معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری استاندار قزوین تاکید کرد
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری استاندار قزوین گفت: برای رفع بسیاری از مشکلات در حوزه کشاورزی و تولید محصول گوجه‌فرنگی به یک تشکل نیاز است که بتوان راحت‌تر در آن تشکل مشکلات تولیدکنندگان این محصول را بررسی کرد.
کد خبر: ۲۸۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 30 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، عباسعلی درافشانی در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی که صبح امروز با حضور نیازعلی ابراهیمی‌پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و مدیران این سازمان در سالن جلسات باغستان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی استان قزوین رخ داده است.

وی بیان کرد: اتفاقات خوب در حوزه کشاورزی زمانی مفید است که بتوان از آن استفاده‌های درست و به‌جایی کرد و در این میان نیز برای هر اتفاق مثبتی باید اقدام و برنامه‌ریزی مثبتی صورت گیرد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری استاندار قزوین با بیان اینکه کشور ایران کشوری محدود به منابع آبی و یک اقلیم نیمه‌خشک است، ادامه داد: استان قزوین یکی از استان‌هایی است که با بحران کم‌آبی مواجه است.

درافشانی با اشاره به اینکه محصول گوجه‌فرنگی به آب بیشتری نیاز دارد، یادآور شد: امروز در استان قزوین با افت آب‌های زیرزمینی مواجه هستیم و باید در زمینه رفع این مشکل اقدامات مطلوبی را انجام دهیم.

این مسؤول افزود: تولید کنسرو گوجه‌فرنگی و پودر گوجه موجب ارزش افزوده در استان قزوین می‌شود و اگر خود گوجه در داخل این استان به پودر تبدیل شود آب این محصول نیز دوباره در چرخه تولید به گردش در می‌آید.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری استاندار قزوین مطرح کرد: در حوزه تسهیلات تبدیلی که صنایع دارند محصول گوجه‌فرنگی محصول خاصی است و با ویژگی‌هایی که این محصول دارد برای عرضه به بازار با شرایط آن باید تشکلی متناسب با محصول گوجه و صنعت این محصول ایجاد شود و هیأت‌های اقتصادی در استان قزوین تشکیل شود.

درافشانی عنوان کرد: برای رفع بسیاری از مشکلات در حوزه کشاورزی و تولید محصول گوجه‌فرنگی به یک تشکل نیاز است که بتوان راحت‌تر در آن تشکل مشکلات تولیدکنندگان این محصول را بررسی کرده و راهکارهایی را پیشنهاد داد.

وی با بیان اینکه کمبود تشکل تولیدکنندگان گوجه‌فرنگی در استان قزوین مشهود است، یادآور شد: برای توسعه بیشتر در بخش کشاورزی ایجاد این تشکل امری ضروری است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری استاندار قزوین ادامه داد: استان قزوین آمادگی دارد که اگر واحدهای صنعتی با تجار خارجی در ارتباط هستند این ارتباطات را گسترده‌تر کرده و به فکر صادرات محصول باشد تا مشکلات محصول گوجه‌فرنگی حل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار