تولید سالانه 12 میلیون تن سنگ آهن در مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو، این مطلب را مدیر این مجتمع در جمع مدیران، سردبیران و خبرنگاران رسانه های گروهی کشور روز دوشنبه بیان کرد.
کد خبر: ۲۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 28 April 2015

به گزارش تابناک یزد، مدیر این مجتمع اعلام کرد: سالانه 5/10میلیون تن سنگ آهن کنسانتره و حدود یک تا 5/1 میلیون تن سنگ اهن دانه بندی جمعا حدود 12 میلیون تن سنگ اهن تولید می کند.

سیدمحمد ابریشمی در جریان بازدید این خبرنگاران از مجتمع چادرملو اضافه کرد: این شرکت 5/3 میلیون تن کنسانتره خود را در گندله سازی اردکان به گندله تبدیل می کند.

وی اظهار کرد: عملکرد شرکت این است که همواره میزان تولید در کارخانه فراوری چادرملو 25درصد بالاتر از میزان ظرفیت اسمی نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت 7 میلیون تن کنسانتره اضافی را به شرکت های فولاد مبارکه و فولاد خوزستان می فروشد، خاطرنشان کرد: این شرکت بزرگترین تامین کننده صنایع بزرگ فولادی کشور محسوب می شود.

مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو اظهار کرد: از سوی دیگر سنگ آهن دانه بندی به علت عدم مصرف در داخل و همچنین نیاز شرکت به ارز جهت تامین تجهیزات توسعه ای و نیازهای تامین قطعات برای ماشین الات بهره برداری به صورت سرمعدن فروخته می شود .

ابریشمی گفت: سال گذشته سالانه حدود 20 میلیون تن سنگ اهن دانه بندی توسط شرکت های خصوصی و دولتی صادر می شد که سهم این شرکت علیرغم اینکه بزرگترین سنگ اهن کشور است حداکثر 8درصد بود.

مدیر معدن چادرملو نیز با بیان اینکه حدود 145 میلیون تن از ذخیره معدن چادرملو باقی مانده که طی 8 تا 10 سال آینده این ذخیره نیز به اتمام رسید ادامه داد: روزانه 110 هزار تن باطله برداری در معدن چادرملو انجام می شود و سال قبل نیز در معدن 16 میلیون تن استخراج آهن و 23 میلیون تن باطله برداری انجام شد.

غلامرضا صحرایی اردکانی افزود: قرار در سال جاری 12 دستگاه دامپتراک جدید بلاز با ظرفیت هریک 130 تن برای معدن چادرملو خریداری شود که جایگزین برخی دامپتراک های کاترپیلار فرسوده خواهند شد.

به گفته وی چادرملو هم اکنون 37 دستگاه دامپتراک داشته و پیمانکار چادرملو نیز صاحب دستگاه دامپتراک است.

صحرایی با تاکید بر ضرورت واگذاری آنومالی D19 به چادرملو عنوان کرد: فعالیت در این آنومالی از ابتدای کار تا بهره برداری حدود پنج سال زمان خواهد برد و ذخیره اولیه این آنومالی نیز 100 میلیون تن تخمین زده شده است.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ثبت شده در بورس اوراق بهادار تهران که در خردادماه سال 1371 تاسیس شده است و معدن چادرملو بیش از دو هزار و 170 کارگر دارد که در بخش های سایت صنعتی، سنگ شکن، خط کوه، بخش های آزمایشگاهی و کارگاهی تحت نظر شرکت پیمانکاری آسفالت طوس فعالیت می کند مشغول بکارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار