مدیرعامل شرکت تولید محصولات غذایی سپند:
مدیرعامل شرکت تولید محصولات غذایی سپند گفت: مسؤولان موضوع سرمایه در گردش را حل کرده و کارخانه‌های تولیدی را با بانک درگیر نکنند چراکه کارخانجات خود درگیری‌های تولیدی دارند.
کد خبر: ۲۸۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 30 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سینا شیخ‌الاسلامی در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی که با حضور کشاورزان گوجه‌کار استان قزوین و نمایندگان شرکت‌های تولید محصولات گوجه و فرآورده‌های آن، نیازعلی ابراهیمی‌پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و دیگر مسؤولان این سازمان صبح امروز در سالن اجتماعات باغستان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مسؤولان و کشاورزان وقتی به فکر چاره‌سازی هستند که به بحران برخورده و با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر یک ماه به پایان برداشت محصول گوجه‌فرنگی در استان قزوین وقت باقی مانده است و در خصوص چاره‌سازی این محصول در سال جاری نمی‌توان کاری انجام داد.

مدیرعامل شرکت تولید محصولات غذایی سپند ادامه داد: در جلسات قبلی که به دلیل مشکلات محصول گوجه‌فرنگی تشکیل شده بود راهکارهایی پیشنهاد شد که از جمله آن می‌توان به پیشنهاد تبدیلی اشاره کرد که راهکار مناسبی در این زمینه نبود.

شیخ‌الاسلامی اضافه کرد: گوجه‌فرهنگی یک محصول محلی است و به صرفه نیست که این محصول را از جایی بیشتر از 200 کیلومتر از مکان دیگری وارد استان قزوین کرد چراکه توجیه اقتصادی ندارد و گوجه فرنگی محصولی است که معامله‌ آن با کشاورزان همان منطقه است.

وی مطرح کرد: صنایع تبدیلی محصول کشاورزی را معاف از مالیات کرده است و در کارخانه‌جات بعد از تولید مالیات ارزش افزوده بر مالیات بر آن اضافه می‌شود و این نقصان در صنعت و کشاورزی مشکل صنعت‌گران است.

مدیرعامل شرکت تولید محصولات غذایی سپند تشریح کرد: ایجاد یک صندوق حمایتی برای کشاورزان محصول گوجه‌فرنگی و صنعت‌گران تولید فرآورده‌های این محصول امری ضروری است و پیشنهاد می‌شود که جهاد کشاورزی تولیدکنندگان معتبر را شناسایی کرده و یک صندوق حمایتی تشکیل دهد تا نقدینگی کشاورزان و صنعت‌گران تأمین شود.

شیخ‌الاسلامی یادآور شد: در حال حاضر انبارهای شرکت‌های ما پر از محصولات است ولی با تسهیلات بانکی ما هیچ توجیه اقتصادی نداریم که بتوانیم این محصولات را به فروش برسانیم وقتی رب گوجه جنوب کشور نصف قیمت محصول داخل استان است، مسلم است که به بحران برمی‌خوریم.

وی گفت: مسؤولان موضوع سرمایه در گردش را حل کنند و کارخانه‌های تولیدی را با بانک درگیر نکنند چراکه کارخانه‌جات خود درگیری‌های تولیدی دارند و در این راستا نیز تأمین نقدینگی تعادل بین عرضه و تولید را برقرار می‌کند.

مدیرعامل شرکت تولید محصولات غذایی سپند افزود: در همه جای دنیا صنایع تبدیلی از مالیات معاف هستند اما در ایران اینگونه نیست و همین مسئله موجب شده است که بسیاری از شرکت‌های تولیدی کار نکنند و تعطیل باشند.

گفتنی است در این جلسه عباسعلی درافشانی معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی استاندار قزوین و بهنام ملکی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین نیز حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار