رئیس دولتهای نهم و دهم اظهار کرد: بی‌اطلاع نگاه داشتن مردم، تضعیف خودباوری مردم و ایجاد فاصله بین مردم از دیگر ویژگی‌های مدیریت غیر الهی است اما مدیران مردمی و الهی در مقابل این افراد هستند.
کد خبر: ۲۸۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 26 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، محمود احمدی‌نژاد روز گذشته در یادواره شهیدان رجایی و باهنر که در مسجد الغدیر شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: انسان برای هر حرکت، پیشرفت و برای تحقق هر هدفی نیازمند مدیریت است.
وی با بیان اینکه مدیریت عنصر لازم و قطعی برای زندگی انسان است، افزود: از ابتدای تاریخ بشر، یکی از مهم‌ترین مشکلات بشر که ریشه در مشکلات جامعه بشری دارد و ضعف اصلی انسان‌ها محسوب می‌شود، مدیریت‌ بوده است.
احمدی نژاد با بیان اینکه مدیریت از خود انسان شروع می‌شود، تأکید کرد: مدیریت بر استعدادها، مدیریت برخواسته‌ها و مدیریت بر تمایلات، مدیریت بر وقت، عمر، انرژی و مدیریت بر اندیشه و سخن، مدیریت بر تصمیمات و مدیریت بر اعمال، بخش‌هایی از مدریت هر انسان بر خود است.
رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه همه‌چیز بر مدیریت برمی‌گردد و مدیریت از خود انسان شروع می‌شود، عنوان کرد: وقتی مدیریت از خود انسان شروع شد، دامنه این مدیریت بر جامعه نیز کشیده می‌شود.
وی بیان کرد: اگر کسی خود را به طور صحیح مدیریت کند و بتواند استعدادها، اراده‌ها و تمایلات را درست مدیریت کند و این ظرفیت را پیدا می‌کند که در سطح جامعه هم این مدیریت را انجام دهد، آن‌گاه مدیریت او مفید و مؤثر واقع خواهد شد.
احمدی‌نژاد اضافه کرد: ضعف بزرگ مدیریت امروز جهان در این است که مدیران حاکم بر جهان در مدیریت بر خود ضعیف هستند و شکست خورده‌اند.
وی خاطرنشان کرد:  باید این سوال را پرسید که کسانی که نتوانسته‌اند خود را مدیریت کنند و لگام اندیشه، اراده ، استعداد و تمایلات خود را به خودخواهی وبرتری جویی به باندهای قدرت و ثروت سپرده‌اند، چگونه می‌توانند جامعه را مدیریت کنند و انسان‌ها را به سعادت برسانند.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه کسی می‌تواند جامعه را به سعادت برساند که خود در درون نیز به تکامل رسیده باشد،  گفت:  کسی می‌تواند جامعه را در مسیر اخلاق و ارزش‌های اسلامی جلو ببرد که خود نیز در درون خود چنین ارزش و ویژگی پیداکرده باشد.
از دیدگاه انقلاب اسلامی همه امور متعلق به مردم و در خدمت مردم است
وی اظهار کرد: از دیدگاه انقلاب اسلامی همه امور متعلق به مردم و در خدمت مردم است و مردم صاحب‌اند و حق‌دارند سرنوشت خود را خود تعیین کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مدیریت‌ها را می‌توان به دو دسته مدیریت مردمی و الهی و مدیریت غیر مردمی و غیر الهی تقسیم کرد تأکید کرد: در مدیریت غیر مردمی و غیر الهی مبنای مدیریت، کار برای خود گروه، طایفه و دسته خود است و اساس بر منفعت است.
وی افزود:  بی‌اطلاع نگاه داشتن مردم، تضعیف خودباوری مردم و ایجاد فاصله بین مردم  از دیگر ویژگی‌های مدیریت غیر الهی است اما مدیران مردمی و الهی در مقابل این افراد هستند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه : مدیران مردمی حتماً الهی هستند و مدریت های غیر مردمی نیز نمی‌توانند الهی باشند،  تصریح کرد: مدیریت غیر مردمی نمی‌تواند الهی باشد و مدیریت الهی نمی‌تواند غیر مردمی باشد.
و ی با اشاره به سه ویزگی مدیریت غیر مردمی و غیر الهی تأکید کرد: ویژگی اول مدیریت غیر مردمی،  طبقاتی کردن جامعه و برخورد تبعیض آلود با مردم است.
اساس کار مدیریت غیر مردمی بر تفرقه است
این مسئول با بیان اینکه اساس کار مدیریت غیر مردمی بر تفرقه است ادامه داد:  اساس کار این نوع از مدیریت فاصله بین مردم است و در نگاه این مدیران همیشه باید یک عده خاص را راضی نگه داشت تا توسط آن یک عده خاص، بتوان بقیه مردم را مدیریت کرد.
وی گفت: این مدیران به خواسته‌های یک گروه توجه ویژه می‌کنند و نتیجه آن این می‌شود که این اقلیت خاص جایگاه بالاتری پیدا می‌کنند و از ثروت و امکانات عمومی بهره بیشتری می‌برند و این روند ادامه پیدا می‌کند تا برخورداری تبعیض‌آمیز از فرصت‌ها و امکانات و فرصت‌های عمومی برای این عده اقلیت خاص به حق تبدیل می‌شود.
رئیس دولتهای نهم و دهم جمهوری اسلامی با اشاره  اظهار کرد: این افراد مدعی می‌شوند برتر از توده‌های مردم هستند و مدیریت جامعه ارثیه آنها محسوب می‌شوند و اگر کسان دیگری بیایند که جزو این طبقه و اقلیت نباشند و بخواهند کاری کنند میگویند شما زیاده‌خواه هستید و باید مجازات شوید.
وی افزود: مدیریت‌های این‌گونه معتقدند بیشتر از مدیریت مردم می‌فهمند و برای نظرات مردم و توده‌هایمردم معمولاً ارزشی قائل نیستند و وقتی راجع به این توده‌ها صحبت می‌کنند این‌ها را عوام دانسته و توده‌های مردم را مسخره می‌کنند.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: کسانی که مردم را عوام فرض کرده و آنها را مسخره می‌کنند خود جزو مسخره‌ترین آدم‌های روی زمین هستند.
وی بیان کرد: نتیجه طبیعی این مدیریت که فقط به یک عده خاصی بها می‌دهد ایجاد دره‌های عمیق فاصله طبقاتی است که یک عده قلیلی از همه‌چیز برخوردار می شوند و اکثریت توده‌های مردم درجه 2 و فقیر محسوب می‌شوند.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: این مدیران غیر مردمی و غیر الهی عملاً به نماینده و حافظ منافع یک قشر کاملاً ممتاز تبدیل می‌شوند که منافع خود را حفظ منافع این اقلیت می‌دانند.
وی تأکید کرد:  این اقلیت و آن مدیریت برای خود امتیازات استثنایی در اظهار نظر و دخالت در امور  و استفاده از فرصت‌های گوناگون در کشور قائل هستند.
احمدی‌نژاد گفت: این افراد به خود اجازه می‌دهند به هر کس و در هرجا هر تهمتی می‌خواهند بزنند اما به اکثریت مردم اجازه اعتراض و یا دفاع از حقوق مسلم خود نمی‌دهند.
وی اظهار کرد: اگر کسانی بخواهند در برابر این افراد از حقوق خود دفاع کنند با آنها با خشونت تمام رفتار می‌کنند و با رسانه‌های خود سیل حملات ناجوانمردانه را به سمت آنها روانه می‌کنند و همچنین با استفاده از سازوکارهای به‌ظاهر قانونی تلاش می‌کنند آنها را ساکت کنند.
این مسئول افزود: این نوع مدیریت همان مدیریت شیطان و در نقطه مقابل خواسته خدا است و سدی در برابر رشد و کمال مردم محسوب می‌شود.
وی عنوان کرد: در نگاه این مدیران توده‌های مردم فقط مسئول کار و تلاش و تحمل سختی‌ها هستند و در کنار آن موظف به تبعیت و تمجید آنها هستند.
رئیس دولت نهم و دهم تصریح با بیان اینکه در مدیریت غیر مردمی و غیر الهی  اکثریت مردم در فقر و ضعف و اقلیت محض در اوج برخورداری هستند، تصریح کرد: در این نوع مدیریت مردم به شیوه‌های گوناگون از عرصه‌های اصلی تصمیم‌گیری کنار گذاشته می‌شوند.
نباید تصور کنند که به‌ صرف اینکه انتخابات و دموکراسی آمد مدیران مردمی می‌شوند
وی اضافه کرد: هرچند دموکراسی و انتخابات یک گام به جلو است اما برخی نباید تصور کنند که به‌ صرف اینکه انتخابات و دموکراسی آمد مدیران مردمی می‌شوند.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد:  با نگاهی به امریکا و اکثریت حکومت‌هایی که در غرب که دموکراسی و انتخابات در بین آنهاوجود دارد می توان مشاهده کرد که مردم در انتخابات خود کاملاً محدود به تصمیمات سیستم‌های شناخته و ناشناخته‌ای هستند که انتخابات مردم را به‌طور کامل هدایت می‌کنند و دامنه انتخابات مردم را به چند حزب محدود می‌کنند.
وی گفت: در این دست از کشورها ده‌ها و صدها سال دایره مدیریت‌ها محدود به یک سری افراد خاص و دسته‌هایی است که این گروه و افراد خاص از کنار همین حکومت به قدرت ثروت رسیده‌اند.
این مسئول اظهار کرد: این‌ افراد همان کسانی هستند که با استفاده از ساز و کارهای به‌ظاهر قانونی جایگاه خود را در بالاترین رده‌های مدیریت کشور تثبیت کرده‌اند.
وی افزود: اینکه اندیشه الهی و اسلامی با تبعیض با ظلم و فاصله طبقاتی به‌شدت مقابله می‌کند به دلیل تبعات آن و آثاری است که در زندگی مردم ایجاد می‌کند.
احمدی‌نژاد بیان کرد: تندترین و برانگیزانه‌ترین تبعات برای تبیین مسئولیت عمومی در جلوگیری از بروز فاصله طبقاتی در جامعه در سیره ائمه معصومین(ع) ما موج می‌زند و حتی امیر المومنین(ع) خیلی تند در این رابطه سخن میگویند.
تضعیف و تخریب عزت و کرامت عمومی ویژگی مدیریت غیر مردمی
وی یکی دیگر از ویژگی‌های مدیریت غیر مردمی و غیر الهی را تضعیف و تخریب عزت و کرامت عمومی دانست و ادامه داد: وقتی وجهه مدیران ارشد یک جامعه به تأمین منافع خود گروه و دسته خود متوجه شود، اکثریت مردم ضعیف می‌شوند.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:  مدیران غیر مردمی از طرفی مردم را ضعیف و از طریق تضعیف مردم عزت و کرامت مردم را از آن‌ها می‌گیرند و از سوی دیگر با از دست دادن توده‌های حمایت مردم به‌عنوان منبع اصلی اقتدار ملی پایه‌های اقتدارش ضعیف می‌شود.
وی گفت: این مدیر وقتی با زورگویی‌های مدیران سلطه‌گر جهانی روبرو می‌شود به دلیل نداشتن مردم و اقتدار لازم امتیاز می‌دهد و عزت ملی را تضعیف می‌کند.
احمدی‌نژاد عنوان کرد: در حکومت غیر مردمی و غیر الهی برخی از مدیران به‌جایی می‌رسند که برای تثبیت مدیریت خود دست به دامان بیگانگان شده و مخالفان خود را سرکوب می‌کنند.
وی با بیان اینکه معلوم است که در چنین مدیریتی عزت ملی باید سرکوب شود تا معادله استمرار این نوع مدیران برقرار شود، افزود: در ادبیات مدیران غیر مردمی و غیر الهی تضعیف داشته‌های ملت و توانایی ملت‌ها و بزرگنمایی قدرت‌های سلطه گران به‌خوبی قابل‌مشاهده است.
این مسئول تأکید کرد: این افراد مردم را دعوت به تسلیم می‌کنند و حتی تسلیم را تئوریزه می‌کند و برای تسلیم شدن در برابر دشمن صدها دلیل و توجیه می‌آورند.
وی اظهار کرد: در کلمات رهبران انقلاب اسلامی و بزرگان دینی ما درست عکس این رویه توصیه می‌شود،
احمدی‌نژاد افزود: سومین ویژگی مدیریت غیر مردمی و غیر الهی کنترل و محدود کردن سطح توقع و خواست مردم است.
وی بیان کرد: این افراد چون اهل مجاهدت و کار نیستند، توانایی ظرفیت‌سازی برای رشد مردم را ندارند سطح مطالبات  مردم را پایین نگاه‌ می دارند و از هر نوع بروز مطالبه و اراده مردمی نگران هستند.
این مسئول تأکید کرد: مدیران غیر دولتی تحت این عنوان که نباید سطح مطالبات و توقعات مردم را بالا برد مردم را از مطالبه حقوق خود منع می‌کنند و افق آرزوهای مردم را محدود می‌کنند.
وی افزود: در مدیریت غیر الهی و غیر مردمی تأمین نیازهای اولیه مردمی در حد بخور و نمیر برای مردم به یک مشکل اساسی تبدیل می‌شود تا جایی که اکثریت مردم زیر فشار مستمر زندگی کمر خم  میکنند.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه این افراد اصرار دارند مردم به مسائل مهم فکر نکنند، ادامه داد: در مدیریت مردمی و الهی تلاش مدیران بر وحدت و انسجام جامعه است.
تحقق هر هدف و پیشرفتی نیازمند تلاش عمومی است
وی عنوان کرد:  تحقق هر هدف و پیشرفتی نیازمند تلاش عمومی است و هر تلاش هدفمند عمومی نیازمند وحدت اندیشه اراده و مردم است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: مدیران الهی نه‌تنها هرگز مردم را طبقه- طبقه نمی‌کنند بلکه همیشه دنبال وحدت عمومی جامعه هستند و این وحدت برای آن‌ها اصل است.
وی بیان کرد: مدیران الهی با هر عاملی که باعث ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه شود برخورد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند گروهی با رانت‌خواری و امتیاز ویژه تبدیل به خاص شوند.
رئیس جمهور دولتهای نهم و دهم با اشاره به اینکه مدیران الهی و مردمی امکانات و ثروت کشور را به‌طور عادلانه بین مردم توزیع می‌کنند، گفت: امام(ره) و امام خامنه‌ای به شکل جدی تلاش کردند تا از شکل‌گیری طبقه ممتازه جلوگیری کنند. آن‌ها بارها به حلقه‌هایی که برای ایجاد طبقه ممتازه شکل‌گرفته بود حمله کردند.
وی با بیان اینکه ویژگی دوم مدیران مردمی و الهی تعظیم مردم و ارتقاء عزت مردمی است،  افزود: حفظ و ارتقاء کرامت عمومی مردم و کشور خط ثابت مدیران مردمی است. ملتی که احساس عزت کند خود را باور کرده و راه‌های رسیدن به هدف را می‌باید.
ملتی که خود را باور کرد شکست‌ناپذیر می‌شود
احمدی‌نژاد بیان کرد:  ملتی که خود را باور کرد شکست‌ناپذیر می‌شود و به اهداف خود می‌رسد.
وی اضافه کرد: مدیران الهی و مردمی از خود کوچک‌ترین ضعفی که باعث تضعیف عزت عمومی مردم شود نشان نمی‌دهند و با هر سخنی که عزت عمومی را خدشه‌دار کند برخورد می‌کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مدیران مردمی و الهی در برابر دشمنان ملت‌ سرافرازند و در برابر مردم متواضع هستند و برای خود شأنی جز خدمتگزاری قائل نیستند و این یعنی به مردم خود عزت می‌دهند.
وی ویژگی سوم مدیران مردمی و الهی را توسعه سطح مطالبات و توقعات مردم و آرمان‌های بلند الهی دانست و اظهار کرد: ارزش هر فرد و ملتی را می‌توان با آرزوهای آن فرد و ملت سنجید. اگر ملتی مطالبه و توقع با آرمان والایی نداشته باشد اصلاً حرکت نمی‌کند و اراده‌ای برای پیشرفت در وجود او ایجاد نمی‌شود.
رمز و راز حرکت هر ملت و انسانی آرمان‌های بلند است
این مسئول افزود: اساساً رمز و راز حرکت هر ملت و انسانی آرمان‌های بلند است. هرچه اهداف بزرگ‌تر وحدت‌آفرین‌تر و زیباتر و شور و انگیزه حرکت بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه اهداف بلند الهی جامعه را متحد و انرژی‌های نهفته در جامعه را بیشتر می‌کند و سرعت پیشرفت را زیادتر می‌کند، تأکید کرد: هرچه انسان‌ها بزرگ‌تر و متعالی‌تر ، اهداف آن‌ها نیز متعالی‌تر خواهد بود.
احمدی‌نژاد اضافه کرد: مدیران الهی همیشه به آرمان‌های بزرگ وعده می‌دهند و جامعه را در مسیر اهداف بزرگ متحد می‌کنند.
وی بیان کرد: امام خمینی(ره) با توسعه آرمان‌ها وحدت و انگیزه حرکت امام را به ارمغان می‌آورد و زمینه وحدت جهانی انسان‌ها را شکل می‌دهد.
این مسئول ادامه داد: امروز به فضل الهی جامعه بشری به‌سرعت به‌سوی انتخابات مدیران مردمی و الهی هدایت می‌شود و از مدیران غیر الهی اعلان برائت می‌کند.
وی افزود: در هر کجای دنیا اگر انتخاباتی آزادی شکل بگیرد مدیران مردمی با استقبال گسترده مردم روبرو می‌شوند و مدعیان غیر مردمی به دست مردم به گوشه‌ای پرتاب خواهند شد.
احمدی‌نژاد تأکید کرد: امروزه به فضل الهی مستکبران جایگاه خود را ازدست‌داده و چاره‌ای جز تسلیم در برابر خواسته مردم ندارند .
وی با اشاره به سالروز شهادت شهید رجایی، به برخی خصوصیات این شهید بزرگوار اشاره کرد و ادامه داد: دولت شهید رجایی در خدمت مردم و برای مردم بود با مردم غمگین می‌شد و با شادی مردم شاد می‌شد.
این مسئول با بیان اینکه شهید رجایی هرگز از حق مردم کوتاه نیامد و رضایت عده‌ای را به رضایت مردم نفروخت، گفت: در سازمان ملل با نشان دادن پای خود آثار شکنجه شاهنشاه را نشان داد اقتدار و عزت ملت را به نمایش گذاشت.
وی اظهار کرد: به این شهید هجمه‌های ناجوانمردانه زیادی شد ولی او هر گز به دفاع نپرداخت و وقت و امکانات کشور را صرف خدمت مردم کرد.
احمدی‌نژاد افزود: طرح‌های شهید رجایی اساسی و متناسب با شرایط روز بود اما مخالفین بی‌مقدارش به او تهمت بی‌سوادی می‌زدند تا جایی که اما وارد عمل شد و گفت که عقل رجایی بیشتر از علمش است.
وی بیان کرد: پافشاری شهید رجایی بر حقوق مردم و دفاع جانانه از حیثیت مردم ایران دشمنان پست و بی‌ارزشش را واداشت تا به پست‌ترین کارها دست بزنند و او را در آتش کینه خود بسوزانند.
این مسئول تصریح کرد: این همان کاری است که مستکبران و انسان‌هایی که به‌ظاهر بزرگ و در حقیقت کوچک دنیا انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه دشمنان این کار را در برابر انسان‌های وارسته و حق‌طلب انجام می‌دهند، افزود: دشمنان ابتدا به تهمت، تحقیر، افترا و ترور شخصیت دست می زنند و اگر تسلیم نشد از قوه قهریه استفاده می‌کنند. جالب اینجاست که این آدمکش‌ها شعار اخلاق و حقوق انسان می‌دهند و دم از نرمی و میانه‌روی می‌زنند و حق‌طلبان را به تندروی و افراطی متهم می‌کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: شهید رجایی پس از عمری مجاهدت و تلاش در برابر حق و خدمت در راه مردم به آتش کینه مدعیان بی‌فرهنگ و ضد مردم سوخت و از طریق فداکاری و سوختنش نقشی درخشان از حقیقت انسانیت در تاریخ رسم کرد و راه انسان زیستن و عزیز زیستن را به همه بشریت نشان داد
وی در پایان یادآور شد: راه شهید رجایی تا ابد ادامه دارد و دشمنان ملت‌ها سرنوشتی جز ذلت و شکست نخواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جلال احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
عالی باتشکر ار دکتر
ونویسنده این همه متن تشکر
آرروی موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
این اقا میتونه کشور و مدیریت کنه؟؟؟ این همه فساد و مشکل برای کشور درست کرده حالا تابناک قزوین مبلغ تفکر خطرناک احمدی نژاد شده. واردات 20 میلیارد دلاری در سال 82 به 85 میلیارد دلار در سال 92 رسید. باندهای عظیم قاچاق و کارچاق کنی به نفع عده ای ایجاد کرد . راستی دکل نفتی که پیدا نشد از نفتکش ها چه خبر؟؟؟
مدیر پایگاه برادر یا خواهر بزرگوار . این خبر به هیچ عنوان یه معنای طرفداری از خبری خاص نیست بلکه این خبرگزاری در انجام رسالت خبری خود آن را پوشش داده است. شما می توانید در کنار این خبر اخبار آقای جهانگیری و همچنین مصاحبه آقای انصاری را هم ملاحظه فرمایید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار