عضو هیأت امناء آستانه مقدسه امامزاده بی‌بی زبیده‌خاتون(س) قزوین تأکید کرد
عضو هیأت امناء آستانه مقدسه امامزاده بی‌بی زبیده‌خاتون(س) شهر قزوین گفت: با توجه سازمان اوقاف به نیازها و کمبودهای بقاع متبرکه در تلاش هستیم تا زمینه تقویت و توسعه زیرساخت‌های اماکن و بقاع متبرکه قزوین را فراهم کنیم.
کد خبر: ۲۸۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 30 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، احسان بهرام‌آبادی عضو هیأت امناء آستانه مقدسه امامزاده بی‌بی زبیده‌خاتون(س) شهر قزوین در بازدید مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از این امامزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: قزوین از موقعیت معنوی مناسبی برخوردار است و با توجه سازمان اوقاف به نیازها و کمبودهای بقاع متبرکه در تلاش هستیم تا زمینه تقویت و توسعه زیرساخت‌های اماکن و بقاع متبرکه را فراهم کنیم.

وی ضمن ابراز خرسندی در خدمت به آستانه مقدسه امامزاده بی‌بی زبیده‌خاتون(س) عنوان کرد: وجود امامزاده و بقاع متبرکه توجه ویژه خداوند متعال به مردم است از این رو مردم با مراجعه به این اماکن مقدس ارتباط روحی و معنوی خوبی برقرار می‌کنند.

عضو هیأت امناء آستانه مقدسه امامزاده بی‌بی زبیده‌خاتون(س) شهر قزوین به موضوع طرح توسعه این امامزاده اشاره و تصریح کرد: امامزاده بی‌بی زبیده‌خاتون(س) جزو معدود امامزاده‌هایی است که در بحث اجرای زیرساخت‌ها و برنامه‌های فرهنگی دارای نقشه راه بوده و با هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر دستگاه‌های اجرایی قادر است در راستای ترویج فرهنگ اسلامی گام‌های مؤثری بردارد.

بهرام‌آبادی طرح بازسازی و توسعه محوطه امامزاده بی‌بی زبیده‌خاتون(س) از ضلع غرب و شرق تا خیابان شهدا را یکی از اقدامات و اولویت‌های مهم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی، ایجاد درمانگاه و مجموعه خدمات درمانی و تأسیس دارالقرآن از بخش‌‌های مهم و مورد نیاز زائران این امامزاده است که از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و به صورت مشارکتی به خوبی قابل اجراست.

وی بیان کرد: سرعت بسیار پایین ساخت و ساز، بهسازی مقطعی و نبود فعالیت‌های فرهنگی از دیگر مشکلات اصلی امامزاده بی‌بی زبیده‌خاتون(س) شهر قزوین است.

عضو هیأت امناء آستانه مقدسه امامزاده بی‌بی زبیده‌خاتون(س) شهر قزوین اضافه کرد: منبع اصلی درآمد امامزاده‌ها کمک‌های ناچیز مالی مردم است و ما به خوبی قادر به ا‌نجام برنامه‌ها و اقدامات عمرانی نیستیم، از این رو اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب در شأن و مقام این مکان مذهبی و فرهنگی می‌تواند تا رسیدن به نقطه مطلوب یاری کند.

بهرام‌آبادی مطرح کرد: امامزاده بی‌بی زبیده‌خاتون(س) از نوادگان موسی‌بن‌جعفر(ع) در محله بازارچه سپه، خیابان سپه قزوین واقع شده است و به اعتقاد اهالی این منطقه امامزاده بی‌بی زبیده‌خاتون(س) در این بقعه از نوادگان امام موسی‌کاظم(ع) و دختر آمنه‌خاتون(س) است.

وی یادآور شد: مراسم شام غریبان سید و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) در شب آخر عزاداری ماه محرم همه ساله در قزوین در آستانه مقدسه بی‌بی زبیده‌خاتون (س) برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار