند، مقاومت اسلامی در شرف بالندگی است و ایشان، رهبری مقاومت اسلامی را برعهده دارند.
 وی به روز جهانی مسجد هم اشاره کرد و افزود: همه ما می‌دانیم که پایگاه انقلاب اسلامی ما مسجد بود؛ مسجدی‌ها سربازان و امامان جماعت نیز به عنوان رهبران این پایگاه‌ها بودند و امروز هم باید به این معنا و نقش اثرگذار مساجد در تربیت نیروی‌های انقلابی و توانمند توجه جدی شود.
خطیب جمعه قزوین اذعان کرد: قدرت نیروهای نظامی ما به این خاطر است که جوانان ما پرورش یافته چشمه‌های جوشان معارف مسجد که همان قرآن، احادیث، روایات، نهج‌البلاغه و سایر کتب دینی است، هستند و کشورهایی که به این معنا و محوریت مساجد توجه کرده‌اند امروز صاحب قدرت و توان مقابله با استکبار شده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: مسجد به عنوان مرکزی برای مقابله با تمام ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی است و خوشبختانه مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین فعالیت‌های بسیار خوبی را آغاز کرده و در پی توانمندسازی امامان جماعت به عنوان مدیر مسجد است و در آینده آثار سایر اقدامات این مرکز در استان بیش از پیش مشاهده خواهد شد.
وی در ادامه به استقبال باشکوه مردم استان از نمایش فصل شیدایی هم اشاره و تصریح کرد: در این حرکت فرهنگی همه مسئولان استان به میدان آمدند و همکاری بسیار خوب و منسجمی داشتند و مردم نیز با حضور با شکوه خود، حمایت خود را از این اثر فاخر فرهنگی نشان دادند.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: حضور باشکوه مردم رکورد کشور را در این نمایش شکست و تنها در یک شب بیش از 20 هزار نفر از مردم استان در این نمایش حضور پیدا کردند که بسیار ارزشمند است.
امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: حضور باشکوه مردم در نمایش فصل شیدایی نشان داد که برنامه‌های دینی، انقلابی، ارزشی همواره مورد توجه مردم قرار دارد و اجرای نمایش فصل شیدایی راه فرهنگی آینده را به همه مسئولان استان نشان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار