رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین:
رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین با اشاره به برگزاری آزمون های استاندارد آموزشی در این دانشگاه عنوان کرد: اگر می خواهیم دانشجویان باسواد، متخصص و مخلص تقدیم نظام کنیم باید بر اساس استانداردهای وزارت علوم رفتار کنیم که برگزاری این آزمون ها از مهم ترین شاخص های آموزش استاندارد وزارت علوم است.
کد خبر: ۲۸۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷ 19 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سید رضا مهر نیا رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین ساعاتی قبل در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته استان قزوین با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) تصریح داشت: خوشبختانه با تلاش های استاندار محترم و همراهی خانم دکتر ابتکار، شهر قزوین به عنوان پایلوت شهر زیست محیطی ایران و دنیا انتخاب شده است و این انتخاب شایسته در بین 34 کشور نامزد این انتخاب در جهان حاصل ظرفیت خوب علمی، تخصصی و موقعیت خاص جغرافیایی قزوین است.

مهرنیا افزود: ظرفیت دانشگاهی عظیم این استان هم در انتخاب این شهر به عنوان شهر زیست محیطی دنیا می تاثیر نبوده است و مفتخریم که بگوییم دانشگاه پیام نور استان قزوین در حال حاضر با 9 مرکز و واحد تابعه آموزشی بخش بزرگی از آموزش عالی استان قزوین را متقبل شده است.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری بارها در بیان انتظارات خود از دانشگاه به تربیت نیروی متخصص، اخلاق مدار و متعهد به انقلاب اشاره داشته اند همه تلاش ما در دانشگاه پیام نور تربیت نیروی مخلص انقلابی است که بتواند در آینده کشور اثر گذار باشد.

توسعه کیفی دانشگاه پیام نور در راستای آموزش نیروهای متخصص در کشور

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین با بیان بخشی از تاریخچه افتتاح و راه اندازی دانشگاه پیام نور در کشور تاکید کرد: در یک بازه زمانی در ایران دانشگاه رفتن و ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی معضل بزرگی برای کشور ایجاد کرده  بود و این معضل هماهنگ نبودن تعداد داوطلبان و کرسی های دانشگاهی بود. تا جایی که بسیاری از دانش آموزان با سواد و با استعداد توان ورود به فضای دانشگاه را نداشتند. از این رو در همین سال ها طبق دستورالعمل های صادر شده در یک بازه زمانی دانشگاه پیام نور با گسترش کمی و توسعه خود توانست بار عظیمی از روی دوش دولت بردارد و بخشی عظیم از مسئولیت آموزش عالی در ایران را عهده دارد شود.

مهرنیا بیان کرد:  پس از این دوره مهم ترین دستورالعملی که باید به آن اجرا شود توسعه کیفی دانشگاه های پیام نور در کشور است از این رو جذب هیئت علمی متخصص، توسعه و بهبود فضاهای آموزشی و آزمایشگاهی، توسعه فضای ورزشی و تربیت بدنی و استفاده از  برترین متدهای آموزشی در دستور کار ما قرار گرفت.

این مسئول گفت: حاصل این توسعه کمی و کیفی در فضای دانشگاه پیام نور این است که بیش از 4 هزار عضو هیئت علمی و 10 هزار کارمند امور اداری در دانشگاه های پیام نور سراسر کشور آماده خدمت رسانی به دانشجویان هستند.

خدمت رسانی به دانشجویان محور اصلی برنامه ریزی های دانشگاه پیام نور/ تسهیلات مالی پرداخت شهریه برای دانشجویان

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین توجه به نیاز های دانشجو را از محورهای اصلی برنامه ریزی در این دانشگاه دانست و عنوان کرد: دانشگاه پیام نور خارج از فضای بروکراسی اداری به تامین نیازهای آموزشی، آزمایشگاهی  و رفاهی دانشجویان می پرازد تا جایی که بخش قابل توجهی از پذیرش دانشجو در این دانشگاه از بین داوطلبین بومی اتفاق می افتد و بخش باقی مانده این داوطلبین غیر بومی نیز به سهولت می توانند از خدمات آموزشی نظیر میهمان و انتقالی استفاده کنند.

مهر نیا همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور ابراز داشت: اگرچه دانشگاه پیام نور دانشگاه گرانی محسوب نمی شود ولی بازهم با توجه به شرایط اقتصادی موجود تصمیم مجموعه دانشگاه بر این است که دانشجویان به خاطر مباحث مالی از تحصیل بازنمانند و از این رو ارایه تسهیلات در پرداخت شهریه و معرفی به صندوق رفاه دانشجویان و هم چنین تخفیف های شهریه برای دانشجویان برتر از دیگر برنامه های ما در این دانشگاه است.

وی افزود: در حال حاضر کشور در شرایط ویژه ای قرار دارد و طبق توصیه رهبر معظم انقلاب ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه می تواند زمینه رفع بسیاری از مشکلات را فراهم آورد از این رو این دانشگاه در تلاش است تا با علم افزایی و تربیت دانشجوی با سواد و همچنین انجام طرح های پژوهشی ارتباط مناسبی بین صنعت و دانشگاه پدید آورد.

دانشگاه پیام نور میزبان مسابقات قرآن دانشجویی

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین در بخش پایانی سخنان خود در بین نمازگزاران قزوینی افزود: دانشگاه پیام نور مرکز قزوین هر ساله میزبان مسابقات قرآن دانشجویی بوده است اما امسال به دلیل مشکلات مالی برای انجام این وظیفه نیازمند همراهی مسئولین هستیم.

مهرنیا با بیان اهمیت ارتباط موثر دانشگاهیان با قرآن بیان کرد: دانشگاه پیام نور درکنار فعالیت های آموزشی ارتباطات فرهنگی و دینی را مد نظر قرار می دهد و تلاش می کنیم تا با برگزاری برنامه های این چنینی دانشجویی متعهد و اخلاق مدار تربیت و تحویل جامعه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار