مهربان، کارشناس مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین خبر داد
کارشناس مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین گفت: با افزایش 80 درصدی هوشمندسازی چراغ های راهنمایی سطح شهر قزوین میزان آلودگی هوا 13 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۸۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 31 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، پرویز مهربان افزود: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تنها متولی طراحی، نصب راه اندازی و نگهداری چراغ های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر است.
وی اضافه کرد: با توجه به مأموریتی که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین برعهده دارد، به صورت مستمر مطالعات لازم برای نصب و راه اندازی چراغ های راهنمایی در تقاطع های سطح شهر را انجام می دهد تا در صورت لزوم اقدامات لازم صورت گیرد.
کارشناس مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه در حال حاضر 23 تقاطع سطح شهر قزوین به سیستم هوشمند کنترل مرکزی مجهز است، عنوان کرد: بر این اساس 80 درصد چراغ های راهنمایی سطح شهر قزوین هوشمندسازی شده که این امر نیز به سهم خود کاهش 13 درصدی آلودگی هوا را به همراه دارد.
مهربان با اشاره به مزایای هوشمندسازی چراغ های راهنمایی تصریح کرد: ارتباط با دیگر محیط های نرم افزاری و سخت افزاریITS ، مدیریت تمام تقاطع های هوشمند موجود در شبکه به صورت متمرکز، تنظیم پارامترهای زمان بندی به صورت لحظه ای و بر اساس جریان ترافیک و درجه اشباع در هر سیکل و کاهش تأخیر و توقف اعمالی بر خودروها در تقاطع های درون شهری از جمله مزایای هوشمندسازی چراغ های راهنمایی است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد موج سبز و هماهنگی بین تقاطع های متوالی یک محور، کنترل اتوماتیک و بهینه سازی عملکرد چراغ های راهنمایی بر مبنای تغییرات لحظه ای در تقاضا و ظرفیت ترد خودروها، مانیتورینگ وضعیت تقاطع ها از طریق ترمینال های سیستم و یا مودم از راه دور، کاهش آلودگی هوا و جمع آوری تمام اطلاعات و آمار ترافیکی در بازه زمانی مشخص از دیگر مزایای این سیستم به شمار می رود.
کارشناس مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین گفت: تمام تلاش ما در حوزه حمل و نقل و ترافیک این است که از علم روز دنیا در این حوزه استفاده لازم را داشته باشیم.
مهربان یادآور شد: بر این اساس سعی داریم  از کتب و نشریات برجسته حوزه ترافیک، قابلیت های نرم افزارهای جدید ترافیکی و بهترین برنامه زمان بندی چراغ های راهنمایی  برای  ارتقا عملکرد تقاطع ها استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار