معاون اول دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در دوره ای فضای کشور به گونه ای بود که عده ای قدرت ظالم به دنبال این بودند که کشور را زمین‌گیر کنند، عنوان کرد: امروز ایران هراسی جای خود را به ایران دوستی داده است.
کد خبر: ۲۸۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 23 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین اسحاق جهانگیری ، معاون اول دولت یازدهم بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قزوین با بیان اینکه روزهای سختی را ا ابتدای کار دولت تا به امروز پشت سر گذرانده‌ایم، اظهار کرد: امروز که کارنامه دولت را نگاه میکنیم به خوبی میتوانیم ببینیم که چه روزهای سختی را در این دولت پشت سر گذاشته ایم.
وی با بیان اینکه در ابتدای دولت اهدافی را ترسیم کردیم تا کشور را از شرایط بد خود خارج کنیم، بیان کرد: حال که نکاه میکنیم می بینیم که به لطف خدا به این اهدافی که ترسیم کرده ایم رسیدیم و توانستیم جایگاه ایران را در فضای ببین‌المللی بهبود ببخشیم.
این مسئول با اشاره به اینکه در ابتدای کار دولت فضای بین‌المللی به گونه ای بود که عده ای قدرت ظالم به دنبال این بودند که کشور را زمین‌گیر کنند و حق مسلم هسته ای این ملت را نادیده بگیرند، تأکید کرد: ما توانستیم با تمام قدرت‌های جهان به مذاکره بنشینیم و توانستیم در یک مذاکره سخت و نفس گیر به نتایج خوبی برسیم.
معاون اول رئیس جمهور گفت: در تاریخ شورای امنیت سابقه ندارد کشوری تحت فصل هفت سازمان ملل تحریم شده باشد و جان سالن به در برده باشد ولی ایران تنها کشوری بوده که تحت همین فصل تحریم شد، 6 قطعنامه بر علیه او صادر شد و در نهایت توسط خود شورای امنیت قطعنامه ای وضع شد تا قطعنامه های دیگر لغو شود.
وی اظهار کرد: امروز شرایط به گونه ای است که فضای ایران هراسی به فضای ایران دوستی تبدیل شد و کشورهایی که در سطح مدیرکل نیز با ما تماس نمی گرفتند امروز در صف هستند تا به این کشور سفر کنند.
جهانگیری افزود: تحریم‌ها باید یکی پس از دیگری برداشته شود و به سمت تعامل با دنیا حرکت کنیم و از بازارهای دنیا برای اقتصاد این کشور استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه وحدت و انسجام داخلی یکی دیگر از موضوعاتی بود که از ابتدا در کشور دنبال آن بودیم، بیان کرد: هرگز فراموش نمیکنیم که به جایی رسیدیم که سران قوا علیه یکدیگر افشاگری میکردند و نیروهای انقلاب تحمل یکدیگر را نداشتند.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه وحدت و انسجام شر پیروزی و موفقیت ملت ایران است ، بیان کرد: هرگز فراموش نمیکنیم که به جایی رسیدیم که سران قوا علیه یکدیگر افشاگری میکردند و رئیس قوه مجریه در مجلس فیلم پخش میکرد.
وی تأکید کرد: هرگز فراموش نمیکنیم که شرایط کشور به گونه ای شد که نیروهای انقلاب تحمل یکدیگر را نداشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار