جشن بیست سالگی منطقه حفاظت شده باشگل در تاکستان با حضور کارکنان و محیط بانان استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 31 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، جشن بیستمین سالگرد تصویب منطقه حفاظت شده باشگل صبح چهارشنبه با حضور سیاوش شمسی پور مدیر کل، عبد الحسن مظفری معاون نظارت و پایش، روئسای ادارات تابعه و ستادی، کارشناسان، محیط بانان و پرسنل منطقه حفاظت شده باشگل در پاسگاه جرندق برگزار شد.

سیاوش شمسی پور در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از تمامی پرسنل حفاظت محیط زیست استان قزوین از گذشته تا کنون گفت: تمام پتانسیل ها بکار خواهیم برد تا طرح جامع مدیریت منطقه حفاظت شده باشکل در بهترین شرایط ممکن اجرایی شود.

وی ابراز امیدواری کرد: منطقه حفاظت شده باشگل در زمره مناطق پایلوت چهارگانه سازمان قرار گیرد و جهت نیل به اهداف طرح جامع مدیریتمنطقه حفاظت شده نیازمند همراهی و همکاری همه جانبه همکاران و پرسنل اداره کل حفاظت محیط زیست است.

باشگل با مساحت ۲۵ هزار و ۱۲۵ هکتار بخشی از حوزه استحفاظی شهرستان تاکستان است که نام آن از روستای متروکه باشگل که در مرکز منطقه قرارداد، گرفته شده است. با توجه به اهمیت زیستگاهی و جمعیت های حیات وحش موجود در این ناحیه، این منطقه از سال ۱۳۷۵ به عنوان منطقه حفاظت شده به فهرست مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست کشور اضافه شد.

برای دسترسی به این ناحیه، شبکه ای از راه های ارتباطی در منطقه وجود دارد که به یکدیگر متصل بوده و با سایر راه های موجود در ناحیه در ارتباط اند و دارای گونه های غنی جانوری و گیاهی است که قوچ و میش و آهو گونه شاخص منطقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار