مدیرکل محیط زیست استان قزوین با گلایه از نحوه مدیریت در دریاچه اوان الموت عنوان کرد: در حوزه دریاچه اوان مدیریت خوبی صورت نمی‌گیرد.
کد خبر: ۲۸۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷ 21 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین ، سیاوش شمسی‌پور ظهر امروز در نشستی با اشاره به وضعیت مدیریت در دریاچه اوان ، از این دریاچه به عنوان یک ظرفیت گردشگری یاد و اظهار کرد: به صورت کلی اقدامات خوبی برای گردشگری دریاچه اوان صورت گرفته است .
وی با بیان اینکه لایروبی و جلوگیری از ورود رسوبات در دریاچه انجام‌شده و پایش منطقه به‌صورت مستقیم انجام می‌شود، افزود: بااین‌وجود معتقدیم مدیریت خوبی در این منطقه صورت نمی‌گیرد.
شمسی‌پور عنوان کرد: مدیریت منطقه اوان بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است اما مجموعه ای که مسئولیت مدیریت منطقه را دارد به خوبی عمل نمی‌کند.
وی تأکید کرد: با توجه به حجم مسافرین و گردشگردان در این منطقه متاسفانه شاهد هستیم که فاضلاب‌ها به سمت دریاچه سرازیر می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه دریاچه اوان نیازمند این است که مدیریت قوی از سوی میراث فرهنگی است و باید به صورت جدی وارد شوند، تصریح کرد: همه باید مراقب باشیم که شاهد از دست رفتن دریاچه نباشیم زیرا مرگ این دریاچه، از دست دادن بخش زیادی از گردشگران را به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه 72 درصد پسماندهای قزوین متعلق به بخش کشاورزی است، افزود: در حوزه پسماند کشاورزی و سموم با مشکل روبه‌رو هستیم و باید بخش خصوصی ورود پیدا کند
مدیرکل محیط زیست استان قزوین با اشاره به اینکه اولویت در بخش کشاورزی نیز مربوط امحای قوطی‌های حاوی سَم که در مزارع رهاسازی می‌شوند و فضولاتی دامی و مرغی است، تأکید کرد: پسماندهای کشاورزی 72 درصد پسماندها را تشکیل می‌دهد و امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی این موضوع را جدی‌تر دنبال کند .
وی پسماندهای کشاورزی را شامل پلاستیک‌های رهاشده، ضایعات کشاورزی رهاشده، سموم، امعاواحشا حیوانات ذبح‌شده، کودها و موارد دیگر دانست و بیان کرد: استان قزوین تنها استانی است که سایت متمرکز امحای پسماند عادی دارد و کلیه شهرهای استان به‌جز الموت و آوج که فاصله زیادی دارند موظف شدند که پسماندهای خود را به سایت محمدآباد منتقل کنند.
این مسئول با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پسماندهای جهان امروز پسماندهای الکترونیکی است که دنیا را با یک مخاطره جدی همراه کرده است، اظهار کرد: حجم این پسماندها قابل‌توجه نیست ولی اثرات آن بر روی محیط و انسان چشمگیر و مخرب  است.
وی افزود: در حوزه امحاء این دست پسماندها نیز یک بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است تا با جمع‌آوری باتری‌ها در این زمینه ورود پیدا کند که این کار نیازمند یکسری اقدامات زمینه‌ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار