سخنگوی دولت گفت: دستورالعمل سود تسهیلات تک رقمی وام مسکن از این هفته صادر می‌شود و امیدواریم از همین ماه هم اجرایی شود.
کد خبر: ۲۸۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 30 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، با بیان اینکه برای کمک به وضعیت آلودگی هوا و تسهیل در حمل و نقل شهری واگن‌های لازم به حد کافی در داخل تولید نمی‌شود، گفت: در شورای اقتصاد برای تولید 2 هزار دستگاه واگن بالغ بر دو میلیارد دلار اجازه استفاده از فاینانس داده شد.

وی افزود: همچنین در جلسه اخیر هیئت وزیران سه ماده به لایحه برنامه ششم افزوده شد. امروز بعدازظهر هم کمیسیون تلفیق برای رسیدگی به کلیات لایحه تشکیل خواهد شد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان امسال 16 هزار میلیارد تومان برای فعال کردن 7 هزار و 500 واحد صنعتی اختصاص دهیم. همچنین 37 هزار میلیارد تومان از طریق اعتبارات عمرانی در طرح‌های ملی و استانی اختصاص خواهیم داد.

نوبخت تایید کرد: دستورالعمل سود تسهیلات تک رقمی وام مسکن از این هفته صادر می‌شود و امیدواریم از همین ماه هم اجرایی شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره لغو کنسرت‌ها در مشهد و انتقاد رئیس‌جمهور از وزیر ارشاد گفت: راهش این است که همه ما به قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام بگذاریم. وقتی قانون ساز و کار تعیین کرده، نیاز نیست در برابر این قانون تشخیص لحاظ شود.

نوبخت افزود: همه باید به قانون احترام بگذاریم و مدیران اجرایی را لحاظ کنیم و اگر قانون نقص دارد و نیاز است نظرهای دیگر لحاظ شود قانون اصلاح شود نه اینکه قانون اجرا نشود.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به جزئیات برنامه ششم توسعه اظهار داشت: اهداف کلان کمی و بخشی ما در برنامه ششم این‌گونه است که رشد اقتصادی همان رشد تولید ناخالص داخلی است و به طور متوسط طی سال‌های 95 تا 99، 8 درصد رشد خواهد داشت، تولید سرانه در کشور 6.7 درصد متوسط در سال رشد پیدا خواهد کرد.  بهره‌وری کل عوامل تولید از رشد سالانه 2.8 برخوردار است، تشکیل سرمایه ثابت ناخالص به طور متوسط سالانه 15.4 درصد رشد خواهد داشت که پیش‌بینی ما این است که همچنان نرخ تورم و بیکاری در پایان برنامه یک رقمی شود.

نوبخت در پاسخ به این سؤال که چرا دولت تاکنون یک نفر هم به دلیل فیش‌های حقوقی به قوه قضائیه معرفی نکرده و اخیرا نیز سخنگوی قوه قضاییه نیز واکنشی داشته؟ گفت: در این موضوع آن قدر توضیح داده شده که دیگر جامعه اشباع است، البته ممکن است جامعه اشباع باشد، اما آنهایی که تا انتخابات نیازمندند، اصلا کوتاه نخواهند آمد و الان بنده یک کلمه بگویم 10 کلمه از آن در می‌آوردند.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب هم تأکید فرمودند دولت از این حواشی بیرون بیاید و نهایت استفاده را از سال پایانی داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار