امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه مجلس اجازه ندهد خسارت‌های برجام در قراردادهای نفتی به مردم تحمیل شود، گفت: برخی از مسئولین برای به نتیجه رساندن برجام دست و پا می‌زدند
کد خبر: ۲۸۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷ 02 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تسلیت فرارسیدن سالگرد شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: امام جواد (ع) می‌فرمایند: امر به معروف و نهی از منکر دو مخلوقی از خداوند هستند که همانند انسان صاحب حیات بوده و اثرگذارند.
وی تصریح کرد: از منظر امام جواد (ع) امر به معروف و نهی از منکر پاسخ احترامی که به آن‌ها داده می‌شود را می‌دهند و هر که این دو مخلوق خداوند را یاری کند، صاحب عزت و بزرگی خواهد شد که امام خمینی (ره) نمونه‌ای از کسانی است که به واسطه این عمل، صاحب عزت و بزرگی شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و این هدف الهی و مقدس سبب شد تا ایشان نه تنها در عالم دنیایی و مادی، بلکه در همه عوالم جهان هستی صاحب عظمت، جلال و بزرگی شود.
امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام جواد (ع) تأکید کرده‌اند که خداوند آن‌هایی را که در مسیر تضعیف معروف و ترویج منکر گام بردارند، بی‌بند و باری را توسعه دهند و در نتیجه معروف را ضایع کنند، خوار می‌شمارد.
وی بیان کرد: امام جواد در خصوص ظلم هم فرموده: کسی که ظلم و ستم می‌کند، کسی که همراه ستمکار می‌شود و کسی که دورادور به این معنا رضایت می‌دهد، هر سه در ظلم شریک هستند و باید به این امر مهم توجه جدی داشته باشیم تا گرفتار گناهِ به ظلم نشویم.
خطیب جمعه قزوین به فرا رسیدن سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: ما در عالم محبوب‌تر، بزرگ‌تر و با عظمت‌تر از خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام نداریم و باید به جای الگو گیری از هر جای دیگر، آن‌ها را در ابعاد مختلف الگوی زندگی خود قرار دهیم تا به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کنیم.
آیت‌الله عابدینی در ادامه به روایاتی در خصوص اهمیت ازدواج اشاره و افزود: رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: هیچ بنایی در اسلام نداریم که به اندازه بنای ازدواج نزد خداوند محبوب‌تر و عزتمندتر باشد.
وی یادآور شد: متأسفانه بنای خانواده‌ها به خاطر نفوذ فرهنگ اجانب، تهاجم فرهنگی و ورود افکار و عقاید دیگران به وسیله رسانه‌ها، تغییر پیدا کرده و این تغییر موج افزایش طلاق و تأخیر در ازدواج را به همراه داشته است و باید در مقابل این پدیده ایستاد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظافه کرد: قرآن به بزرگ‌ترها سفارش می‌کند تا برای ازدواج فرزندانشان همت کنند اما در برخی از موارد این موضوع به ازدواج‌های کوچه و خیابانی و عشق‌های حرام تغییر پیدا کرده است و مسلماً از این روش، عشق‌های محکم و ازدواج موفق بیرون نمی‌آید.
امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: متأسفانه در برخی از موارد محافل عروسی و جشن‌ها با گناه آلوده می‌شود و اگر با این روش زندگی دو نفر آغاز شود، نباید انتظار داشت که زندگی محکم شکل بگیرد و این زندگی در نهایت رنگ طلاق را به خود نگیرد.
وی تصریح کرد: پیامبر (ص) فرموده: کسی که بنای ازدواج را برای رضای خدا می‌گذارد و کسی که زمینه ازدواج دو نفر را فراهم می‌کند، لیاقت ولایت خدا را پیدا خواهد کرد و از تاریکی‌ها به سمت نور هدایت می‌یابد و در نهایت به مقامی می‌رسد که خداوند او را واسطه ولایت الهی قرار می‌دهد.
خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار اشاره کرد و افزود: امروز برخی‌ها که فریب‌خورده دستگاه استعماری هستند تلاش می‌کنند تا واژه دشمن را از زبان مردم بیندازند؛ در حالی که عقل، منطق خدا و قرآن، پیامبران و ائمه اطهار، عقلا و سیاستمداران می‌گویند که دشمن تمام شدنی نیست.
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: آن‌چیزی که دین اسلام از پرداختن به آن ما را منع کرده، دشمنی بین خودمان است و باید به این سفارش عمل کرده و همواره در پی ایجاد وحدت و همدلی بر اساس موازین دینی و قرآنی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: تاریخ گواهِ خیانت و بدعهدیِ دشمنان ما بوده و هست و آخرین تجربه تلخ حیله و تزویر، بدعهدی و پیمان شکنیِ دشمن، قصه پر غصه برجام بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: این آخرین میدانی بود که مردم ما آن را دیدند، در حالی‌که برخی‌ از مسئولین برای به نتیجه رساندن برجام دست و پا می‌زدند اما در نهایت شرمنده مردم شدند و خودشان نیز اظهار می‌کنند که تقریباً هیچ چیزی از برجام نصیب ما نشد.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: آن‌هایی که بصیرت دارند نمی‌گویند که «تقریباً هیچ چیزی از برجام نصیب ما نشد» بلکه می‌گویند «هیچ چیزی از برجام نصیب ما نشد» و آن‌هایی که بصیرت بیشتری دارند می‌گویند «نه تنها هیچ چیزی از برجام نصیب ما نشد، بلکه آن‌ها چیزهای زیادی را نیز از ما ربودند».
وی به موضوع قراردادهای نفتی هم اشاره و تأکید کرد: یکی دیگر از ماجراهای خطرناک، قراردادهای مشکوک و شتابزده نفتی است که خسارت‌های جدی اقتصادی را برای مردم و هم خسارت‌های جدی را برای حیثیت انقلابی ملت ما به بار می‌آورد و مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه جدی داشته باشند و مجلس با بصیرت و دقت این موضوع را پیگیری کند تا خسارت‌های برجام در قراردادهای نفتی به مردم تحمیل نشود.
خطیب جمعه قزوین به 17 شهریور 1357 و کشتار مظلومانه مردم هم اشاره و اظهار کرد: در این روز ظلم رژیم دست نشانده امریکا به اوج خود رسید و مردم زیادی در این روز به شهادت رسیدند.
آیت‌الله عابدینی به ظلم و ستم آل سعود هم اشاره کرد و گفت: آن‌ها نیز امروز به عنوان رژیمی دست نشانده دست به جنایات فراوانی می‌زنند اما طبق نص صریح قرآن در نهایت به عذاب دردناکی دچار خواهند شد و در این مسیر مسلمانان باید بیدار باشند و در مقابل ظلم آن‌ها به وظایف خود عمل نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار