همزمان با سالروز ولادت شهید چگینی صورت می‌گیرد
مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین: کنگره معلم شهید قدرت‌الله چگینی همزمان با سالروز ولادت این شهید بزرگوار در روز سی‌ام دی‌ ماه سال جاری در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 30 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمداسماعیل طاهرخانی در نشست خبری شهید بسیجی شاخص فرهنگیان کشور با موضوع تشریح برنامه‌های کنگره شهید شاخص بسیج فرهنگیان شهید قدرت‌الله چگینی که ظهر امروز در سالن جلسات سابق سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی(ع) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهید شاخص بسیج فرهنگیان سال جاری کشور از استان قزوین انتخاب شده و مزین به نام شهید فرهنگی قدرت‌الله چگینی است در این راستا اقدامات و برنامه‌های سازمان بسیج فرهنگیان این استان حول دو محور معلم و شهید و شهادت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود 4 هزار شهید فرهنگی در کشور عنوان کرد: استان قزوین تعداد 58 شهید فرهنگی به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده که در همین راستا مردم جامعه باید به تبعیت از فرمایش حضرت امام خمینی(ره) یاد و خاطره شهدا را زنده نگه‌ دارند چراکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان زندگینامه شهید فرهنگی قدرت‌الله چگینی افزود: شهید فرهنگی قدرت‌الله چگینی به عنوان شهید شاخص سال جاری بسیج فرهنگیان کشور در سال 1326 در قزوین متولد شده و در 12 شهریور سال 1369 نیز به ضرب گلوله کینه منافقان به شهادت رسید.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: همزمان با سالروز شهادت شهید رجایی و روز مبارزه با تروریسم یک برنامه با عنوان تئاتر خیابانی در قزوین اجرا می‌شود و تا روز دوازدهم شهریور ماه سال جاری همزمان با سالروز شهید قدرت‌الله چگینی در 5 نقطه از استان قزوین و شهرستان‌های آن از سوی حوزه هنری این استان ادامه دارد.

این مسؤول یادآور شد: تئاتر خیابانی روز سه‌شنبه نهم شهریور ماه سال جاری در بوستان تمدن محمدیه، روز چهارشنبه دهم شهریور ماه سال جاری در بوستان پنج هکتاری الوند، روز پنج‌شنبه یازدهم شهریور ماه سال جاری در گلزار شهدای استان قزوین و روز جمعه دوازدهم شهریور ماه سال جاری در بوستان لاله شهرستان تاکستان برگزار می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: همزمان با اجرای تئاتر خیابانی در گلزار شهدای این استان مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید فرهنگی قدرت‌الله چگینی با سخنرانی نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه قزوین و همچنین سخنرانی فرزند و همرزم این شهید برگزار می‌شود.

طاهرخانی تصریح کرد: ویژه برنامه شهید شاخص سال 95 بسیج فرهنگیان کشور با عنوان کنگره معلم شهید قدرت‌الله چگینی همزمان با سالروز ولادت این شهید بزرگوار در روز سی‌ام دی‌ ماه سال جاری در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی مطرح کرد: در مراسم کنگره بزرگ شهید قدرت‌الله چگینی سند هویت این شهید گرانقدر که با همکاری و مشارکت اداره‌کل ثبت احوال استان قزوین تهیه شده است، رونمایی می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: برنامه‌ها و مراسم‌های متنوعی با عنوان از شهادت تا ولادت شهید قدرت‌الله چگینی طراحی و پیش‌بینی شده که در برگزاری این مراسم دستگاه‌های اجرایی بسیاری به ویژه سپاه صاحب‌الامر(عج) این استان، استانداری قزوین، اداره‌کل آموزش‌ و پرورش، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه هنری همکاری و مشارکت داشته است.

طاهرخانی بیان کرد: اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، اداره‌کل نوسازی مدارس، جبهه فرهنگی فرزندان شاهد، شهرداری قزوین، شورای اسلامی شهر قزوین، صدا و سیما، کانون پرورش فکری استان، اداره‌کل نهاد کتابخانه‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره‌کل ثبت احوال این استان نیز در راستای برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های متنوع از شهادت تا ولادت شهید قدرت‌الله چگینی همکاری و مشارکت داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار